آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 13 تیر ماه 1396 = 04-07 2017

درگيري لفظی کم سابقه در پارلمان اروپا

رييس کميسيون اروپا روز سه شنبه با انتقاد از حضور کم شمار نمايندگان پارلمان اروپا در جلسه سخنراني نخست وزير مالت ، نمايندگان پارلمان اروپا را `مضحک` خواند و گفت که آنان بايد احترام بيشتري براي اعضاي کوچک اتحاديه قائل باشند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبري اروپايي ، يونکر در جلسه اي در پارلمان اروپا در استراسبورگ که براي شنيدن سخنراني جوزف موسکات نخست وزير مالت در پايان رياست اين کشور بر شوراي اروپا تشکيل شده بود ، گفت: اين حقيقت که تنها حدود 30 تن از مجموع 751 نماينده پارلمان اروپا در اين جلسه حضور دارند نشان دهنده اين است که پارلمان اروپا جدي نيست ؛ پارلمان اروپا مضحک است، بسيار مضحک .
يونکر که خود اهل دوک نشين کوچک لوکزامبورگ است ، با بيان اين مطلب از ارائه گزارش خود به مناسبت پايان رياست کشور مالت بر شوراي اروپا صرفنظر کرد.
وي خاطرنشان کرد که کشور کوچک مالت مستحق برخورد بهتري است و افزود: اگر آقاي موسکات (نخست وزير مالت) خانم مرکل يا آقاي مکرون بود ، الان صحن پارلمان اروپا مملو از نمايندگان بود.
آنتونيو تاياني رييس پارلمان اروپا نيز که در جلسه حاضر بود در واکنش به انتقاد رييس کميسيون اروپا ، گفت : شما مي توانيد از پارلمان اروپا انتقاد کنيد اما کميسيون اروپا پارلمان را کنترل نمي کند بلکه اين پارلمان اروپا است که بايد کميسيون را کنترل کند.
در اين حال يونکر قصد داشت دوباره سخن بگويد که تاياني بار ديگر با خشم سخن او را قطع کرد و از نخست وزير سابق لوکزامبورگ خواست که `لحن خود را عوض کند` .

يونکر اما در پاسخ گفت که ديگر هرگز در جلسه اي مانند اين شرکت نخواهد کرد. اين يکي از بدترين تنش هاي لفظي بين مقامات ارشد اتحاديه اروپا در سالهاي اخير توصيف شده است.
نمايندگان حزب سبز که تنها گروه حاضر در پارلمان اروپا بودند نيز از يونکر انتقاد کردند و گفتند که او بايد از پارلمان اروپا عذرخواهي کند.
`اسون گيگولد` سخنگوي بخش مالي و اقتصادي گروه سبزها در پارلمان اروپا گفت: يونکر به عنوان رييس کميسيون اروپا وظيفه دارد که به پارلمان اروپا گزارش دهد؛ خودداري او از ارائه گزارش خودخواهانه بود.
کشور کوچک مالت کوچکترين عضو اتحاديه اروپا با حدود 420 هزار نفر جمعيت است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: