آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 18 خرداد ماه 1397 = 08-06 2018

درخواست کم سابقه آمریکا از اوپک؛ پاسخ ریاض

عربستان به آمریکا: کسری نفت ایران را جبران می‌کنیم

خبرگزاری «رویترز» نوشته یک روز پیش از اعلام تصمیم ترامپ برای خروج از برجام، یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با ولیعهد سعودی اطمینان یافته که عربستان کسری احتمالی ناشی از کاهش عرضه نفت ایران را جبران می‌کند.

رویترز به نقل از سه منبع آگاه نوشته است که پیش از اعلام خروج آمریکا از برجام، یک مقام ارشد دولت این کشور با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی تماس گرفته تا اطمینان یابد که واشنگتن می‌تواند روی حمایت ریاض حساب کند.

به گفته این منابع، واشنگتن نگران بوده که خروج از توافق هسته‌ای و محدود شدن عرضه نفت ایران، به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی منجر شود.

یک مقام ارشد دولت عربستان از تایید برقراری این تماس خودداری کرده، اما گفته است: «ما پیش از اعلام تصمیم درباره برجام، در جریان قرار گرفته بودیم... ما همواره درباره ثبات بازار نفت با ایالات متحده در حال گفت‌وگو هستیم.»

اروپا خرید نفت ایران را متوقف می‌کند

منابع مطلع رویترز می‌گویند پالایشگاه‌های اروپا علاقه‌ای به ایستادگی در برابر تحریم‌های آمریکا ندارند و در حال کاهش تدریجی خرید نفت خود از ایران هستند.

به نقل از رویترز، پالایشگاه‌های اروپا در سایه بازگشت تحریم‌های ایران در حال کاستن از خرید نفت خام پنجمین تولیدکننده بزرگ نفت خام اوپک هستند. آمریکا 18 اردیبهشت از برجام خارج و قرار شد که تحریم‌های این کشور علیه ایران طی بازه‌های زمانی 90 و 180 روزه بازگردد؛ این تحریم‌ها باعث روی گرداندن بسیاری از شرکت‌های خودروساز، هواپیماساز، نفتی و حتی بانک‌های اروپایی از بازار ایران شده است.

در حوزه نفت و گاز، شرکت «ریلاینس اینداستریز» هند که مالک بزرگ‌ترین مجموعه پالایشگاهی این کشور است، اواخر هفته گذشته اعلام کرد که برای مصون ماندن از تحریم‌های آمریکا، قصد توقف خرید نفت ایران را دارد. حالا نوبت به پالایشگاه‌های اروپایی رسیده است؛ یک منبع بلندپایه در پالایشگاه «ساراس» ایتالیا که روزانه 300 هزار بشکه نفت از بازار می‌مکد، گفته که «ما نمی‌توانیم در برابر آمریکا قد علم کنیم.»

تحریم نفتی ایران در بازه زمانی 180 روزه یعنی از 13 آبان ماه اجرایی می‌شود ولی این مقام آگاه گفته که با توجه به نامشخص بودن اقدام تنبیهی آمریکا برای شرکت‌های طرف معامله با ایران، ساراس برای «به دردسر نیفتادن» در حال اخذ تصمیم برای اتخاذ بهترین رویه برای متوقف کردن خرید نفت ایران است.

این منبع مطع گفته که علاوه بر ساراس ایتالیا، شرکت‌های پالایشگاهی «رپسول» و «کپسا» اسپانیا و «هلنیک پترولیوم» یونان هم در حال متوقف کردن خرید نفت خام ایران هستند.


درخواست کم سابقه آمریکا از اوپک

دولت آمریکا در آستانه اجرایی شدن تحریم نفتی ایران در اقدامی کم سابقه از عربستان و برخی دیگر اعضای اوپک خواست تولید نفت خود را یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

به گزارش تسنیم، بلومبرگ اعلام کرد درحالی که دولتمردان و نمایندگان کنگره آمریکا در مقاطعی از تاریخ، اوپک را به باد انتقاد گرفته اند و این سازمان را عامل رشد قیمت نفت دانسته اند اما شاید این اولین بار باشد که دولت آمریکا از اوپک می خواهد برای کاهش قیمت نفت تولید خود را افزایش دهد.

قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین رقم طی سه سال گذشته رسیده است و این مسئله در آستانه فصل تابستان که مصرف بنزین در این کشور افزایش می یابد فشار زیادی را به کاخ سفید وارد کرده است.

از سوی دیگر دولت آمریکا از توافق هسته ای با رژیم ایران خارج شده و قصد دارد طی ماه های آینده با بازگرداندن تحریم نفتی ایران 1 میلیون بشکه در روز از صادرات نفت ایران بکاهد .

به نظر می رسد درخواست اخیر امریکا یک اقدام پیشدستانه است تا وقتی صادرات نفت ایران کاهش یافت در بازار نفت کمبودی به وجود نیاید.

بزرگترین پالایشگر نفت هند به دنبال توقف واردات نفت از ایران است.

به گزارش عصرایران، دو منبع مطلع به رویترز اعلام کردند که شرکت پالایش نفت “ریلاینس اندستریز” هند قصد دارد وارد نفت از ایران را متوقف کند. این شرکت مالک بزرگترین مجتمع پالایش نفت در جهان است.

به گفته این منابع، آنها برای توقف واردات نفت از ایران برنامه ریزی می کنند. رویترز نوشته که این اقدام نشانه ای است که تحریم های جدید آمریکا خریداران نفت ایران را به عقب نشینی و چشم پوشی از خرید نفت ایران سوق داده است.

براساس این خبر رویترز، این شرکت هندی قصد دارد از اکتبر یا نوامبر آینده ( آبان و آذر ماه آینده) خرید نفت از ایران را متوقف کند. این اقدام در واکنش به خروج ترامپ از برجام و وعده او برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران صورت خواهد گرفت. یکی از این تحریم ها، ممنوعیت خرید نفت از ایران است.

وب‌سایت واشنگتن فری‌ بیکن با اعلام اینکه رژیم ایران در حال برنامه‌ریزی برای دور زدن تحریم‌های جدید با کمک متحدان واشنگتن است، به نقل از مقامات آمریکا نوشت وزارت خارجه این کشور برای مقابله با تلاش‌های حکومت ایران به منظور دور زدن تحریم ها، گروه «ضدائتلاف» را تشکیل داده است تا تهران یا هر کشوری که به آن در این راه کمک می کند را منزوی کند.

شركت‌هاي روسی هم ريسک نمی كنند...روسیه هم ایران را ترک می‌کند

یک كارشناس حوزه انرژي از نشریه تخصصی natural gas world در گفت‌وگو با «شرق» گفته: با اشاره به اینکه وزیر نفت ایران خبر داده، 50 روز از مهلت توتال برای اعلام همکاری با ایران می‌گذرد، می‌گوید: چند روز پس از آنکه ترامپ از برجام خارج شد، توتال شرایط پیچیده خود را به ایران اعلام کرد و ایران از این شرکت خواست تا دو ماه تلاش کند تا از آمریکا برای حضور در ایران، معافیت بگیرد. فکر می‌کنم حدود 50 روزی زمان برای توتال باقی ‌مانده و باید دید این شرکت چه می‌کند. در این شرایط وزیر خارجه آمریکا هم شمشیر را از رو بسته و اعلام کرده بدترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران وضع می‌کند. با این وضعیت فکر نکنم شرکت توتال بتواند در ایران بماند. همه پروژه‌های ایران به‌شدت از تحریم‌های جدید آمریکا متأثر خواهند شد،

وی افزود: در اين شرايط، شركت‌های روسی هم ريسك نمي‌كنند كه در ايران سرمايه‌گذاري كنند و ایران را ترک خواهند کرد.

اين كارشناس نفت و انرژي بين‌المللي با بیان اینکه تکنولوژی چین و روسیه به درد ایران نمی‌خورد، ادامه داد: اکنون 80 درصد میادین نفتی ایران در نیمه دوم عمر خود هستند و سالانه هشت درصد از تولید نفت ایران از این میادین قدیمی کاسته می‌شود. ضریب بازیافت نفت در خود روسیه بدتر از ایران است. چطور می‌خواهند در ایران کار کنند؟ میادین ایران در حال مرگ هستند و قابل ترمیم هم نیستند و اگر زمان بگذرد، بعد از مدتی، دیگر این نفت قابل‌استخراج نیست.

شرکت بزرگ نفتی روسی هم از ایران رفت

دومین تولیدکننده بزرگ نفت روسیه، لوک‌اویل، می گوید به دلیل تحریم های آمریکا تصمیم گرفته در این مقطع پروژه های توسعه در ایران را دنبال نکند.

به گزارش خبرگزاری رویترز یک مقام این شرکت در کنفرانسی خبری گفت: "با توجه به تازه ترین تحولات، هنوز نمی توانیم بگوییم طرح های ما (در ایران) چه خواهد بود. در این مقطع همه چیز را متوقف کرده ایم."

آمریکا با خروج از توافق اتمی سال ۲۰۱۵ میان ایران و قدرت ها اعلام کرده است که قصد از سرگیری تحریم های مربوط به برنامه اتمی ایران را دارد.

لوک‌اویل برای توسعه میادین نفتی آب تیمور و منصوری درحال گفت و گو با ایران بود.

میدان نفتی منصوری در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی اهواز در استان خوزستان قرار دارد. میدان نفتی آب تیمور هم در همان اطراف در ۲۵ کیلومتری غرب اهواز است.


واکنش مدیر توتال به موضع دولت آمریکا

مدیر شرکت نفت و گاز توتال گفت، امید چندانی به دریافت معافیت از دولت آمریکا برای ادامه سرمایه گذاری در ایران ندارد.

خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز نوشت: پاتریک پویان، مدیر شرکت فرانسوی توتال در شهر سن پترزبورگ روسیه در پاسخ به سئوالی با اشاره به تهدید مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به وضع «شدیدترین تحریم های تاریخ» علیه رژیم ایران گفت: «ما در ایران نیاز به معافیت از تحریم های آمریکا داریم. شما هم مثل من حرفای اخیر آقای پمپئو را شنیدید. آیا شما واقعا فکر می کنید او قصد دارد معافیت اعطا کند؟»

توتال روز 16 ماه می اعلام کرد، در صورتی که نتواند از دولت آمریکا بابت حضور خود در ایران معافیت تحریمی بگیرد، از قرارداد چند میلیارد دلاری توسعه فاز 11 پارس جنوبی کنار خواهد کشید.

این در حالیست که شرکت نفتی انگلیسی بریتیش پترولیوم نیز از احتمال قطع همکاری با ایران به علت تحریم و تهدید‌های آمریکا خبر داده است.

به گزارش فارس به نقل از ایندیپندنت، شرکت بریتیش پترولیوم اعلام کرد، به دلیل بازگشت دوباره تحریم‌های آمریکا علیه حکومت ایران همکاری با شرکت ملی نفت ایران در پروژه میدان گازی رهام در دریای شمال را متوقف خواهد کرد.

این شرکت نفتی طی بیانیه‌ای اعلام کرده که تصمیم گرفته است تا برخی برنامه‌های خود برای اجرا در این میدان گازی در دریای شمال را لغو کند. چرا که به دنبال روشن شدن تحریم‌های احتمالی آمریکا در رابطه با ایران است.

در این بیانیه آمده بریتیش پترولیوم همواره به تحریم‌ها پایبند بوده است.

چشم‌اندازی سرد برای شرکتهای اروپایی

علی رغم اظهارات مقام‌های اتحادیه اروپا درباره اتخاذ تدابیری برای تداوم فعالیت شرکت‌های اروپایی در ایران در مواجهه با تحریم‌های آمریکا، یک بانک آلمانی و یک شرکت لهستانی از تعلیق فعالیت در ایران خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، روز جمعه یک بانک آلمانی و یک شرکت لهستانی فعال در زمینه نفت، گاز و معدن با اشاره به تحریم‌های آتی آمریکا علیه ایران، از تعلیق فعالیت خود در ایران خبر دادند.

مدیرعامل مرکز تجارت فرانسه در ایران روز جمعه گفت: از مهاجرت ‌جمعی شرکتهای اروپایی از ایران، به‌دنبال تصمیم آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید می‌ترسد.

رویتر با مخابره این خبر افزود: شرکتهای بزرگ‌ شروع به دادن علامت مبنی بر عقب‌نشینی از ایران کرده‌اند.

مدیرعامل مرکز تجارت فرانسه در تهران، در کنفرانسی در مؤسسه روابط بین‌الملل فرانسه گفت: متأسفانه آنچه که ما از آن می‌ترسیم، عقب‌نشینی دسته‌جمعی شرکتهای اروپایی است.


شرکت‌های ژاپنی به ترامپ پیوستند

بزرگترین شرکت پالایش نفت ژاپن اعلام کرد: نفت ایران را با دیگر کشورهای خاورمیانه جایگزین می کنیم.

این شرکت اعلام کرد که به دلیل بازگشت تحریم های آمریکا، اگر مجبور شویم، نفت ایران را با دیگر کشورهای خاورمیانه جایگزین می کنیم.

به گفته ناظران، اروپا نیز چاره ای ندارد جز آن که در امور اقتصادی، بازرگانی، پولی و مالی، دنباله رو آمریکا باشد.


نقشه آمریکا برای بعدِ خروج از "برجام"

هفته نامه ویکلی استاندارد براساس یک توصیه نامه که در کنگره آمریکا درحال دست به دست شدن است گزارش داد که واشنگتن در حال تدوین گامهای لازم برای اعمال فشار به اروپا برای همراهی کردن با تحریمها علیه رژیم ایران است.

ویکلی استاندارد افزود: براساس یک توصیه نامه بیرونی که در دفاتر چندین نماینده کنگره درحال چرخیدن است و متن آن به روئیت ما رسیده، هفت گام برای مقابله با اقدامات کشورهای اروپایی که تلاش می‌کنند از تحریمهای آمریکا دور بمانند پیش بینی و توصیه شده است.

این توصیه نامه که درحال دست به دست شدن در میان نمایندگان کنگره است توسط مشاور ارشد بنیاد دفاع از دموکراسیها تهیه شده است و به سیاستمداران آمریکایی توصیه می‌کند یک پیام قوی به کشورهایی اروپایی با توجه به امکان بالقوه وضع تعرفه برای مقابله با تحریمهای آمریکا ارسال کنند.

گولدبرگ در این توصیه نامه گفته که باید برای اروپاییها آشکار ساخت که هرگونه تلاش برای پاسخ به اعمال مجدد تحریمها از طریق اعمال تعرفه (برکالاهای آمریکایی) تاثیر بسیار منفی روی مذاکرات جاری پیرامون تعرفه های فولاد و آلومینیوم خواهد گذاشت و همچنین بخشهای استراتژیک اقتصادی کشورهایی اروپایی هدف قرار خواهد گرفت.

در این توصیه نامه آمده، پیام (آمریکا به اروپا) باید این باشد؛ مذاکرات تجاری را از موضوع تحریمهای ایران جدا نگه دارید؛ نتیجه قاطی کردن این دو موضوع با یکدیگر عواقب مخربی برای اروپا در پی خواهد داشت.

مشاور ارشد بنیاد دفاع از دموکراسیها درباره سامانه سوئیفت، که روزانه میلیونها پیام تراکنش مالی در سرتاسر جهان را رد و بدل میکند، نیز اظهار نظر کرده و توصیه هایی به سیاستمداران آمریکایی کرده است.

وی در این زمینه گفته؛ پشت درهای بسته دیپلماتهای اروپایی درحال پذیرفتن این مساله هستند که با تحریمهای آمریکا همراهی خواهند کرد. ولی ما هم نیاز داریم که برای قطع ارتباط بانکهای ایرانی با سوئیفت فشار بیاوریم و روی آن تمرکز کنیم.

وی به نمایندگان کنگره آمریکا توصیه کرده است که باید به هر عضو سوئیفت یادآوری کنیم که در صورت عدم قطع دسترسی بانکهای ایرانی، به ویژه بانک مرکزی ایران، با این شبکه تراکنشی، آنها مورد تحریم و جریمه ایالات متحده قرار خواهند گرفت.

تردیدی نیست که با وضع به وجود آمده، بسیاری از شرکت های اروپایی نیز ناچار خواهند شد حتی اگر قراردادی با حکومت ایران امضا کرده اند، آن را باطل سازند – و نه تنها سرمایه گذاری های خارجی از ایران بیرون خواهد رفت، بلکه بسیاری از سرمایه داران داخلی نیز خواهند کوشید پول خود را از کشور خارج کنند.




محمود May 9, 2018 10:20 AM

رییس دزدان و غارتگران صفات خود را به ترامپ نسبت میده ما باید از ترامپ تشکرکنیم که به پیشنهادها و رشوه های میلیاردی آغشته به خون ایرانیان توسط عوامل مزدور جمهوری اسلامی و لابی های آنها الخصوص ظریف و دارو دسته اش دست رد زد و انسانیت و آزادی را دراولویت قرارداد به راستی که آدم مومن و خدا شناس است و همانطور که گفته بود زدن سر مار در دستور کار است واقعا که یک مبارز است

گزارش یا اعتراض به این نظر


bar jam May 9, 2018 11:07 AM

کدام عظمت گدا خانه ای به نام ایران درست کردید عظمت اش را خودتان دارد نه ملت شما ایرانی نیستید

گزارش یا اعتراض به این نظر


علی May 9, 2018 12:32 PM

وقایعی که امروز در باره ایران و حکومت آن در جریان است دقیقاً مصداق شعر آتش در نیستان مشتاق علیشاه است که نی ادعاهای بیهوده و عبث حکومت اسلامی ایران و طرفداران آن را به آتش حقیقت میکشد و اگر مردم ما بیدار نشوند و برای احقاق حقوق خود برنخیزند در آتش حماقتهای این حکومت خواهند سوخت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Hamid May 9, 2018 01:36 PM

خوب حالا دیدید که برجام هم کاری از پیش نبرد پس لازم و مبرهن است که مسولین برجام را هر چه زوتر اعدام نمایید که تقصیر را گردن اقا نیاندازند

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa May 9, 2018 01:50 PM

اخه دروغگوی هرزه کجا ترامپ به ملت ایران توهین کرد و همیشه گفته ودیشب هم گفت ما ملت ایران را دوست داریم اخه شرمت باد بی همه چیز مردم را چرا تحریک میکنی روانی دیوانه شدی

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی May 9, 2018 02:00 PM

درشرایط جدید، باید پرسید برجام اززمان تصویب در۱۲تیرماه۹۴ تاشب گذشته که ترامپ خروج کشورش راازآن اعلام نمود، ۱۸اردیبهشت۹۶، چه ارمغانی برای مردم وزندگی مردم داشت راباید بادقت بررسی نمود آیابرجام بجزصعودمنحنی اختلاسها، وصعودمنحنی مداخلات نظام ولایت فقیه نتیجه دیگری درپی داشت؟ نه خامنه ای به این موضوعات اشاره کرد، ونه حسن روحانی درمقابل دیدیم که حسن روحانی باطرح یک مشت وعده ووعیدهای بیهوده بازهم به حیله حرف درمانی روی آورد مهمترازسخنان بظاهرمعتدلانه حسن روحانی درموردآینده برجام، علی خامنه ای که درپشت پرده باسیاست نرمش قهرمانانه تعزیه گردان اصلی مذاکرات ژنو بود، اظهارداشت که ترامپ در سخنان خود۱۰دروغ رابرزبان آوردبدون اینکه حتی بیک مورداین دروغها اشاره کند درعوض تلاش کردتادرماندگی خودرابا بیان واژگان غلط میکنید وموضوعات دیگرپنهان نگهدارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


پیشگو May 9, 2018 02:26 PM

علی دست کج خودت و ان پدر روضه خونت سر قبرها غلط کردید بی شرف
پای ملت رو وسط نکش ترامپ سایه کوروش بزرگ است که به جهان آمده
این بار برای سرکوب دروغکاران دزد قاتل ظهور کرده و ملت ایران سربازان ترامپ هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


sasan May 9, 2018 02:28 PM

آیا تا به حال فکر کرده اید آنچه حکومت جنایتکار ملایان و فرمانده های سپآه و بسیج ازروز نخست از بدی برجام سخن میگویند وبقول خودشان آنرا سخیف میدانند تا به امروز که ۲ سالی از آن میگذرد سخن از چمدانهای دلآری که سید اوباما به آنها بخشش کرد حرفی بزبان
نیاورده اند این ترامپ است که آنرا فاش کرد و هنوز وقتی از آن دلارها سخن میگوید سخت
عصبانی میشود ولی آیا اگر برجام بد بود چرا باجی که بابت آن گرفتید خوب بود و آنرا برای
سوریه و لبنان و عراق و یمن بذرو بخشش کردید در حآلیکه این پول برای جامعه ایران بود
باید یکی از آنها بپرسد چطور آن چمدانهای میلیونی برجام که گرفتید خوب بود و برای
آنکه مردم ایران نفهمند از بدی برجام و جالب اینجاست یک عده مخالف و یک عده موافق
شدند تا مردم را فریب دهند و اگر هم ترامپ نمیگفت جایی فاش نمیشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


mari May 9, 2018 02:35 PM

علی خامنه ای از بد عهدی دول غرب انتقاد می کند و اظهار فضل می کند که غربی ها پایبند به اخلاق نیستن حکایت سیر طعنه زد به پیاز است گویا ایشان و امام عزیزش خمینی خیلی اخلاق مدار ومتعهد به اصول و مبانی اخلاق بوده وهستند تو علی خامنه ای رهبر خود خوانده غاصب متعصب دیکتاتور و بسیار فاسد به کدام وعده های شیرین انقلاب پایبند بودی آب و برق اتوبوس را مجانی کرد ید و پول نفت را بر سر سفره مردم گذاشتید عزت و معنویت زنان میهن مان را که برای نان شب تن فروشی می کنند بالا بردید تف بر تو ای رهبر فاسد دزد ما مردم دخالت در امور کشور های دیگر را نمی خواستیم و نمی پذیریم و محکوم می کنیم ما مردم صلح طلب جنگ نمی خواستیم و شما غاصبین آنرا هشت سال به کشور ما تحمیل کردید چونکه برایتان نعمت بود و برای ملت فقر و بدبختی کشتار و امروز هم به دنبال همین سناریو هستید بسیار جالب اینجا است که این جماعت شرکت کننده مزدور و جیره خوار که حقارت جدا نشستن و تبعیض جنسیتی را پذیرا هستند و فقر و فلاکت هم میهنان خود را با دو چشم می بینند بطور کلی خود را به فراموشی سپرده و وعده های شیرین قبل از انقلاب این قوم شیاد فریبکار فاسد دزد وغاصب را بیاد ندارند و آماده و گوش بفرمان برای جنگی دوباره هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


نسل بیدار May 9, 2018 03:48 PM

جمهوری اسلامی تنها حکومتی در تاریخ جهان است که هیچ چیز برایش نمانده اما هنوز بر سر کار است * دلیلش چیست؟ دلیل زرنگی خود حکومت نمی تواند باشد چون حکومت دست به هر کاری میزند خراب می کند و در آن شکست می خورد * دلیلش کشور‌های خارجی هم دیگر نمی تواند باشد * چرا که به خاطر ماهیت مریض این حکومت آنها هم در نجات این رژیم وامانده‌ا‌ند و نمی دانند چگونه این رژیم را نجات دهند *

پس دوباره باید پرسید دلیل ماندگاری جمهوری اسلامی چیست؟ دلیل را باید در میان هشتاد میلیون جمعیت ایران جویا شد * مشکل در آنجا است وقتی رژیمی که هیچ چیز از آن نمانده همینطور از امروز به فردا می رسد * هر ملت دیگری بود با این حال و روزی که رژیم دارد این رژیم را تا بحال صد بار زیر و رو کرده و به خاک سپرده بودند

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی May 9, 2018 05:07 PM

بعنوان یک ایرانی که خامنه ای خودرا نماینده من ومیلیونها ایرانی معرفی میکند، ازسوی من وما ایرانیان چنان بی نزاکتی ابلهانه ای رانسبت به منتخب صدها میلیون امریکائی برزبان میراند، میخواهم بنمایندگی ازسوی۸۵ درصدایرانیان به موجود پلید ودزد وخونخوار بگویم شما نماینده ملت ایران نیستید تووهمه کارگزاران ارشد، وعناصرریزودرشت حکومت اسلامی دقیقا" دشمنان ایران وملت ایران هستید چه اگرغیرازاین میبود، ثروتهای یک ملت را بجیب نصرالله وحشد الشعبی وداعش وطالبان وحوثی ها نمیریختید وباعث نمیشدید که این سرزمین وملت گرانقدرآن به چنین وضعیت فلاکت باری گرفتار آیند آقای ترامپ، بدانیدکه بیش ازحداقل۸۰ درصدملت ایران هیچ نسبت وتناسبی باارکان وعناصراین حکومت خونخواروفاسدوتبهکار، که علی خامنه ای درراس آن قراردارد، ندارند واین نفرت را دردیماه ۹۶ در ۸۰ شهرایران فریاد زدند

گزارش یا اعتراض به این نظر


امید May 9, 2018 05:07 PM

روحانی: اروپا "چند هفته" فرصت دارد تکلیف برجام را مشخص کند
رهبر: دولت "یک تا دو هفته" فرصت دارد تکلیف برجام را مشخص کند
گروه فشار: ترامپ برجام را "دیشب" نابود کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


گریه زاری های رهبر !!! May 9, 2018 06:56 PM

سید علی علنأ به بُن بَست رسیده که اینچنین وقیحانه و با این اراجیف و عکس العمل های بچه گانه، ناآگاهانه و موهومی (مار و مور)، موضع خود را توجیه می کند سیاست ها و ادبیات دولت ترامپ در راستای منطق زور و خشونت آخوندی طراحی و منطبق شده است که دراین ۳۹ سال اخیر کارسازترین سیاست در قبال این یاغیان اسلامی بوده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


سیلی آبدار May 9, 2018 07:07 PM

آقا، برای حسین اوباما ناز می کرد، حالا با کی طرف شده، ترامپ حتی او و رژیم نالایقش را خار هم حساب نمی کنه، باشد این یک سیلی آبداری به چهره رژیم منفورت !

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاغذ پاره May 9, 2018 07:16 PM

حالا دیدی که چگونه مثل یک کاغذ پاره در دست ترامپ مچاله شدی و به سطل آشقال افتادی ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


ترس و وحشت آخوندها !!! May 9, 2018 07:21 PM

ترس، نگرانی و وحشت عمیق سرتاسر رژیم را در برگرفته و ازعاقبت به دریا ریخته شدن توسط مردم آزادیخواه ایران هراسان هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایرانی May 9, 2018 09:49 PM

این حکومت روضه خوان هیچوقت نماینده ملت ایران نبوده ونیست وحق ندارد از طرف ملت غیور ایران حرفی بزند این رژیم ثابت کرد که لیاقت حکومت برای ملت ایران را ندارد بهتر اینست خود کنار بکشد و ملت را بحال خود واگذارد در غیر اینصورت بر ملت غیور واجب است قبل از رسیدن تحریمات امریکا که به حق و درست از طریق ترامپ ان مرد بزرک امریکا گرفته شده و اعمال خواهد شد تصمیم نهایی خود را گرفته و با اتحاد و همکاری هم اجرا نماید و دنیارا از این تلاطم و نگرانی برهاند و ایران و ایرانی را از تحریم و جنگ برهاند مرگ یکبارشیون یکباروخاطر جمع باشد که کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من دودلی و ایندست و اندست کردن دیگر کافیه تصمیم نهایی را هرچه زودتر قبل از له شدن در زیر تحریم ها باید اجرا کرد هر چه زودتر نتیجه بهتر خواهدداد به امید رهایی ملت از زیر یوغ ملایان روضه خوان

گزارش یا اعتراض به این نظر


یک ایرانی May 9, 2018 11:44 PM

با خروج آمریکا از برجام این قرارداد دیگر یک سند بین المللی نیست و قرارداد از طرف همه طرفین لازم الاجرا نیست برجام بصورتی شکل گرفت که اگر یکی از طرفین قرارداد آن را ترک کنند قرارداد به صورت اتوماتیک و یا خود به خود لغو خواهد شد این چیزی بود که در همه مطبوعات کشور و همچنین در خارج از کشور پخش شد ادامه برجام با اروپایی‌ها لازمه یک قرارداد جدید است که طرفین دوباره آن را امضاء کنند البته این وسط علی خامنه ای کاره ای نیست و فقط حرف می زند و کسی به حرفهایش گوش نمی دهد

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو May 11, 2018 09:16 PM

تا حالا که نفت ایران رو مکیدید پولش را به چه کسانی و چه حساب بانکی خارجی واریز کردید؟ مردم ایران بجزدیدن اتومبیل های سوپرلوکس ژاپنی که توله آخوندها و بازاری ها وآقازاده ها و کلانشهرسازان آخوندی وفک وفامیل های حکومتی روزانه باهاش درخیبانها و اتوبان ها ویراژمیدن و چراغ میدن و بوق میزنن چیزی دیگرعایده شون نشده چه بهترنفت زیرخاک ایران برای حکومت بعدی باقی بمونه ونه هزینه جنگ سوریه و یا پولهاش طعمه روس های جنایتگروفاشیست و نژادپرست بشه-

گزارش یا اعتراض به این نظر


علی May 12, 2018 01:42 AM

عظما راست میگه هیچ کس قابل اعتماد نیست فقط حزب‌الله و حوثی ها نفت هامون رو به اونا بفروشیم خدایی قابل اعتمادند

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی May 12, 2018 04:04 PM

ایالات متحده امریکا بایدازهمه ظرفیتهای خوددرجهت له کردن اقتصادملایان
باهدف بزانوآوردن این رژیم فاسدوضد ایرانی استفاده نماید چراکه تجربه سه ساله قراردادهسته ای، موسوم به برجام هیچ تاثیری دراقتصادکشور، وملت ایران نداشت درمقابل ملایان وازناب ریزودرشت آن تا توانستند دزدیدند وبردند تا توانستندازامتیازات حاصل ازقراردادبرجام، بردامنه دخالتهای خوددرمنطقه، وشیعه گستری، وتروریسم اسلامی سازمان یافته، وسازماندهی نیروهای مزدورخوددرخاورمیانه همت گماشتند درواقع برجام یکا بزاربسیار کارآمدبود برای اهداف شوم جمهوری اسلامی درمسیرسرکوب ملت ایران وتقویت بازوهای مخرب رژیم درسوریه وعراق ویمن ولبنان درعین حال دولت ترامپ بایدبموازات فشارآوردن به نظام جهل وجنون اسلامی باتقویت وحمایت ازنیروهای راستین اپوزیسیون شرایط مناسبی رابرای مبازرات مبت ایران فراهم نماید

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام May 17, 2018 10:58 AM

دیگه رسما به گریه افتادن این دزدای تروریست کثیف پرزیدنت ترامپ عزیز کجا بودی تا حالا مرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو May 22, 2018 07:33 PM

درزمانیکه صدورچاپگرهای ساخت کارخانه اچ پی امریکا بدلیل تحریم ها به ایران ممنوع بود کشورچین چپاپگرهای اچ پی را که با امتیازامریکا تولید میکرد به ایران می فروخت - توتال فرانسه همین قضیه را دارد که چینی ها و یا هندی ها با امتیازتوتال فرانسه درایران همان خواهند کرد توتال فرانسه انجام میداده است - امپریالیست ها همیشه چنددری را می بیندند ولی پنچره هائی را برای معامله باز میگذارند- نفت و گازایران برای چینی ها وکلاهای بنچول چینی درمقابل پول نفت برای پاسدارها

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان May 22, 2018 08:39 PM

شرکت توتال فرانسه در چهارچوب برقراری تحریمهای جدید بی سابقه آمریکا علیه شرکتهایی که بر خلاف آن عمل کرده باشند توانست با یک انتخاب درست یعنی با پا پس کشیدن از میادین گازی در ایران از این مهلکه جان سالم بدر برد، چرا که این شرکت فرانسوی حتی بجای بستن قرارداد جدید گازی با قبرس به صادارات الاغهای کلاسیک روی آورده بود در برابر ماندن در حوضه های گازی ایران کمترین زیان هم نصیب آنها نمیگرداند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی May 23, 2018 06:26 AM

این مسئله بسیار قابل تامل است که شرکت بریتیش پترولیوم بعنوان یک کمپانی نفتی انگلیسی همکاری خودبا رژیم تبهکاراسلامی رابگسلد آنهم شرکتی که مشارکت آن با نظام ملایان در حوزه دریای شمال ودر قلب اروپا قرار دارد ساده ترین نتیجه این کناره گیری کمپانی بریتیش پترولیوم را باید نشانه قطعی وحتمی رژیم ولایت فقیه در ایران ارزیابی نمود، در غیر اینصورت شرکتهای بزرگ نفتی به این سادگی ها از منافع کلان مالی دست بر نمیدارند ومشارکتی در این ابعاد رانادیده نمیگیرند با کناره گیری هریک ازکمپانیهای بزرگ وچند ملیتی نفتی ازهمکاری با جمهوری اسلامی یک ستون مستحکم از ستونهای پوسیده این نظام جهنمی فرو میریزد

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام May 23, 2018 07:06 AM

جمهوری اسلامی کم کم دارد دوریالیش می‌‌افتد که حساب سیاست از اقتصاد جداست و سیاسیون حقه باز اروپا مشتی پهلوان پنبه بیشتر نیستند که برای پر کردن جیب خودشان ملت ایران را بدبخت کردند و در نهایت سید علی‌ چلاق و دار و دسته اش را رها خواهند کرد تا یا مردم ایران آنها را ریز ریز کنند یا آمریکا آنها را به زیر خاک بفرستد ولی اروپا بداند بعد از رسیدن به حساب آخوند‌ها و دفن کردنشون نوبت به اونها هم خواهد رسید که تکلیف پولهای ملت ایران معلوم شود چون علاوه بر خدا ترامپ هم با ماست

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو May 25, 2018 09:59 PM

رئیس توتال دررکعت های نمازش هی تکرارمیکنه خدایا امریکا رانابودکن -خدایا ترامپ رو سرطان بهش بزن - وای چه دوران خوبی بود هم نفت رو می بردیم و بعدش هم پولهاش رو برامون کیسه کرده دربانک های فرانسه انبارمیکردند- وای چه دوران خوبی بود که چهل سال امریکا پیداش نبود- هی اوباما می آوردیم به گردنش مدال صلح اویزون میکردیم ای چه می خندید و ای چه ما بهش می خندیدیم - خدا اون جان کری رو حفظ کن چه بساط خنده ای برما شده بود - همه برای نذری که حاجتش برآورده میشه گوسفند قربونی میکنن ولی ما برای نذری که کرده بودیم و بعدازخالی کردن نجاست آخوند خمینی درایران عایده شده بود دکترشاهپوربختیاررا قربونی کردیم - وای خدای فرانسه ترامپ ذلیل وبیمارکن که نتونه ببینه وبشنوه وراه بره- خدای فرانسه عنایت فرما که اوباما و جان کری دوباره بیان بخندیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاریکامراناتور May 31, 2018 11:23 AM

من بیاد لات هائی می افتم که با خوردن چند چتول باد در کله هایشان می افتادو به تصور اینکه نیروئی هستند عربده می کشیدند تا بالاخره کسی و یا نیروئی برتر باتوم توی سر آنان می کوبید
پول نفت هم همان عرقی هست که به خورد لات ها می رفت اخوند با پول نفت مست و فکر کرد کسی هست و شروع به عربده کشیدن کرد و حالا هم امریکا به طریقی و روس ها به طریقی دیگر باتوم توی سرش می کوبند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام May 31, 2018 02:03 PM

آخوند‌ها وصیت کنین که این بار رحمی در کار نخواهد بود یا به دریا ریخته میشوید یا از پل‌های عابر پیاده آویزان میشوید انتخاب با خودتان

گزارش یا اعتراض به این نظر


اشنايى در همين حوالي June 6, 2018 07:23 AM

على چلاق بافورى روضه خون دوزارى زمان رفتن رسيده و بزودى منتظر حكمش بايد باشد و بقيه عمر ننگينش را در زندان سپرى كند به اميد ازادى ايرانيان

گزارش یا اعتراض به این نظر


omid June 8, 2018 12:16 PM

هفت خواهران شرکتها ی نفتی در شرایط حساس کنونی بهتر است با ترامپ و دولت آمریکا همکاری کنند زیرا که در فردای آزادی مردم ایران و تمام خاور میانه از شردولت تروریستی ملایان ؛ میتوانند با دولت دمکرات ایرانی قرار داد ببندند در مدت ۴۰ سال مردم ایران سهمی از فروش نفت نداشتند و پول نفت یک راست به جیب ملایان برای کمک به عملیات تروریستی میرفت و میرود اروپاها هم دست از لجاجت سیاسی بردارد اگر به آینده ایران آزاد میاندیشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: