آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 تیر ماه 1396 = 18-07 2017

فتوای جدید مرجع حکومتی در باره صیغه

آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به حمله تند شیخ‌الأزهر به مکتب اهل بیت(ع) در موضوع ازدواج موقت، نامه سرگشاده‌ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در پاسخ به اظهارات تند شیخ الأزهر، «احمد الطیب» به مکتب اهل بیت(ع) در موضوع ازدواج موقت نامه سرگشاده‌ای صادر کرد که در متن آن آمده است:

برادر بزرگوار! خبرگزاری­‌ها نطق تلویزیونی شما در رابطه با موضوع ازدواج موقت را پخش کردند، من صریح می­‌گویم که این سخنان هم موجبات شگفتی بنده را فراهم ساخت و هم باعث نارضایتی و ناراحتی بنده گردید؛ زیرا این زبان و ادبیات سخن گفتن را در جنابعالی سراغ نداشتیم. سخنان شما تند و تحریک‌کننده بود. حال آنکه شما از گذشته تا کنون، همواره خواهان میانه‌روی، رعایت انصاف و تکیه بر منطق برتر بوده ­اید!

سخنرانی شما در تلویزیون مصر، به مثابه هجمه‌ای تند و سنگین به مکتب اهل بیت(علیهم السلام) در موضوع ازدواج موقت بود. بلکه در این سخنان به تمام مفتی­‌های اهل تسنن که قصد داشتند بر اساس این موضع فتوا بدهند نیز حمله شده ­است؛ چرا که شما صدور اینگونه فتواها را خیانت دانسته‌اید، و این برخورد عجیبی است که مطلقا در تاریخ فقه اسلامی سابقه ندارد!

ازدواج موقت وسیله‌ ای برای سوءاستفاده هوس­بازان و همجنس‌بازان نیست! به همین دلیل در پرسش­‌هایی که از ما مطرح می‌شود، ما فتوا داده‌ایم که ازدواج موقت تنها در صورتی جایز است که ضرورت ایجاب کند، مثلا زمانی که فرد از خانواده‌اش دور است و بیم آن می­‌رود که اگر از این حکم یاری نجوید، در دام فسق و فجور گرفتار آید، یا اینکه فردی مجرد است و با وجود نیاز مبرم جنسی، امکان ازدواج دائم برای او فراهم نیست! بر این اساس اگر ازدواج موقت را ازدواج ضرورت بنامیم، به خطا نرفته‌ایم!


مردان متاهل، مشتری شماره یک صیغه

این در حالیست که صیغه فقط در مذهب شیعه رایج است و اهل تسنن نیز آن را قبول نداشته و آن را یک فحشا می‌دانند. در ایران اسلامی گفته می شود مردان متاهل، مشتری شماره یک صیغه هستند.

به گفته دکتر امیر منصور بهرام، رونشناس و مشاور خانواده آزاد سازی ازدواج موقت و پذیرفته شدن آن بر مبنای قانون جمهوری اسلامی، جز آنکه به ریشه خانواده‌ها ضربه وارد می کند، هیچ کاربرد دیگری ندارد. صیغه یکی از جلوه های خشن ستمگری بر زنان است.

این روانشناس به ایران وایر گفت:«ازدواج موقت بیشتر برای مجردانی که توانایی ازدواج و تشکیل زندگی ندارند پیشنهاد می‌شود، اما در حال حاضر آقایان صاحب همسر و فرزند بیشتر از هر طیف دیگری خواهان ازدواج موقت هستند .»



Manam Babak July 18, 2017 03:26 PM

باید دختران یکی دوتا از این ملایان را صیغه کرد تا حالشون جا بیاد
بله این است فتوای بنده

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش آريايى July 19, 2017 08:27 PM

اى كاش دختران اينجور فتوا دهنده ها هم جزو صيغه شونده ها باشند كه ثوابى ببرن

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش آريايى July 20, 2017 05:17 PM

دختران اينجور فتوا دهنده ها هم بايد جزو صيغه شونده ها باشند كه هم خودشان هم خانواده شان ثوابى ببرن

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: