آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 تیر ماه 1396 = 18-07 2017

فرمان مهاجرتی ترامپ بازهم تغییر کرد

بنا بر سند وزارت امور خارجه آمریکا که در اختیار رویترز قرار گرفته است، از این پس پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شهروندان آمریکایی که تابعیت شش کشور مسلمان از جمله ایران را دارند می‌توانند روادید ورود به آمریکا را دریافت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پس از آنکه روز یک‌شنبه یک قاضی در ایالت هاوایی حکمی را در رابطه با محدود کردن دامنه فرمان مهاجرتی دولت ترامپ در مورد منع ورود مسافران از شش کشور مسلمان از جمله ایران را صادر کرد، وزارت امور خارجه آمریکا پیامی مبنی بر امکان ورود پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شهروندان آمریکایی از این کشور را به همه مقرهای دیپلماتیک آمریکا در کشورهای دیگر صادر کرد.

دریک واتسون، قاضی ناحیه هانلولو روز پنج‌شنبه اعلام کرد که دولت ترامپ نمی‌تواند پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و دیگر خویشاوندان شهروندان آمریکای از ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را از دریافت روادید ورود به آمریکا منع کند.

در این پیام، عبارت "خویشاوندان نزدیک" که در پیام قبلی وزارت امور خارجه آمده بود به‌روزرسانی شده است. این خویشاوندان شامل پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، نوه‌ها، خویشاوندان سببی درجه یک، عمه، عمو، دایی، خاله، خواهرزاده، برادرزاده، پسرعمو، پسرخاله، پسرعمه و پسردایی است.

قاضی واتسون از عدم صدور قطعی حکم خود تا بررسی نتیجه درخواست تجدیدنظر خودداری کرد و بنا بر این حکم او از ابتدا عملی شد. در همین حال دولت ترامپ از دادگاه عالی آمریکا و دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم آمریکا در سانفرانسیسکو خواسته تا این حکم را مسدود کند.

از 10 تا 17 مارس، تیلرسون 4 پیام را در رابطه با دستورالعمل‌های لازم برای اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ به سفارت‌خانه‌های آمریکا در دیگر کشورها صادر کرده است. سپس برخی از دستورالعمل‌ها را به دلیل صدور حکمی جدید از دادگاه لغو کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: