آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 8 مهر ماه 1396 = 30-09 2017

جزئیات پرداخت غرامت به گروگان آمریکايی

دادگاهی در آمریکا حکومت ایران را به پرداخت غرامت ۶۳ میلیون دلاری به امیر حکمتی محکوم کرد که گفته در دوران بازداشتش در ایران مورد آزار قرار گرفته بود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، یک قاضی منطقه‌ای در واشنگتن حکومت ایران را به پرداخت غرامت به امیر حکمتی تفنگدار پیشین نیروی دریایی آمریکا محکوم کرد.

حکمتی می گوید در طول چهار سال و نیم حبس در ایران مورد آزار قرار گرفته است.

امیر حکمتی ۳۳ ساله شهروند ایرانی-آمریکایی در ژانویه ۲۰۱۶ به همراه چند شهروند آمریکایی دیگر در ایران به عنوان بخشی از توافق تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن آزاد شد.

قاضی آمریکایی اعلام کرد که حکمتی به دلیل آزار و خسارتی که در ایران متحمل شده مستحق دریافت غرامت است.

به ادعای واشنگتن پست حکمتی شهروند دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی است که در عراق و افغانستان به عنوان تحلیل‌گر و مشاور پیمانکاران دفاعی آمریکایی فعالیت کرده و در زمان بازداشت‌اش در اوت ۲۰۱۱ در ایران برای اولین بار به این کشور به منظور دیدار با اقوام و نزدیکانش سفر کرده بود.

امیر حکمتی به همراه جیسون رضاییان روزنامه‌نگار واشنگتن پست، سعید عابدینی و نصرت‌الله خسروی رودسری در ژانویه ۲۰۱۶ در ازای رفع اتهام و آزادی چند تن از شهروندان ایرانی زندانی در آمریکا (عوامل جمهوری اسلامی) آزاد و به خانه بازگردانده شدند.




Mohamad July 27, 2017 09:00 AM

اين زندانيهاى امريكائى گروگان در حكومت تروريستى آخوندى نتيجه بى غيرتى اوباما حتى نسبت به شهروندان خودشان است وگرنه اگر أمريكا يك گله از اين پاسدار-بسيجى هاى اعزامى خامنه اى تحت اسم دانشجو و يا با گرين كارت به أمريكا را دستگير و به هلفدانى ميفرستاد كه كاملا هم قانونى است (چون هم با دروغ و كلك و با ثروت هاى مردم بيچاره ايران به اونجا رفته اند)اونوقت ولى وقيح غلط ميكرد كه دست به اين كارها بزند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: