آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 18 تیر ماه 1396 = 09-07 2017

عفو بین الملل: اوضاع ترکیه بشدت وخیم است

اقدام‌های سرکوبگرانه اوردوغان جامعه بین‌المللی را به چالش می‌کشد
دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت: اوضاع در ترکیه آنقدر وخیم است که باید به شدت مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش رویترز، دبیرکل سازمان عفو بین الملل در نشستی خبری که در حاشیه نشست سران کشورهای عضو گروه 20 در شهر بندری هامبورگ در آلمان برگزار شد در واکنش به بازداشت مدیر محلی و رئیس این گروه مدافع حقوق بشر در ترکیه، از سران کشورهای دنیا خواست در برابر رهبران فراملی گرا همچون رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بایستند.

سالیل شتی برای رایزنی با سران کشورهای عضو گروه 20 و درخواست از آنان برای کمک به آزادی مدیر محلی و رئیس دفتر عفو بین الملل در ترکیه به هامبورگ سفر کرده بود.

ایدیل اسر مدیر محلی عفو بین الملل در ترکیه روز چهارشنبه به همراه چندین فعال دیگر حقوق بشر بازداشت شد. بازداشت وی کمتر از یک ماه پس از رای دادگاه به دستگیری تانر قلیچ، رئیس این شعبه اتفاق افتاد. این افراد متهم به ارتباط با سازمانی شده اند که آنکارا آن را مسئول کودتای نافرجام تابستان گذشته می داند.

بیشتر کشورهای غربی از اقدام سرکوب گرانه اردوغان در ترکیه انتقاد کرده اند و بسیاری از آنان می گویند اردوغان دارد بهانه جویی می کند تا خودش را کاملا از شر مخالفان داخلی خلاص کند. اما از آنجا که ترکیه نقشی حیاتی در جلوگیری از سرازیر شدن سیل بی ثبات کننده ی پناهجویان سوری به اروپا ایفا می کند واکنش های غرب به اقدام های اردوغان خاموش شده است.

به گفته ی سالیل شتی، وضعیت پناهجویان سوری، سران کشورهای اروپایی را وادار به سازش کرده است.

دبیرکل سازمان عفو بین الملل افزود: ترکیه با بحران جدی حقوق بشری روبروست. گروه 20 از یک سو نمی تواند بگوید از ارزش های دموکراسی و آزادی بیان پشتیبانی می کند و از سوی دیگر نقض آشکار حقوق بشر را نادیده بگیرد. چنین چیزی غیرممکن است.

شتی افزود: اوضاع در ترکیه آنقدر وخیم است که باید به شدت مورد توجه قرار گیرد. تا وقتی دولت ترکیه به این نتیجه نرسد که اقدام هایش در داخل این کشور پیامدهای بدی برایش به همراه خواهد داشت اوضاع تغییر نخواهد کرد.



احمد اکبری July 9, 2017 11:52 AM

تازه فهمیدید که شی دوغان رو به سلطان سلیمان شدن می رود؟؟؟ هنوز می گویید کودتا ؟ کدام کودتا؟؟ اون بازیی بود که پوتین ضد مسیح و اردوغان دجال ساختن ؟؟؟ که روسیه از جانب ترکیه مطئن شود که ازاسلامگراها ی چچن و داغستان و حمایت نکند؟ از آنسو روسیه دست از حمایت کردها بردارد؟؟؟ همچنین با این سناریو قدرت او را با سرکوب مخالفان بیشتر کند؟؟؟ چه کسی بهتر گولن؟؟؟ دجال ترکیه کشور ومردم ترکیه را به سوی فروپاشی میبرد؟؟؟ خیلی دیر نیست؟؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان July 9, 2017 12:14 PM

بنظر میرسد که سالیل شتی، دبیرکل سازمان عفو بین المل هنوز نمیداند که اردوغان هم به مانند سران حکومت غیرقانونی آخوندی غلام بی اختیار همین دولتهای اروپایی و حزب دمکرات آمریکا هستند! اگر بنا بر آن بود که اروپا و آمریکا واقعا میخواستند که در برابر دیکتاتور و سرکوبگری چون رجب اردوغان باستند پیشتر در برابر رژیم جنایتکار ولایت مطلقه وقیح ایستادگی میکردنند! این موش و گربه بازیهای مسخره میان المان و حکومت سرکوبگر اردوغان که براه افتاده حاصل طراحی های بسیار دقیق و هوشمندانه سیاستمداران مشترک کشورهای اروپایی و حزب دمکرات آمریکا با هدف فریب مردم ترکیه و جهان بوده و هست! بنابرین اوردغان ناگریز است برای استحکام بخشیدن قدرت پوشالیش ازروشهای غیر اصولی و غیر دمکراتیکی عموزاده های خود یعنی حکومت اهریمنی اشغالگر ملاها در ایران برای سرکوب مردم ترکیه پیروی کند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: