آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 10 تیر ماه 1396 = 01-07 2017

بازداشت سه شهروند سنی مذهب اهل مهاباد

خبرگزاری هرانا – در پی وقایع اخیر در تهران و ادامه بازداشت تعداد زیادی از شهروند سنی مذهب به ویژه در غرب کشور، ۳۱ خردادماه، سه شهروند دیگر مهابادی به نامهای علی ابروزند، ظاهر شهری، هیمن خاوری درحالی که قصد سفر به شهر اردبیل را داشتند، همراه با ضرب و شتم بازداشت و به مکانی نامعلومی منتقل شدند. از سرنوشت و وضعیت این شهروندان بازداشت شده کماکان اطلاعی در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ۳۱ خردادماه ۱۳۹۶، سه شهروند سنی مذهب اهل مهاباد؛ علی ابروزند فرزند محمد، ظاهر شهری فرزند عبدالله، هیمن خاوری فرزند کریم در مسیر مهاباد – اردبیل بازداشت و به مکانی نامعلومی منتقل شدند. علیرغم گذشت بیش از ده روز، همچنان سرنوشت و محل نگهداری این افراد نامشخص است.

یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “این سه شهروند که اهل مهاباد و سنی مذهب هستند، ۳۱ خردادماه، در جاده، درحالی که قصد سفر به شهر اردبیل را جهت پیگیری امور شغلی خود داشتند، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم بازداشت و به مکانی نامعلومی منتقل شدند.”

با گذشت بیش از ده روز از بازداشت این شهروندان، اطلاعی از سرنوشت و وضعیت آنا در دسترس نیست، این بی خبری موجب نگرانی مضاعف خانواده های این افراد شده است.
این منبع در ادامه گفت: “خبرهایی حاکی از وضعیت نامناسب جسمی یکی از این شهروندان بازداشت شده به دلیل ضرب و شتم حین بازداشت، به اطلاع خانواده این فرد رسیده است، که این دسته اخبار در سایه عدم پاسخگویی نهادهای امنیتی موجب افزایش نگرانی خانواده ها شده است.”

لازم به یادآوری است، در پی وقایع اخیر در تهران، در خردادماه سال جاری، تعداد زیادی شهروند سنی مذهب غرب کشور بخصوص در شهرستان مهاباد که گرایشات مذهبی و فعالیت در این زمینه داشتند دستگیر شده اند. این بازداشت ها حتی شامل حال فعالان، مبلغان و شهروندان عادی سنی مذهب شده است. در سه مورد جمعیت پرتعدادی از شهروندان حاضر در مساجد و برنامه های مذهبی ویژه ماه رمضان بصورت گروهی دستگیر شده اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: