آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 5 تیر ماه 1396 = 26-06 2017

اینترنت فضایی اروپا در راه است؛ جزئیات

اروپا تصمیم دارد کاربرد صنایع فضایی خود را گسترش دهد و خدمات شهروندی را به فهرست توانایی‌های خود بیفزاید.

باشگاه خبرنگاران؛ دسترسی به شبکه جهانی وب با سرعت بالا، یکی از لازمه‌های زندگی روزمره، تجارت و حکومت‌ها در دهه‌های آینده خواهد بود، راهی که اروپا برای ارائه خدمات بهتر به آن گرایش زیادی پیدا کرده است.

تا امروز بالاترین سرعت و بیشترین پوشش اینترنت در جهان به کشور کره جنوبی تعلق داشت و نسل‌های مختلف اینترنت بی‌سیم و شبکه‌های ارتباطی از این کشور به نقاط دیگر دنیا ارائه می‌ شد، اما اروپا به‌دنبال پیشی‌گرفتن از سئول در این حوزه است.

سازمان همکاری‌های فضایی و ستاره‌شناسی اروپا، ESA، در حاشیه نمایشگاه هوانوردی که اخیرا در پاریس برگزار شد، قراردادی را با 16 کشور و سازمان عضو خود منعقد کرد که طی آن، اینترنت 5G از مدار زمین و توسط مجموعه ماهواره‌ای به اروپا منتقل شود.

در این طرح ماهواره‌ها جایگزین دکل‌های زمینی انتقال دیتا می‌شوند و به‌ این ترتیب سرعت اینترنتی که روی قله کوه‌ها، جزایر دورافتاده و شهرهای بزرگ اروپا به‌ وسیله گوشی موبایل به‌دست می‌آید برابر خواهد شد.

طرح اینترنت فضایی اروپا با بودجه‌ای نامشخص و دستاوردهای نامشخص به امضا رسیده و هنوز اعلامیه‌ای درباره چگونگی اجرا، آزمایش‌ها و نتایج نخستین آن منتشر نشده، اما یکی از دستور بحث‌ها در اجلاس حمل و نقل و ارتباطات سیار اروپا که قرار است از 5 تیرماه برگزار شود، بررسی و تصویب همین طرح است. در صورتی‌ که این طرح با موافقت اعضا و موفقیت اجراکننده‌ها همراه شود، این نخستین‌ باری خواهد بود که یک سازمان فضایی دولتی و چند ملیتی، خدمات عمومی ارائه می‌کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: