آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 9 شهریور ماه 1396 = 31-08 2017

تعطیلی کنسولگری روسیه در سانفرانسيکو

وزارت امور خارجه آمريکا امروز از روسيه خواسته است کنسولگري اين کشور در سانفرانسيکو و نمايندگی هاي ديپلماتيک در واشنگن و نيويورک را تا دوم سپتامبر 2017 (11 شهريور) تعطيل کند.

در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از کاخ سفید گزارش داد که دستور تعطیلی کنسولگری و دو ساختمان وابسته به سفارت روسیه در آمریکا از طرف دونالد ترامپ اتخاذ شده است.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: برخی از کارشناسان معتقدند که روابط بین آمریکا و روسیه در بدترین وضعیت خود از دوران جنگ سرد قرار دارد، آیا با این موضوع موافقید گفت: در حال حاضر ما از دولت روسیه خواسته ایم که کنسولگری خود را در سانفرانسیسکو تعطیل کند.

وی ادامه داد: ما از آنها خواسته ایم که دفتر وابسته تجاری خود را در واشنگتن تعطیل کنند. ما از آنها خواسته ایم که دفتر وابسته تجاری خود را در نیویورک هم تعطیل کنند. این موارد باید تا دوم سپتامبر تکمیل و اجرایی شوند. ما این اقدامات را در پاسخگویی به اقدامات نامناسب روسیه در نظر گرفته ایم.

معاون رئیس جمهور آمریکا پیش تر در این باره گفته بود: من و رئیس جمهور خیلی امیدوار هستیم که رفتار متفاوتی از روسیه در آینده ببینیم، در ارتباط با اوکراین، و در ارتباط با حمایت از رژیم های سرکش مانند ایران و کره شمالی.

وی افزود: اگر روسیه رفتارش را تغییر دهد رهبری آمریکا میتواند روابط خود را با مسکو بهبود ببخشد چرا که به نفع هر دو طرف و به نفع صلخ و ثبات در منطقه و جهان است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: