آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 7 تیر ماه 1396 = 28-06 2017

برای دریافت دیه استخوان خود را اره می‌کنند

در ایران برای دریافت دیه افراد استخوان های خود را اره می‌کنند یا می‌شکنند

رادیو فرانسه: احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کل کشور، در گفتگو با ایلنا، خبرگزاری کار ایران، گفته است که در تمام استان های کشور "خودزنی و تصادف های ساختگی" برای دریافت دیه گسترش یافته و پزشکی قانونی تمام این موارد را به بیمه گزارش می دهد.

او گفته است که افراد برای دریافت دیه گاه استخوان ترقوه خود را اره می کنند و یا بعد از بی حس کردن دست و پای خود استخوان های خود را می شکنند تا به این ترتیب دیه دریافت کنند. رئیس سازمان پزشکی قانونی کل کشور افزوده است که فرد آسیب دیده بعد از مراجعه به پزشکی قانونی به طور دقیق معاینه می شود و اگر کارشناسان تشخیص بدهند که مصدومیت او ساختگی است نتیجۀ بررسی خود را به اطلاع بیمه می رسانند.

شجاعی در جای دیگری از سخنانش تصریح کرده است که نمی توان حتا آمار دقیق این رفتارها را اعلام کرد، هر چند به اعتراف او موارد باصطلاح "خودزنی و صحنه سازی تصادف های ساختگی" برای دریافت دیه بیش از آمار کشف شده توسط سازمان پزشکی قانونی کل کشور است. وی گفته است "خودزنی" شامل تمام استان های کشور می شود و مختص به یک استان خاص نیست و تعداد آن نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. احمد شجاعی سپس تصریح کرده است که بیشترین افرادی که جهت دریافت دیه به "خودزنی" مبادرت می ورزند مردان هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: