آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 24 تیر ماه 1396 = 15-07 2017

باج افزار جدید اندرویدی‌ها را تهدید می‌کند

باج افزار اندرویدی جدیدی در برنامه‌های فروشگاه آنلاین گوگل پلی مخفی شده که قربانیان را تهدید به ارسال اطلاعات خصوصی آنان برای افراد فهرست تماس می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که اکثر برنامه های باج افزار داده های کاربران را رمزگذاری و قفل گذاری کرده و تنها در ازای دریافت پول دسترسی مجدد به آنها را ممکن می کنند، این باج افزار جدید از روش جدیدی برای ترساندن افراد و اخاذی از آنها استفاده می کند.

اولین بار شرکت امنیتی مک آفی این باج افزار را که لیکرلاکر نام دارد، شناسایی کرده است. این باج افزار در دو برنامه موجود در گوگل پلی شناسایی شده که عبارتند از Wallpapers Blur HD' و 'Booster & Cleaner Pro.

هر دو برنامه از جمله برنامه های محبوب در گوگل پلی هستند و تا به حال هزاران بار بارگذاری شده اند و لذا به نظر می رسد افراد زیادی از جمله قربانیان این باج افزار جدید باشند.

باج افزار لیکرلاکر بعد از فعال شدن تمامی عکس ها، پیامک ها، سوابق تماس، پیام های فیس بوک، سابقه استفاده از مرورگر کروم، ایمیل ها و داده های مربوط به موقعیت مکانی را از گوشی کاربر جمع آوری می کند و تهدید می کند که این اطلاعات را برای افرادی که نامشان در فهرست تماس گوشی هر فرد است، ارسال می‌کند.

LeakerLocker صفحه اصلی گوشی را قفل می کند و با توجه به سطح دسترسی بالای تعریف شده در دو برنامه فوق الذکر می تواند به راحتی داده های خصوصی کاربران را سرقت کند. LeakerLocker برای فعالیت نیازی به استفاده از آسیب پذیری های سیستم عامل اندروید ندارد و مالکان گوشی ها را تهدید می کند ظرف 72 ساعت 50 دلار به یک شماره کارت اعتباری واریز کنند؛ در غیر این صورت داده های خصوصی آنها برای افراد موجود در فهرست تماس ارسال می شود.

گوگل می گوید از موضوع اگاه شده و در حال بررسی موضوع است. مک آفی هم به کاربران توصیه کرده از نصب این دو برنامه آلوده و دیگر برنامه های مشکوک خودداری کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: