آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 مهر ماه 1396 = 27-09 2017

منع مداحان و لباس سياه در تاجيكستان

دولت تاجیکستان مجموعه ای از قوانین و محدودیت ها را در خصوص مراسم عزاداری تعیین کرد. این محدودیت ها را کمیته دولتی امور مذهبی تاجیکستان تعیین کرده است.

از جمله این محدودیت ها، منع استخدام افراد از جمله مداحان برای امر عزاداری است. کمیته مذکور در خصوص دلایل این تصمیم گفته است که مداحان مراسم سوگواری را پر سر و صدا و متشنج تر می کنند.

این کمیته به شهروندان توصیه کرده آنچه آداب و رسوم تاجیکستان خوانده می شود، را بهنگام شرکت در مراسم عزاداری حفظ و رعایت کنند. از جمله این آداب و رسوم پوشیدن لباس آبی رنگ است. بنابراین استفاده از لباسهای سیاه به شهروندان توصیه نمی‌شود.

پیش از این نیز برخی از مقامات تاجیک مدعی شده بودند که لباس‌های بلند سیاه رنگ زنانه نشانه‌ای از افراط گرایی است .

مقامات دولت تاجیکستان گفته‌اند که برای احترام به حریم خصوصی افرادی که در نزدیکی محل سوگواری زندگی می کنند، به ایجاد تغییر و تحول در رسوم عزاداری مبادرت کرده اند.


تلاش گسترده برای ممنوعیت حجاب

به گزارش ایسنا، دولت تاجیکستان با تشکیل کارگروه‌های ویژه، برنامه ممنوعیت حجاب اسلامی را دراین کشور آغاز کرده است.

دفتر مطبوعاتی کمیته امور زنان و خانواده، وابسته به دولت تاجیکستان اعلام کرد، کارگروهی متشکل از نمایندگان نهادهای آموزشی، دینی، سازمان‌های جوانان، جنبش‌های زنان، نیروی انتظامی و نهادهای ورزشی برنامه تشدید تبلیغات علیه رعایت حجاب از سوی زنان را به عنوان "پوشاک مغایر با فرهنگ تاجیکستان" در دست اجرا دارد.

اعضای این کارگروه با سفر به مناطق مختلف تاجیکستان درخصوص برداشتن حجاب در میان زنان این کشور تبلیغ می‌کنند.

تاجیکستان یکی از جمهوری‌های مسلمان‌نشین سابق شوروری است که در چند سال اخیر امام علی رحمان، رئیس جمهور آن تلاش کرده تا همگرایی با "ارزش‌های مدرن غربی" را به اجرا بگذارد.

وی در تلاش است تا با کپی برداری از ترکیه، جامعه‌ای سکولار و غیر مذهبی را در تاجیکستان پایه گذاری کند.



arzhang July 14, 2017 12:32 PM

در ۳۸ سال گذشته اخوندا ایران نزدیک به ۴۰۰ بیلیون دلار پول (که اکثرش به جیب مفتخورها رفته) تبلیغ حجاب اسلام کردند که نتیجه اش را در دنیا میینیم بطور مثال در مصر خانم بی حجاب خیلی کم دیده میشود در ترکیه اردوغان قانون بی حجابی اتاتورک را منحل کرد و خانمهای مسلمان در اروپا بدون شرم و خجالت با حجاب راه میروند تو امریکا لباس پوشیدن چه لخت باشی یا از سر تا پا خودت بپوشانی ازاده و کسی مشگلی با مد لباس پوشیدن نداره

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: