آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 تیر ماه 1396 = 17-07 2017

سوریه/اروپا؛ زنگ خطر برای همدستان اسد

ایرنا- شورای اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه چند مقام سوری دیگر بر اساس ادعای مشارکت آنها در استفاده از تسلیحات شیمیایی در این کشور اعمال کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شورای اروپا، امروز دوشنبه نام 16 نفر به لیست افرادی که در تدابیر محدودکننده اتحادیه اروپا علیه سوریه هدف قرار گرفته اند، اضافه شد.
اتحادیه اروپا مدعی شده است نام این افراد را به دلیل نقش شان در توسعه و استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان در این لیست تحریم ها افزوده و این تحریم ها علیه مقامات سوریه را در راستای سیاست این اتحادیه در مقابله با گسترش تسلیحات کشتار جمعی و استفاده از تسلیحات شیمیایی اعمال کرده است.
در این لیست 16 نفره، نام هشت مقام نظامی ارشد سوریه و هشت دانشمند سوری مشاهده می شود که بنابر ادعای اتحادیه اروپا در گسترش و استفاده تسلیحات شیمیایی نقش داشته اند.
این تحریم ها در حالی از سوی اتحادیه اروپا اعمال شد که دولت سوریه بارها استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان را تکذیب کرده است.
اتحادیه اروپا پیشتر نیز تدابیر محدودکننده خود را علیه مقامات ارشد سوریه بنابر ادعای مقامات اروپایی اعمال کرده بود.
به گزارش ایرنا، پیشتر سرپرست کمیته حقیقت یاب سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در سوریه با تاکید بر اینکه این کمیته هنوز مدرک موثقی دال بر شناسایی عاملین حملات شیمیایی در سوریه بدست نیاورده، ابراز امیدواری کرد که تا اکتبر سال جاری نتایج تحقیقات خود را به شورای امنیت سازمان ارائه دهد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تقریبا بلافاصله بعد از حمله شیمیایی ماه آوریل سال میلادی جاری با این ادعا که مدارک کامل و غیرقابل انکاری مبنی بر دخالت دولت سوریه در حملات شیمیایی در دست دارد، یکی از پایگاه های هوایی سوریه را مورد حملات موشکی قرار داد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: