آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 22 تیر ماه 1396 = 13-07 2017

پلمب محل کسب شهروندان بهایی در اهواز

بی تفاوت به رای اخیر دیوان عدالت اداری، محل کسب دست کم ۱۱ شهروند بهایی شهر اهواز که محل کسب خود را در یک مناسبت مذهبی تعطیل کرده بودند توسط اداره اماکن این شهر پلمب شد. طبق قانون شهروندان می توانند تا ۱۵ روز در سال بدون دلیل خاصی اماکن کسب خود را تعطیل کنند با اینحال این قانون برای شهروندان بهایی لحاظ نمی شود و در هر مناسبت مذهبی که طبق باورهای دینی آنان کسب و کار باید متوقف شود اداره های انتظامی و اماکن به پلمب اماکن کسب آنان اقدام می کنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مورخ ۱۸ تا ۲۲ تیرماه در یک مناسبت مذهبی آیین بهایی که کسب و کار در آن تعطیل می شود، تعداد دست کم ۱۱ محل کسب پیروان این آیین توسط اداره اماکن در شهر اهواز پلمب شد.

اماکن کسب رستم درخشان، سام درخشان، سهراب فیروزمندی، خسرو زهدی، ورقا درخشان، سهراب درخشان، فرزاد افشار، فرشید افشار، جمشید نجفی، فیض الله قنواتیان و کیانوش افشار از جمله اماکن تجاری هستند که توسط ماموران اداره اماکن این شهر پلمب شده است.

به گفته یک منبع آگاه در برگه های ابلاغیه برای پلمب این اماکن عنوان شده است که “پلمب های صورت گرفته به دستور مقام قضایی (معاون دادستانی) است و توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی انجام میشود.”

لازم به یادآوری است طبق قانون هر محل کسبی میتواند تا سقف ۱۵ روز در سال کسب و کار خود را بدون ارائه دلیل خاصی تعطیل کند. با اینحال این قانون در مورد شهروندان بهایی نادیده گرفته میشود.

اخیرا دیوان عدالت اداری در پی اعتراض شهروندان بهایی مازندران که محل کسب آنان نیز پلمب شده بود رایی به نفع آنان صادر کرد مبنی بر اینکه حق قانونی آنان در مورد تعطیلی محل کسب تا سقف ۱۵ روز در سال نادیده گرفته شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: