آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 4 تیر ماه 1396 = 25-06 2017

تاثیر تنش‌ های سیاسی بر نزاع‌ های اجتماعی

ایرانیان، عصبانی‌ ترین مردم دنیا شده‌ اند

روزنامه شهروند: اتفاقي كه در شهرستان رامهرمز و باغملك در استان خوزستان رخ داد، موجب تأثر هر شهروندي شده است. اينكه دو طايفه به دلايل بسيار پيش‌ پا افتاده وارد درگيري با يكديگر شوند و طي دو‌سال بيش از ٢٠ نفر كشته و تعداد زيادي مجروح شوند و دو روستا به كلي از سكنه خالي شود، در قرن ٢١ پذيرفتني نيست.

آن هم در كشوري كه دولت مركزي قدرتمندي دارد و قادر است هر نوع رفتار ضد امنيتي را خنثي كند، ولي متاسفانه این واقعيتي است كه وجود دارد. در چنين شرايطي كه بيكاري و كمبود توليد، مشكل ماست، يك روستا با دو‌هزار نفر جمعيت كه زمين‌هاي آن به لحاظ مرغوبيت در سطح منطقه زبانزد است، تخلیه شده و حالا دو سالي مي‌شود كه به دليل اين اختلافات، اراضی آن به زمين باير تبديل شده است.

اين اختلافات را بگذاريم در كنار اين گزارش موسسه نظرسنجي گالوپ كه چند روز پيش منتشر شد و ايرانيان را عصباني‌ترين مردم جهان معرفي كرد؛ عصبانيتي كه به‌طور طبيعي در رفتارهاي ما بازتاب پيدا مي‌كند و يكي از مهمترين بازتاب‌هاي آن نزاع فردي يا دسته‌جمعي است. حادثه تأسف‌بار رامهرمز و باغملك ذيل عنوان نزاع‌هاي دسته‌جمعي تقسيم مي‌شود.

آماري كه براي اطلاع از آن نيازمند مراجعه به تعداد پرونده‌هاي مربوط در دادگستري هستيم كه متاسفانه سال‌هاست كمتر در دسترس پژوهشگران قرار مي‌گيرد، ولي آمار ديگري كه مرتبط با آن است، تعداد مراجعه‌كنندگان به پزشكي قانوني كشور بر اثر نزاع است. اين آمار واقعيت مهمي را نشان مي‌دهد.

اين تحول را مي‌توان با ميزان تنش در فضاي سياسي همبسته ديد. هرچه فضاي سياسي آرام‌تر و اميد به آينده بيشتر مي‌شود، از ميزان نزاع نيز كاسته مي‌شود و برعكس. در گزارش گالوپ نيز ديگر كشورهاي عصباني در كنار ايران، عراق و سودان جنوبي هستند كه در آنها نيز همين منطق حكمفرماست.

وقتي مردم مي‌بينند كه مسئولان براي رفع اختلاف خود هيچ مرجع حل اختلاف مورد قبولي ندارند، در اين صورت مردم چرا و به چه دليل بايد نهادهای حل اختلاف موجود را به رسميت بشناسند و به آنان اعتماد كنند؟


ایرانیان، عصبانی‌ ترین مردم دنیا شده‌ اند

گزارش سالانه موسسه افکار سنجی "گالوپ" در آمریگا حاکی است ایرانیان به عصبانی‌ترین مردم دنیا تبديل شده‌اند.

در گزارش سالانه 2017 این موسسه از احساسات جهانی، مردم ایران به عنوان عصبانی‌ترین مردم جهان معرفی شده‌اند.

به گزارش سایت عصر ایران، این گزارش با مطالعه از وضعیت 142 کشور جهان تنظیم شده است.

در این گزارش مردم ایران با 50 درصد جمعیت عصبانی و عراق با 49 درصد و سودان جنوبی با 47 درصد عصبانی‌ترین کشورهای دنیا معرفی شده‌اند.

در این گزارش یونان نیز با 67 درصد پراسترس‌ترین کشور دنیا معرفی شده است.

در این گزارش همچنین 70 درصد از مردم جهان گفته‌اند که لذت زیادی می‌برند و لبخند زده و احساس آرامش و احساس احترام می‌کنند.



یک ایرانی June 23, 2017 11:48 AM

همین چند روز پیش کشور عمان ۳۰۰ تن هندوانه صادراتی ایران را به خاطر سموم بالای کشاورزی آن به ایران پس فرستاد و همه این هندوانه ها با ماشینهای وانت به در خانه های مردم ایران برده شد و به مردم ایران به قیمت کیلویی ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان فروخته شد چون در ایران هیچگونه کنترلی روی ومواد غذایی وجود ندارد دیگر باید خودتان حدس بزنید که چرا مردم ایران عصبانی هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: