آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 25 تیر ماه 1396 = 16-07 2017

کشف نوعی نادر از دایناسور (!) در ایران

کشف رد پای نوعی نادر از دایناسور در بلندی‌های کوهستان البرز

به گزارش رادیو آلمان، رد پای یک دایناسور پردار در بلندی‌های البرز حاصل همکاری زمین‌شناسان چین و ایران است. این یافته که در نوع خود چهارمین مورد در جهان است، می‌تواند جوانبی تازه از زیست دایناسورها را در ایران و آسیای میانه روشن کند.

رد پای دایناسور دو پا که در بلندی‌های البرز یافت شده، به نوعی از دایناسورهای موسوم به پیراپرنده‌ها مربوط می‌شود که قدمت آنها به ۱۷۰ میلیون سال پیش برمی‌گردد و برخی از آنها قادر به پرواز بودند.

کشف ردپای دایناسورهای دو انگشتی توسط زمین‌شناسان ایرانی در همکاری با پروفسور لیدا زینگ از دانشگاه علوم زمین پکن و پروفسور مارتین لوکلی از دانشگاه کلرادو با بررسی رسوبات ژوراسیک میانی در منطقه بلده استان مازندران انجام شده است.

به گزارش روزنامه ایران، نصرالله عباسی‌، زمین‌شناس و متخصص فسیل‌های مهره‌دار، درباره رد پاهای یافت شده می‌گوید: «این کشف از دو جنبه اهمیت دارد: یکی اینکه زیست دایناسورهای پردار را در ایران به اثبات می‌رساند و دیگر اینکه وجود رد پای دوانگشتی دایناسورهای پردار پیش‌تر از زمان کرتاسه را اثبات می‌کند.»

این کارشناس ادامه می‌دهد: «شاید با این یافته که چهارمین در نوع خود در سطح دنیاست در بازسازی چگونگی پراکنش این دسته از دایناسورها در زمان پیش از کرتاسه بتوان گام برداشت».

این مدرس دانشگاه یادآور می‌شود: «باستان‌شناسان در سال‌های گذشته در مناطق کرمان، البرز و منجیل به کشفیاتی رسیده بودند اما این یافته‌ها از نظر تنوع و فراوانی نسبت به آثار قدیمی بسیار متفاوت بودند.»

آقای عباسی درباره علت علاقه کارشناسان چینی به این کشفیات می‌گوید: «در آثار کشف‌شده بقایای دایناسورها میان ایران و چین نقاط مشترک بسیاری وجود دارد... ایران در زمان‌های گذشته چسبیده به منطقه اوراسیا بوده است و به همین علت نمونه‌های کشف‌شده در کشور بسیار مشابه نمونه‌های آسیای شرقی هستند.»



GHASEM July 16, 2017 01:47 PM

با با اینها چرا راه دور میرن کافیست در تهران روی جنتی لعنتی مطاله کنند جنتی را در ژوراسیک پارک قم کشف کردن و متوجه مغز کوچک او شدن ،

گزارش یا اعتراض به این نظر


Mohamad July 16, 2017 02:22 PM

احتياج به تحقيق نداره تو شهر قم فراوان است بالداراش هم كه هر از گاهى تو همين اروپا هم ميان و ميرن و با توتال اخيرا قرار داد نفتى بستن

گزارش یا اعتراض به این نظر


هوگو July 16, 2017 04:19 PM

تو ايران از اين دايناسورها با انواع متنوع فراوان است خمينى از يك نوع بدجنس و ترسناكش بود خامنه اى ، حاتمى الم اهدى و نمونه هاى زنده دايناسورها هستند جنتى هم از نوع فرسوده و در حال انقراض

گزارش یا اعتراض به این نظر


Setareh July 16, 2017 05:19 PM

عمر طولانی بز گترین رنج روح است روح هر بار برای تجربه زندگی (( ازادانه تری )) وارد این دنیا میشود ٬ برای زمانی طولانی عمر جانورهایی مثل یک اخوند بنظر ما می اید که انها عمر طولانی دارند٬ وگرنه در حقیقت دارند درد و بار سنگین بودنشان را در راهی بی پایان میکشند و از حماقتشان بس که در این مسیر طولانی با جنایتهایشان هیچ راه باز گشتی نمی ماند این مورد منهای مطلق اسلام ومذهب و خرافات است دوستا ن میدانند

گزارش یا اعتراض به این نظر


رمضان July 16, 2017 07:28 PM

گونه ای عجیب از دایناسورها با نام علمی Akhund که حاصل جهش ژنتیکی اجداد خود می باشند در ایران زندگی می کنند هیچگونه خطری انقراض نسل آنها را تهدید نمی کند و به سرعت در حال رشد و نمو هستند اجداد آنها از ماموت ها بمراتب جان سخت تر بودند و عصر یخبندان نتوانست نسل آنها را منقرض کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان July 17, 2017 04:41 AM

بنظر من ما نباید هیچ حیوانی حتی دایناسورها را با آخوندها مقایسه کنیم! چرا که ما با اینکار به این حیوانات بی زبان و بیگناه به نوعی توهین کرده ایم! آخوندها را باید در ردیف انواع بیماریهای بسیار خطرناک برشمرد! به گواه تاریخ بیماریهایی مانند تیفوس، وبا، سل، ایدز وانواع سرطانها تا کنون در برابر آخوند رو سفید شده اند! زیرا تاکنون پرونده آخوند های نکبت در مجموع بسیار سیاه تر از اینگونه بیماریها و همه بلایایی طبیعی درایران وجهان میباشد! به اسارت کشاندن جامعه بزرگ ایران، کشتارهای بیشمار هم میهنان، فرار مغزها، آوارگی میلونها ایرانی، تخریب ساختارهای بسیار مهم فرهنگی هنری، علمی و اقتصادی کشور همچنین غارت ثروت ملی در جهت ترویج و گسترش تروریست در جهان و پر کردن جیب اربابانشان از جمله اتهاماتی دانه درشتی هستند که باید بطور دقیق به همه موارد رسیدگی شود!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: