آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 22 بهمن ماه 1396 = 11-02 2018

22بهمن؛ روحانی به التماس افتاد/هراس حکومت

روحانی امروز در سخنرانی مراسم حکومتی 22 بهمن گفت: انقلاب ما وقتی پیروز شد که همه با هم بودیم و در قطار انقلاب مسافران فراوانی بودند البته برخی زودتر از قطار پیاده شدند و برخی را هم از قطار انقلاب پیاده کردیم که می‌توانستیم پیاده نکنیم و اکنون باید همه را به قطار انقلاب دعوت کنیم.

روحانی گفت: همه اقوام ایرانی و تمام مذاهب ایرانی و شیعه و سنی و تمام ادیان از جمله اسلام و مسیحیت و یهودی و زرتشتی هرکس که قانون اساسی را قبول دارد، او انقلابی به حساب می آید و باید به او احترام بگذاریم.

این در حالیست که پارسایی عضو مجلس و از حامیان دولت روحانی گفته: همه نگران هستند که زخم‌ها دوباره سرباز کند و اعتراضات دی‌ماه تکرار شود. اگر اعتراضات بدون پاسخ بمانند، آتش زیر خاکستر خواهد شد که هر لحظه ممکن است که شعله‌ور شود.

وی با هشدار به روحانی و سران حکومت که گفتن اینکه صدای مردم را شنیده‌ایم به تنهایی فایده‌ای ندارد، افزود: تجمع اخیر کارگران و اعتراض راننده اتوبوس مقابل ساختمان مجلس و ادامه تجمع‌ها در گوشه و کنار کشور نشان می‌دهد مردم دیگر تاب‌وتوان تحمل مشکلات معیشت‌شان را ندارند.

غلامعلی رجایی از مشاوران سابق رفسنجانی هم گفته: اکنون وقتی مردم از یک طرف اختلاس‌های میلیاردی را و از طرف دیگر اوضاع معیشتی خود را می‌بینند طبیعی است که معترض شوند. به نظر می‌رسد جلسه سران قوا برای مبارزه با فساد، بیشتر تشریفاتی شده است.

قدرت‌الله علیخانی، عضو سابق مجلس نیز گفته: کار به جایی رسیده که آقای جنتی هم می‌گوید من نگرانم. نگرانی از هر سو و از هر سمتی به گوش می‌رسد، من به آینده چندان خوشبین نیستم.

وی افزود:‌ اکنون با گذشته خیلی فرق کرده است. من به‌تازگی در قزوین با بیش از ۴۰۰نفر از مردم ملاقات داشتم، بسیاری از اینها گرسنه بودند.


یک ساعت و 40 دقیقه با روحانی برای هیچ

روزنامه وقایع اتفاقیه: سوال‌ها تکراری است و تکراری‌تر از سوال‌ها پاسخ‌هایی هستند که داده می‌شد. سوال‌کنندگان مشخص بودند و حسن روحانی حتی یک جمله جدید و مهم را در نشست خبری‌اش عنوان نکرد.

حتی شاید اگر آیکون«زنده» بالای صفحه نمایش نباشد باور اینکه این نشست زنده است و رییس‌‌جمهور مشغول زدن همان حرف‌های تکراری ۶ ماه اخیرش است سخت می‌بود. حسن روحانی دیروز در دومین نشست خبری‌اش یک ساعت و چهل دقیقه پاسخگوی سوالاتی بود شبیه سوالات همان گفت‌وگوی تلویزیونی چند هفته پیش‌اش. سوال‌کنندگان گلچین شده بودند و پیش از نشست خبری مشخص بود نمایندگان کدام رسانه‌ها فرصت حضور پای میز سوال را پیدا می‌کنند و سوال‌ها هم برای تیم دولتی‌ها مشخص بود. همین هم شد که روحانی برای چندمین بار در ماه‌های اخیر تکراری‌ترین حرف‌هایش را زد.

سوالات در دو حوزه سیاست‌خارجی و اقتصاد می‌چرخید و رییس‌‌جمهور هم از شنیدن چنین سوالاتی و پاسخگویی آسان به آنها لذت می‌برد. چند هفته بعد از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ او یک جمله طلایی امیدبخش گفته بود: «در دولت آینده بنای ما بر این است که ارتباط دولت و رسانه‌ها ارتباطی دوسویه باشد یعنی رسانه‌ها برای پیشبرد اهداف مدنظر مردم، نظام و دولت به دولت کمک کنند و از طرفی دیدگاه‌ها و انتظارات مردم را به دولت منعکس کنند». بنای روحانی اما بر این پاشنه نچرخید.

چهار سال و هشت ماه است که به ساختار رسانه‌ای دفتر رییس‌‌جمهور ایراد وارد می‌شود. ایرادات نه‌تنها در چهار سال گذشته رفع نشد بلکه کورسوی امیدی که برای تغییر این فضا وجود داشت هم با حضور محمود واعظی در راس دفتر رییس‌‌جمهور و نوع تعامل او با رسانه‌ها تاریک شد. چینش رسانه‌ای دفتر رییس‌‌جمهور تا اینجای کار آن‌چنان تغییری نکرده و همین هم باعث شده است آوردن مجری‌های جدید یا برگزاری نشست خبری هم رسانه‌ها و مخاطبان را راضی نکند. ترکیب سوال‌کنندگان روز گذشته به گونه‌ای بود که نمایندگان برخی رسانه‌ها از همان ابتدا امیدی برای سوال پرسیدن نداشتند.

اما چرا روال دفتر رییس‌‌جمهور تغییری نمی‌کند؟ حسن روحانی به گواه آنها که او را خوب می‌شناسند نه‌تنها آن‌چنان علقه‌ای به رسانه‌ها ندارد بلکه ترجیح اصلی‌اش این است که از آنها فاصله هم بگیرد. همین هم باعث شده بود که حتی در روزهای پیش از رییس‌‌جمهور شدنش برای اظهارنظر سایت خبری آفتاب که متعلق به طیف نزدیک به خود او بود را انتخاب کند. همین هم شد که روحانی در طول چهار سال و هشت ماهی که ردای ریاست‌جمهوری را بر تن کرده است خسته‌کننده‌ترین نشست‌های خبری و گفت‌وگوهای ویژه را داشته است.

نه‌تنها تیم رسانه‌ای روحانی بلکه خود او هم بیشتر تمایل به «مونولوگ» دارند تا «دیالوگ». هرچند روحانی رایش برای چهار سال باقیمانده را گرفته است اما ادامه روند این قبیل گفت‌وگوها و نشست خبری‌های مدیریت شده بی‌شک نتیجه‌ای جز سخت شدن این راه چهار ساله، فشار بیشتر مخالفان و کناررفتن بیشتر هواداران نخواهد داشت. وقت آن رسیده است که روحانی برای «هیچ» یک ساعت و چهل دقیقه رسانه‌ها را منتظر خود نگذارد.



آرشاسب February 11, 2018 12:51 PM

انقلاب شما آقای روحانی پیروز نشد جز با فریب, اولا پایه و اساسش کارتر بود وثانیاَ خمینی مردم را گول زد گفت پول نفت را برسر سفره ایرانیان میاوریم, آب و برق را و اتوبوس ووو را مجانی میکنیم, ثالثاَ خمینی به جلادانش گفت سینما رکس آبادان را آتش زدند و ششصد نفر را در آتش سوزاندند وبه دروغ گناهش را گردن حکومت پیشین انداختند خمینی فرماندهان ارتش را اعدام کرد تا ملت نتواند برعلیه ش اقدام کند, خمینی تروریستهایش را از فلسطین وارد ایران کرد تا هرکه اعتراض کرد در گلویش خفه کند تمام ایرانیان حیران از آن اتفاقات فقط تماشاچی بودند,و عده ئی دزد و مجرم بی عار با تروریستهای خمینی خودشان را جلو انداختند مردم از طینت خبیث خمینی آگاه نبودند

گزارش یا اعتراض به این نظر


مهسا ـــ February 11, 2018 01:46 PM

مغز علیل و کپک زدۀ روحانی شیاد و شرکا خودش را به نفهمی میزند که مردم از هر قشر و قوم و با هر دین و مذهبی دیگر نه فقط خود آنها بلکه مقدم بر آن، قانون اساسی متحجر و فاشیستی شان را قبول ندارند و نمیخواهند

گزارش یا اعتراض به این نظر


ناظر February 11, 2018 05:32 PM

روحانی به عنوان تدارکاتچی و منجی رژیم زورهاتو بزن اصلا ماموریت هرکس در نظام رئیس جمهور میشه همینه همینه هرچی باشه تو هم از سفره انقلاب داری ارتزاق میکنی مثل قبلی ها

گزارش یا اعتراض به این نظر


قطار خارج شده از ریل مردمی!!! February 11, 2018 10:35 PM

آقای روحانی در خواب موهومی خود بیش از سه دهه هنوز مانده و کور و نابینا از دیدن حقایق ، فجایع و وقایع در کشور که نزدیک به چهار دهه است که «قطار انقلاب» از «ریل مردمی» خود خارج شده که خود را در منجلاب و باتلاق فساد و بی عدالتی ها، تا سر فرو برده و کشور و ملت آزادیخواه ایران را به «بیراهه و مرز های ویرانی» رسانده و کشور و مردم آزادیخواه آن را به پرتگاه نابودی کشانده و در حال سقوط و نابودی کامل ایران و ۸۰ میلیون مردم ستمدیده آن است تنها راه نجات، «گذر همیشگی» از رژیم اسلامگرایان اشغالگر اجنبی شیعه است و نه گذاشتن دوباره «قطار انقلاب» بر روی «ریل مردمی» قطارانقلاب (اشغال) اسلامی ۱۳۵۷ در حال واژگون شدن همیشگی خود در تاریخ با شکوه ایران زمین است تاریخ باشکوه بشریت، همیشه تکرار گذشته هاست! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


حذف قانون اساسی اسلامی!!! February 11, 2018 10:37 PM

مردم آزادیخواه، ستمدیده و اسلام زده ایران، داناتر و باتجربه تر از آنند که با این سخنان زیبا، خوش طبانه و مکارانه رئیس جمهور حیله گر، بدام همه پرسی فریبکارانه رژیم اسلامی بیافتند تا مسیر اعتراضات مردمی را به همانند گذشته به یک بن بست سیاسی دیگر هدایت کند تنها نتیجه قابل قبول همه پرسی «حذف کامل و بدورانداختن قانون اساسی ۱۴۰۰ ساله و قرون وسطایی فعلی جمهوری اسلامی» خواهد بود و تا آن زمان، اعترضات مردمی برای گذرهمیشگی و حذف کامل رژیم ضد بشری اسلامی از دستگاههای حکومتی ایران ادامه خواهند یافت

گزارش یا اعتراض به این نظر


حیله بنفش !!! February 11, 2018 10:39 PM

آقای روحانی، فراموش نکنید که اصلاحات بنیادی سیاسی و اجتماعی در کشور بایستی در حذف و بدور انداختن قانون اساسی ۱۴۰۰ ساله اسلامی و قرون وسطایی فعلی و تألیف، تصویب و پذیرش یک قانون اساسی مدرن بر پایه حقوق و ارزش های انسانی، آزادی مطلق انسانی،عدالت قضایی و اجتماعی، تساوی حقوق جنسیتی، قومی و مذهبی و همچنین حقوق و حقایق امروزی قرن بیست و یکم بشریت باشد به غیراز آنها، اعتراضات مردمی برای حاکمیت قانون، احیای حقوق و آزادی های انسانی تا آخرین لحظه سقوط و فروپاشی کامل رژیم سفاک، منفور و اشغالگر اسلامی ادامه خواهند یافت

گزارش یا اعتراض به این نظر


حذف کامل قانون اساسی اسلامی!!! February 11, 2018 10:46 PM

«همه پرسی» فقط با «یک نتیجه» برای مردم آزادیخواه ایران «قابل قبول» خواهد بود و آن هم فقط و فقط «حذف کامل قانون اساسی جمهوری اسلامی» در کشور خواهد بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


بُولدُوزرانقلاب ویرانی ها !!! February 12, 2018 10:44 PM

این «قطارانقلاب» که این حسن آقای کلید سازکه مدامأ لب به سخن ازآن می زند، در واقع «بُولدُوزرانقلاب ویرانی ها» در کشور بوده و در این ۳۹ سال، تیشه به ریشه فرهنگ، أداب و رسوم، زبان، تاریخ، جامعه، سیاست و اقتصاد ملی ایران زده و هر مخالفت ویا مقاومتی که سر راه خود دیده، آن را نابود واز در مسیر خود صاف کرده و کشور را به ویرانی کامل کشانده است قطارانقلاب = بُولدُوزرانقلاب ویرانی هاست! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


فاجعه قطار انقلاب !!! February 12, 2018 10:45 PM

«قطار انقلاب» دهه هاست که توسط ملت آزادیخواه ایران، واٰژگون و ساقط شده است انقلاب اسلامی، دهه هاست که در تابوت مرگ خود خفته است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: