آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 28 تیر ماه 1396 = 19-07 2017

درخواست برخورد با یک سرکرده انتظامی

صحبت‌های فرمانده نیروی انتظامی فارس مبنی براینکه «نمایندگانی که با پول کثیف قاچاق به مجلس می‌روند باید از قاچاقچیان دفاع کنند.»، پس از تصویب طرح کاهش مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر، موجب واکنش مجلس و درخواست برخورد با این فرمانده شد.

به گزارش خبرآنلاين، «طرح کاهش مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر» موضوعي است كه پس از گذشت چند روز از تصويب كلياتش در مجلس، حاشيه‌هايش ادامه دارد.

الهيار ملكشاهي رئيس كميسيون قضايي مجلس دهم، در جلسه علني امروز با بيان تذكري از هيئت رئيسه خواست تا از حقوق و جايگاه قانوني نمايندگان دفاع كند. او در شرح دليل تذكرش گفت: امروز در فضاي مجازي و رسانه ها به نحو وسيعي به نقل از فرمانده انتظامي استان فارس، خبري منتشر شد كه به شدت مورد اعتراض نمايندگان مجلس قرار گرفت. اين فرمانده گفته است كه «نمايندگاني كه با پول كثيف قاچاق به مجلس مي روند بايد از قاچاقچيان دفاع كنند.»

او كه اين صحبت را اهانتي به نمايندگان مجلس، مي‌دانست، ادامه داد: اين اهانت بزرگي به مجلس و نمايندگان است و در واقع دخالت در قوه مقننه است. مي دانيد در اين هفته طرحي كه با هماهنگي مسئولان مختلف و از جمله كميسيون قضايي و نمايندگان محترم تنظيم شده بود با راي 185 نماينده تصويب شد. اين گفته فرمانده انتظامي گفته بي پايه و اساسي است و اگر اين اطلاعات را در مورد نماينده اي دارند بايد به صورت قانوني اثبات شود. گفته ايشان مصداق نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي است.

«نيروي انتظامي بايد قانون را اجرا كند.»، اين جمله اي بود كه با تحكم خاصي از سوي ملكشاهي بيان شد. او در بيان فعاليت نيروي انتظامي در مبارزه با مواد مخدر، گفت: اقدامات نيروي انتظامي چقدر توانسته است از قاچاق مواد مخدر را كاهش دهد؟‌آيا تعداد معتادين به خاطر برخورد نيروي انتظامي كاهش يافته است،؟اين خواسته 185 نماينده است كه اين موضوع را در دستور قرار دهيد.

رئيس كميسيون قضايي از هيئت رئيسه درخواست كرد كه با فوريت به اين موضوع رسيدگي كند: «من از مجلس و هيئت رئيسه مي خواهم كه اين موضوع را با فوريت امروز دستور بدهيد تا پيگيري شود و با اين فرمانده خاطي برخورد قانوني شود و گزارشش هم به مجلس داده شود.

پزشكيان كه در اين لحظات رياست مجلس را برعهده داشت، ضمن تأييد ناراحتي ملكشاهي گفت: ما اين را قطعا به سرعت پيگيري مي كنيم و اگر واقعيت داشته باشد بايد با اين مسئولي كه حرف بي ربطي زده برخورد شود. اين واقعا بايد رسيدگي شود كه چرا به اين سادگي چينين تهمتي مي زنند؟

او خطاب به ملكشاهي افزود: هم شما در كميسيون قضايي و هم كميسيون اصل نود بايد اين موضوع را بررسي كنند. ما هم وزير كشور را دعوت مي كنيم تا اين موضوع را جواب دهند و ببينيم چرا اين اتفاق افتاده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: