آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 6 مهر ماه 1396 = 28-09 2017

تازه ترین حمله لفظی رهبر کره علیه ترامپ

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کره شمالی امروز رئیس جمهور آمریکا را به سوء استفاده از پرونده مرگ یک دانشجوی 22 ساله آمریکایی متهم کرد و او را "پیرمرد دیوانه" خطاب کرد.

این دانشجوی آمریکایی چند روز پس از آزاد شدن از کره شمالی، در حالی که در حالت اغما بود جان باخت.

در بیانیه وزارت خارجه کره شمالی آمده است: ترامپ و دار و دسته او به منظور تبلیغات علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره، بار دیگر در حال سوء استفاده از مرگ اوتو وارمبیر، دانشجوی آمریکایی هستند که بابت اقدامات مجرمانه ای که علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره مرتکب شده بود، تحت مجازات های اصلاحی و کار (اجباری) قرار داشت. این دانشجو پس از بازگشت به آمریکا جان باخت."


اقدامات تحریک‌آمیز جدید کره شمالی

مقامات کره جنوبی گفته‌اند انتظار دارند کره شمالی به زودی به اقدامات تحریک‌آمیز جدید دست بزند.

این مقامات همچنین گفتند که در مورد بروز درگیری نظامی در نتیجه حوادث اتفاقی نیز نگرانی شدید وجود دارد.

این در حالیست که رئیس جمهور آمریکا در واکنش به تهدید اخیر کره شمالی گفته: گزینه نظامی برای کره شمالی ویرانگر خواهد بود.

بنا به گزارشها، دونالد ترامپ در نشست مطبوعاتی مشترک با ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا در واشنگتن در واکنش به تهدید اخیر کره شمالی، مبنی بر اینکه پیونگ یانگ حق دارد هواپیماهای جنگی آمریکا را حتی بر فراز آبهای بین المللی سرنگون کند، گفت: آمریکا در واکنش به چنین اقدامی از گزینه نظامی ویرانگر علیه کره شمالی استفاده خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا که به سئوالات خبرنگاران پاسخ می داد، گفت: این گزینه مطلوب ما نیست، اما اگر مجبور شویم، از این گزینه استفاده می کنیم، ما کاملا برای گزینه نظامی آماده ایم و به شما بگویم که ویرانگر خواهد بود.


اوضاع بسیار خطرناک شبه جزیره کره

با آنکه خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه از دهلی نو به نقل از جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا گزارش داد که واشنگتن خواهان حل و فصل دیپلماتیک بحران کره شمالی است، اما سفیر چین در ژاپن اوضاع کنونی بر سر کره شمالی را بسیار خطرناک توصیف کرد.

وی اعلام کرد اولویت اصلی ما جلوگیری از پیچیدگی و وخامت هرچه بیشتر اوضاع است.

اظهارات این دیپلمات ارشد چینی یک روز پس از آن بیان شد که وزیر امور خارجه کره شمالی سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا را به منزله اعلان جنگ علیه پیونگ یانگ دانست.

خبرگزاری کیودو ژاپن نوشت: چین شریک اقتصادی اصلی کره شمالی محسوب می شود و واشنگتن و توکیو از پکن خواسته اند تدابیر سختگیرانه تری علیه کره شمالی به کار بندد اما چین معتقد است که تشدید فشارها علیه کره شمالی منجر به وخامت اوضاع خواهد شد.

در همین حال وزیر امور خارجه کره جنوبی با اشاره به افزایش جدال لفظی بین ایالات متحده و کره شمالی گفته است که ضرورت کامل دارد که ما، یعنی ایالات متحده و کره جنوبی با همکاری یکدیگر در صدد اداره وضعیت تنش‌آمیز کنونی برآییم و در غیر اینصورت، هرگونه برخورد نظامی اتفاقی هم می‌تواند به سرعت غیرقابل کنترل شود.


اشتباه محاسباتی خطرناک

به گزارش رویترز، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل امروز در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه کره شمالی گفت سخنان شدیداللحن می تواند به اشتباه های محاسباتی خطرناک بینجامد.

وی افزود هنگامی که تنش ها زیاد می شود، رجزخوانی ها افزایش می یابد و خطر اشتباه محاسباتی نیز بیشتر می شود. تبادل سخنان شدیداللحن می تواند به اشتباه های خطرناک در تصمیم گیری ختم شود.

وزیر خارجه کره شمالی گفته بود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه کشورش اعلان جنگ کرده است و هشدار داد که کره شمالی حق هدف قرار دادن بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا را برای خود محفوظ می‌داند.

این در حالیست که سخنگوی کاخ سفید می گوید اظهارات رییس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل درباره کره شمالی به هیچ وجه به معنی اعلان جنگ به پیونگ یانگ نبود.

وی گفت: ما علیه کره شمالی اعلام جنگ نکرده ایم. حقیقتا، این دیدگاه یاوه گویی است.

در همین حال مشاور امنیت ملی کاخ سفید که امروز میهمان یک اندیشکده آمریکایی بود، درباره کره شمالی و هشدار وزیر خارجه این کشور واکنش نشان داد و گفت: حمله کره شمالی به آمریکا، خودکشی خواهد بود.


توئیت ترامپ درباره دنیای بدون کره‌ شمالی

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به سخنرانی وزیر خارجه کره شمالی در سازمان ملل با لحنی کم سابقه نوشت که اگر وی افکار رهبر کشورش را تکرار کرده باشد، کره شمالی مدت زیادی دوام نخواهد آورد.

وزیر خارجه کره شمالی در سخنرانی خود در سازمان ملل، اصابت موشک های این کشور به خاک آمریکا را اجتناب ناپذیر دانست.

وی گفت که کره شمالی پس از 'تلاش های طولانی و دشوار' در چند قدمی تکمیل توان هسته ای خود قرار دارد و تحریم های دشمن در موضع کشورش بی تاثیر است.

به گزارش ایرنا، ترامپ در توئیت خود نوشت: همین الان شنیدم وزیر امور خارجه کره شمالی در سازمان ملل سخنرانی کرده است. اگر نظرات مردک موشکی را تکرار کرده باشد، آنها دیگر مدت زیادی دوام نخواهند داشت.


اخطار بمب افکن های آمریکا به مرد موشکی

بمب افکن های استراتژیک آمریکا ماموریتی ناگهانی را در نزدیک مرزهای کره شمالی انجام دادند.

بمب‌افکن‌های آمریکایی آنطور که پنتاگون گفته، برای نشان دادن واقعی بودن گزینه‌های نظامی ترامپ، در نزدیکی سواحل کره شمالی پرواز کردند.

آنطور که رویترز به نقل از سخنگوی پنتاگون گزارش کرده، چند فروند بمب‌افکن بی-1 همراه با اسکورت جنگنده‌های آمریکایی، بر روی آب‌های آزاد در نزدیکی سواحل شرقی کره شمالی پرواز کرده‌اند تا «گستره گزینه‌های نظامی موجود برای رئیس‌جمهور آمریکا» را به کره‌ای‌ها نشان دهند.

بمب‌افکن راهبردی بی‌-1 قادر به حمل تسلیحات هسته‌ای است. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش در مجمع عمومی سازمان ملل، کره شمالی را به «نابودی کامل» تهدید کرده بود.

سخنگوی پنتاگون گفته: این دورترین فاصله‌ای بود که یک جنگنده یا بمب‌افکن آمریکایی نسبت به منطقه غیرنظامی (مرز دو کره) به سمت شمال و به سمت کره شمالی در قرن بیست و یکم پیموده است؛ این اقدام، تأکیدی است بر جدی گرفتن رفتار غیرمسئولانه کره شمالی از سوی ما.

وزیر خارجه کره شمالی روز جمعه گفته بود که احتمال دارد این کشور در پاسخ به تهدید موجودیت خود توسط آمریکایی‌ها، در اقیانوس آرام یک آزمایش اتمی قوی به راه بیاندازد.

یک تحلیلگر مسائل ژئوپولتیکی گفته: اقدام آمریکا در به پرواز در آوردن بمب افکن های خود بر فراز شبه جزیره کره به مثابه پیام جنگ است.

در همین حال برخی تخلیلگران گفتند تمرینات نظامی-دریایی مشترک روسیه و چین به منظور افزایش آمادگی دفاعی دو کشور در صورت بروز جنگ بین آمریکا و کره شمالی برنامه ریزی شده است.


مرد موشکی در دولت های قبل باید مدیریت می شد

رئیس جمهور آمریکا گفته: باید مرد موشکی کره شمالی در گذشته مدیریت می شد اما اکنون چاره ای جز مدیریت نداریم.

دونالد ترامپ در اظهاراتی در آلاباما گفت: ما نمی توانیم مرد دیوانه ای داشته باشیم که به همه جای جهان موشک شلیک کند. باید از مدت ها پیش مرد موشکی، با کلینتون و اوباما، مدیریت می شد. اکنون زمان متفاوتی است. باید هشت یا چهار سال پیش مدیریت می شد و این مسئله نباید الان مدیریت شود اما من قصد دارم آن را مدیریت کنم.

وی خطاب به رهبر کره شمالی گفت: مرد کوچک موشکی، ما این کار را انجام خواهیم داد زیرا ما واقعا چاره دیگری نداریم. اکنون وی درباره انفجار تسلیحات گسترده در اقیانوس آرام صحبت می کند که به فاجعه بسیار بدی منجر می شود.

ایران پرس نیوز



اخبار مرتبط:
  • بحران کره شمالی؛ دستور تامل برانگیز پوتین
  • کره شمالی؛ جوانکی که مدام دنبال شر می گردد


  • اردشیر September 25, 2017 11:42 AM

    چقدر روسیه و چین از این دیوانه ای که در کره ی شمالی به سر کار آورده اند خرسندند روح این ملیجک تپل پس از مرگ با لنین و استالین و مائو محشور می گردد به نظرم ترامپ دیگر نباید پاسخ اراجیف گویی های این مزدوران را بدهد تا زمانی که به معنای واقعی زمان پاسخگویی عملی و نابودی کره ی شمالی باشد این کار را واقعا انجام دهد

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    کاریکامراناتور September 26, 2017 10:32 AM

    امریکا زمانی در ویتنام و کره درگیر شد که جنگ ها اتمی و الکترونیکی نشده بود و حالا اگر جنگی در بگیرد در کمتر از ۱۰ روز کار کره شمالی تمام است

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    نسل بیدار September 26, 2017 11:17 AM

    زمانی‌ که رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی‌ خود در سازمان ملل گفت که اگر مجبور شویم کره شمالی را نابود خواهیم کرد * در واقع روی سخن آمریکا با چین بود * چین می‌‌داند که آمریکا نه شوخی‌ دارد و نه بلوف می‌زند * پیامی که رئیس جمهور آمریکا با آن جمله به چین داد این بود که یا در کره شمالی کودتا کنید یا اینکه شما چینی‌‌ها خودتان تکلیف کره شمالی را با عملیات نظامی روشن کنید چون اگر صبر کنید پای آمریکا به جنگ کشیده شود آنوقت آمریکا کره شمالی را به پودر تبدیل خواهد کرد *

    چین می‌‌داند که فرصت زیادی برای تصمیم در مورد کره شمالی ندارد و باید هر چه زودتر در یکی‌ دو هفته آینده تکلیف کره شمالی را روشن کند یا اینکه آمریکا کار را تمام خواهد کرد و چین کره شمالی را برای همیشه از دست خواهد داد

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    اردشیر September 27, 2017 09:42 PM

    دیکتاتور کره ی شمالی یکهو از خواب پرید وقتی فهمید بمب افکن های امریکا روی مرز شرقی این کشور که تقریبا بی دفاع رها شده است پرواز کرده اند و حالا از شدت وحشت رو به تهدید آورده است که می زنیم اماچه چیز را حتی خودش هم نمیداند چون اصلا متوجه نخواهد شد که کی آمدند و کی زدند و کی رفتند

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    شهنام September 29, 2017 05:37 AM

    رهبر بشکه ای و کله پوک و خرفت کره ی شمالی کاری کرد که از سه ماه دیگه مردم کره شمالی از گرسنگی همدیگر را بخورند حتی چین هم جرات نطق کشیدن جلوی پرزیدنت ترامپ را ندارد و هر چه ایشان دستور دادند را مو به مو اجرا کردند مرزها را بستند بانک ها را بستند واردات را متوقف کردند این هم عاقبت گنده لات بازی در مقابل آمریکا

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
    به اشتراک بگذارید: