آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 19 تیر ماه 1396 = 10-07 2017

اهواز؛ تخريب منزل مردم محروم توسط ماموران

گزارش كريم دحيمى (فعال حقوق بشر): مجروح كردن اعضاى يك خانواده وتخريب منزل آنها توسط نيروى انتظامى در اهواز

ساعت 9 صبح روز يكشنبه 18 تير ماه سال جارى نيروهاى انتظامى همراه با عمليات اجرائى شهردارى منطقه 6 شهر اهواز به منزل يك خانواده فقير شامل يك پير زن عرب وفرزندش هجوم كرده و بعد از ضرب وشتم آنها منزلشان كه در دست ساخت بود را با بولدوزر تخريب كرده است.

فعالان حقوق بشر با پيگيرى موضوع از طريق يكى از اعضاى شهردارى خبر تخريب را تأييد كرده است، و گفت:مسؤل اين قضيه رئيس عمليات اجرائى شهردارى منطقه 6 'ذبيحى' مى باشد كه گويا بدليل ساخت وساز غير مجاز، مأموران شهردارى با نيروى انتظامى ديروز به كوى سادات در حومه شهر اهواز مراجعه وعمليات تخريب منزل را با دستور شهردارى انجام داده است.

در هنگام تخريب منزل،خانم زهراء سوارى و فرزندش على سوارى(شبوطى) مورد ضرب وشتم مأموران نيروى انتظامى و شهردارى قرار گرفته اند و از ناحيه صورت مجروح شده اند. يكى از بستگان اين خانواده گفت: زمين مزبور بطور قانونى و از بنگاه خريدارى شده است و خانواده سوارى هرچه داشتند براى ساخت اين قطعه زمين ومصالح ساختمانى خرج كرده اند.

اين اولين مورد تخريب منازل و ضرب وشتم ساكنان آنها نيست بلكه ده ها مورد رخ داده و حتى يكى از اين موارد روز جمعه 23 فروردین‌ماه 1392 منجر به كشته شدن یک نوجوان 15 ساله اهوازی به ‌نام مرتضی سویدی بر اثر تیراندازی

نیروهای امنیتی در اهواز بوده است. در در آن حادثه نیروهای انتظامى به همراه بلدوزر برای تخریب منازل شهروندان منطقه چنیبه (سید موسی‌ ) شهر اهواز و به بهانه ساخت غیر مجاز و در غیاب حضور والدین و خانواده در منزل مرتضى سويدى با شلیک گلوله کشته شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: