آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 4 تیر ماه 1396 = 25-06 2017

اردوغان تظاهرات همجنس‌گرایان را سرکوب کرد

دویچه وله: ماموران پلیس ترکیه با استفاده از خودروهای آب‌پاش و گلوله‌های پلاستیکی تظاهرات ممنوع شده همجنس‌گرایان را در میدان مرکزی تقسیم استانبول متوقف و اعتراض‌کنندگان را پراکنده کردند. در این درگیری چند تن دستگیر شدند.

نیروهای امنیتی ترکیه از دستگیری چند تن از تظاهرکنندگان استانبول در روز یکشنبه (۲۵ ژوئن) خبر دادند. به گفته‌ رئیس پلیس استانبول، پیش از دستگیری "حدود ۴۰ نفر" کوشیدند در تقاطع میدان تقسیم و خیابان استقلال، از روی موانع واحدهای امنیتی عبور کنند و دست به تظاهرات بزنند. اداره‌ شهر استانبول پیشتر برگزاری این تظاهرات را به دلیل "اخلال در نظم عمومی، مزاحمت برای گردشگران و به‌خطر انداختن امنیت شهروندان" ممنوع اعلام کرده بود.

با این‌حال کنشگران مدافع حقوق همجنس‌گرایان با صدور بیانیه‌ای از هواداران خود خواسته بودند صبح امروز در میدان مرکزی شهر تجمع کنند. به گفته‌ فعالان مدنی، دستگیرشدگان به دلیل آن که تی‌شرت‌هایی با رنگ‌های رنگین کمان به تن داشتند، بازداشت شدند. رنگین کمان، نماد جنبش برابرخواهی همجنس‌گرایان زن و مرد در سراسر جهان است.

واکنش آلمان

جلوگیری از تظاهرات همجنس‌گرایان در ترکیه با انتقاد شدید برخی از سیاستمداران آلمان روبرو شد. فولکر بک، نماینده‌ی حزب سبزها در پارلمان آلمان، این اقدام را مغایر با منشور اروپایی حقوق بشر ارزیابی کرد.

نهاد "عفو بین‌الملل" نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز "تاسف عمیق" از دستگیری اعتراض‌کنندگان از ترکیه خواست "ممنوعیت برگزاری تظاهرات برابرخواهانه‌ی همجنس‌گرایان" را لغو کند.



arzhang June 26, 2017 03:20 AM

اردوغان وقتی میبینه در ایران به نام اسلام یک مشت اخوند گدا خلیفه و ولایت فقیه و بیلیونر شده اند چرا اینکار را خودش در ترکیه نکند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: