آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 23 تیر ماه 1396 = 14-07 2017

ترکیه؛ اخراج هزاران پلیس و کارمند و....

دولت ترکیه چندین هزار مامور پلیس، کارمند و دانشگاهی را اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روزنامه رسمی دولت ترکیه اعلام کرد، این دولت با صدور فرمانی چندین هزار نفر از ماموران پلیس، کارمندان وزارتخانه ها و دانشگاهیان را در آستانه سالگرد کودتای نافرجام سال گذشته این کشور برکنار کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز از واشنگتن گزارش داد: فتح‌الله گولن مبلغ ترکیه‌ای در تبعید روز جمعه از کودتای نفرت‌انگیز سال 2016 در ترکیه و همچنین سیاست سرکوب آنکارا بشدت انتقاد کرد.


کارشناس فناوری اطلاعات ترکیه بازداشت شدند

پیش تر گزارش شده بود موج جدیدی از دستگیری‌ها در آستانه اولین سالگرد کودتای نافرجام ترکیه آغاز شده است. مقامات حکم بازداشت ۱۰۵ نفر را صادر کردند. در میان بازداشتی‌ها کارکنان سابق شورای پژوهش و سازمان مخابرات ترکیه نیز به چشم می‌خورند.

به گزارش رادیو آلمان، چهار روز مانده به اولین سالگرد کودتای نافرجام ترکیه، مقام‌های این کشور حکم بازداشت ۱۰۵ تن از کار‌کنان سابق شورای پژوهش و کارشناسان فن‌آوری اطلاعات را صادر کردند. تابحال ۵۲ نفر از این افراد در نقاط مختلف کشور دستگیر شده‌اند. آنها متهم هستند که به لحاظ فناوری از کودتای نافرجام پشتیبانی کرده‌اند.

یک روز پیش از این نیز ۷۲ نفر از کارکنان دانشگاه‌های ترکیه بازداشت شدند. دستگیرشدگان متهم هستند که از شبکه اجتماعی (Messenger-Dienst ByLock) در انجام برنامه‌ریزی کودتا و ارتباط با یکدیگر استفاده کرده‌اند.

حکم بازداشت این افراد زمانی صادر می‌شود که مراسم سالگرد کودتای نافرجام به مدت یک هفته در مناطق مختلف این کشور آغاز شده است.

اردوغان لغو وضع فوق العاده در ترکیه را رد کرد

به گزارش العربیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت در شرایط کنونی که ترکیه در آن به سر می برد، جایی برای لغو وضع فوق العاده در این کشور وجود ندارد. strong>



یک ایرانی July 12, 2017 01:30 PM

اگر رجب طیب اردوغان میتوانست بجز مزدوران خودش اکثر مردم ترکیه را به زندان میآنداخت و این کارهایی که اردوغان انجام میدهد انسان را به یاد زمانهای گذشته میآندازد که سلطانهای عثمانی با زور شلاق و تبعید و زندان و اعدام مردم را به زیر یوق خود برده بودند و با رعب و وحشت حکومت میکردند ولی اردوغان تنها با مزدورانش نمیتواند این خیل عظیم مردم ترکیه را کنترل کند و بزودی اوضاع در ترکیه بشدت برهم خواهد ریخت تا جایی که کنترل آن نه تنها از دست اردوغان خارج خواهد بود حتی محمد جواد زریف و دوستانش در سپاه پاسداران هم از عهده آن بر نخواهند آمد

گزارش یا اعتراض به این نظر


احمد اکبری July 13, 2017 11:26 AM

از سایت ایران پرس نیوز این سئوال هست؟ که چرا دائما می گوید کودتا ؟؟؟ بابا کدام کودتا؟؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa July 15, 2017 09:41 AM

اقای احمد اکبری - سئوال می کنید چرا دائما می گوید "کودتا"
کودتا نبود و اردوغان فرار نکردو نرفت ایران و رژیم تهران حمایت کرد وتا پوتین و ظریف تبریک وحمایت نکردن تا رادیو وتلویزیون المان مرتب میگفت ازاول شورش نام کوتا برد حتی امریکا وهمه
کودتا اقای اکبری نبود داشتن تمرین کودتا الکی میکردن

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: