آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 1 تیر ماه 1396 = 22-06 2017

روسیه: تحریمها روابط را به خطر می اندازد

وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای با انتقاد شدید از تحریم های آمریکا علیه کشورش گفت: این تحریم ها ممکن است، همه روابط دو کشور را به خطر بیاندازد.

دولت آمریکا روز سه شنبه درموج دیگری از تحریم های ضدروسی، 38 فرد و نهاد در روسیه را تحریم کرد.

همزمان مسکو لغو دیدار معاون وزیر خارجه آمریکا با همتای روسی وی را که قرار بود روز جمعه در پترزبورگ برگزار شود، تایید کرد. به نظر می رسد تحریم ها علت اصلی این تصمیم مسکو باشد.

این در حالیست که رئیس شورای اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد رهبران این اتحادیه تحریمهای اقتصادی علیه روسیه را به علت عمل نکردن این کشور به تعهدات مندرج در توافقنامه آتش بس اوکراین، به مدت شش ماه دیگر تمدید کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، توسک در نشست رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد تحریم های اقتصادی علیه روسیه به علت عمل نکردن این کشور به مفاد توافقنامه مینسک تمدید می شود.

این تصمیم در ماه ژوئیه و پس از اتمام مدت قانونی تحریم های کنونی رسمیت می یابد و اجرایی می شود.

توافقنامه مینسک که مورد حمایت مسکو و کیف است اواخر سال 2014 تهیه شد و اوایل سال 2015 نیز مورد بازنگری قرار گرفت اما بارها از سوی دو طرف درگیری ها در اوکراین نقض شده است.

اتحادیه اروپا اصرار دارد روسیه باید درباره حمایت از شورشیان شرق اوکراین پاسخگو باشد اما مسکو می گوید اتحادیه اروپا نیز به دلیل سرنگونی حکومت قانونی و مشروع اوکراین در سال 2014 مقصر است.

اوایل این هفته نیز اتحادیه اروپا تحریم های اقتصادی علیه روسیه را به دلیل الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

تحریم های مرتبط با کریمه، همکاری شرکت های مستقر در اتحادیه اروپا با روسیه در زمینه صادرات و واردات برخی کالاهای خاص و سرمایه گذاری و خدمات گردشگری را منع کرده است.

اتحادیه اروپا علاوه بر تحریم های اقتصادی، دارایی های افراد روسی و اوکراینی که از نظر کشورهای اروپایی حامی شورشیان هستند را نیز مسدود کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: