آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 28 شهریور ماه 1396 = 19-09 2017

دخالت های منطقه ای؛ هشدار فرانسه به روحانی

به گزارش رویترز، یک مقام فرانسوی می‌گوید رئیس‌جمهور این کشور در دیدار با روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به وی هشدار داد که تهران بایستی از تحریک ایالات متحده با فعالیت‌های منطقه‌ایش خودداری کند.

رئیس جمهور فرانسه پیش تر با همتای آمریکايی خود دیدار کرده بود و به گفته یک منبع دیپلماتیک، تمرکز دیدار آنها روی فعالیت‌های شرورانه رژیم ایران در منطقه قرار داشت.

رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه در سازمان ملل نیز گفت: بشار اسد یک جنایتکار است که باید محاکمه شود.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل پیش تر در نشستی خبری در کاخ سفید گفته بود: رژیم ایران در دوران بعد از داعش نقشی نخواهد داشت تا آسیب بیشتری وارد کند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: همه ما به دنبال دوران بعد از داعش هستیم که می‌توانم این را بگویم که رژیم ایران نقشی نخواهد داشت و در چنین وضعی، هیچ گونه نقشی به آنها داده نخواهد شد که آسیب بیشتری بخواهند وارد کنند.

وی گفت: تا زمانی که شاهد سوریه‌ای باثبات و آرام نباشیم، راحت نمی‌نشینیم و این کار با وجود اسد امکان‌پذیر نیست.

این در حالیست که نماینده خامنه‌ای در سپاه پاسداران گفته: حفظ بشار اسد خط قرمز جمهوری اسلامی در سوریه است.

در همین حال وزیر خارجه آمریکا بار‌دیگر رژیم ایران را به بی‌ثبات‌سازی کشورهای منطقه متهم کرد و گفت: رژیم ایران نظارت بر شبکه‌ای تهدیدآمیز از نائبانش را بر عهده دارد که اقدام به گسترش ترور و خشونت می‌کنند.

تیلرسون تصریح کرد که ایالات متحده در حال همکاری نزدیک با متحدانش در اروپا و اسرائیل برای مقابله با این تهدیدها است.

این در حالیست که یک روزنامه آمریکايی نوشت: رژیم ایران تنها زمانی عقب نشینی می‌ کند که با قاطعیت و قدرت با آن برخورد شود.

واشینگتن اگزمینر نوشت: بایستی روشن باشد که رویارویی میان حکومت ایران و آمریکا منازعه بین یک ابرقدرت، با یک حکومت محلی است که در عین‌حال مورد انزجار عمومی در داخل و مورد بی‌اعتمادی برای همسایگانش است. جمهوری اسلامی تنها وقتی عقب می‌کشد که با قاطعیت و قدرت با آن برخورد شود.



omid September 15, 2017 02:01 PM

شما سیاست مدارن مردم دنیا را ابله تصور میکنید !؟ حکومتها یاغی از جمله ملایان بخاطر همین بد عمل کردن شما تمام این سالها مقاصد خودشان را پیش بردند و شما تحریم و قطنامه صادر کردید شما حتا به مردم کشورها خودتان بی اعتنا هستید منافع مالی برایتان اهمیت بیشتری دارد !

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang September 15, 2017 03:16 PM

این روزها بورس نفت در دنیا بالا هست چون شایعه هست اسراییل صنعت نفت ایران را میخواهد بمباران کند چیزی که همه اعراب ومخصوصا روسها خواهانش هستند چون فتنه های منطقه ای بوسیله پاسداران و حزب اله و تروریستهای شیعه داعشی زیر فرمان علی خامنه ای با تحریم کردن چند تا پاسداران اثری نداره فقط خشک کردن منبع پولی انها که نفت هست اثر گذاره حالا چطوری احتمال چنین جرقه ای اتفاق خواهد افتاد که به اسراییل این بهانه را بدهد با خدا هست حمله حزب اله به اسراییل یا در گیری و کشته شدن اسراییلیها در سوریه یا حمله جهاد اسلامی از غزه به اسراییل و هزاران خطر اینچنانی که ما امیدواریم علی خامنه ای هرچه زودتر بمیره تا مردم ایران و دنیا نفسی تازه کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


omid September 16, 2017 02:40 PM

خانم حیلی جا تعجب داره که شما و دوستانتان ایران ترکیه روسیه را ضامن صلح بعد از داعشیان در منطقه میدانید ! این همه زحمات شما چگونه به این نتیجه رسید جدا این سه کشور را عجیب خوشحال کردید !

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی September 19, 2017 10:32 AM

واژه جدیدی که آقای رکس تیلرسون در سخنان اخیرش برزبان آوردند جالب بود بجای استفاده ازواژه جیره خوار - لابیست - پادو - خود فروخته از واژه " نان بانش" بهره برده است که واژه ای نو در ادبیات آمریکائیها محسوب میشود
خوبست آقای تیلرسون یدانند که نایاک و امیر احمدی و بسیارانی دیگر از آمریکا واروپا نشینان از نان بانان رژیم اسلامی هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


قاسمی September 21, 2017 03:52 PM

اسد ماندنی است این سیاه نمایی ها بی فایده است ایران در سوریه خیلی نفوذ داره چهار سال پیش همین سایت مدام می گفت اسد رفتنی است و طرف مخالفین را می گرفت اما الان مخالفین هم به ارتش اسد پیوستند بیشتر مطالعه کنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: