آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 28 تیر ماه 1396 = 19-07 2017

کودتای رهبر و رئیسی در دانشگاه آزاد

برخی روزنامه‌نگاران شاغل در رسانه‌های دانشگاه آزاد از اخراج خود نوشته‌اند. این برخورد نخستین پیامد معرفی فرهاد رهبر به‌ عنوان رئیس این دانشگاه خوانده شده است.

چندین روزنامه‌نگار فعال در توییتر از اخراج ناگهانی خود از زیرمجموعه‌های دانشگاه آزاد – ایسکانیوز، آنا و فرهیختگان – خبر داده‌اند. کاربری شمار اخراج‌شدگان را "مجموعا بیش از ۴۰ نفر" عنوان کرده است.

یکی از روزنامه‌نگاران نوشته که به دلیل توییت‌هایش اخراج شده است؛ دیگری دلیل اخراج خود را "تاوان رأی به روحانی" عنوان کرده است.

به گزارش رادیو آلمان، هم روزنامه‌نگاران اخراج‌‌شده و هم کاربرانی که به این اخبار واکنش نشان داده‌اند، تحولات اخیر دانشگاه آزاد را عامل اخراج خبرنگاران می‌دانند.

"کودتای دولت در سایه"

فرهاد رهبر که چهره‌ای محافظه‌کار و امنیتی شناخته می‌شود، در جریان مبارزات انتخاباتی امسال (اردیبهشت ۱۳۹۶) در ستاد انتخاباتی ابراهیم رئيسی بود. آخرین سمت او دبیری کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی بوده است؛ مجموعه‌ای که ریاست آن با رئیسی است.

رهبر در دولت محمد خاتمی، ‌معاون اقتصادی وزارت اطلاعات بود؛ در دولت محمود احمدی‌نژاد هم مدتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و پس از آن
به همین دلیل اخراج خبرنگاران در روزهای اخیر در پیوند با انتصاب احتمالی این چهره امنیتی به ریاست دانشگاه آزاد ارزیابی می‌شود.

همزمان با انتشار خبر اخراج خبرنگاران عکسی از فرهاد رهبر در دیدار با ابراهیم رئیسی منتشر شده است. گفته می‌شود رهبر پس از معرفی برای ریاست دانشگاه آزاد، در نخستین دیدار با یک مقام مهم سیاسی-مدیریتی به ملاقات رئیسی رفته است.

پیش تر گفته شده بود که بعد از نشاندن رئیسی توسط خامنه‌ای بر مسند تولیت آستان قدس پاداشی هم برای فرهاد رهبر در نظر گرفته می‌شود. رئیسی درخرداد ۹۵ طی حکمی رهبر را به سمت مشاور اقتصادی خود درآستان قدس منصوب می‌کند تا گام‌های بیشتری برای جناح خامنه‌ای بردارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: