آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 28 تیر ماه 1396 = 19-07 2017

سرکوب؛ آلمان سفیر ترکیه را فرا خواند

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی تنش در روابط آلمان و ترکیه و بازداشت شماری از فعالان حقوق‌بشر در ترکیه، برلین سفیر آنکارا را فراخواند.

6 فعال حقوق بشر از جمله «پتر اشتویتنر» یک فعال حقوق‌بشر آلمانی و «ایدیل اسر» مدیر عفو‌بین الملل در ترکیه همچنان در بازداشت به سر می‌برند. این افراد متهم به همکاری با گروه‌های تروریستی هستند.

«مارتین شولتس» سیاستمدار آلمانی از حزب سوسیال دموکرات آلمان و رئیس پیشین پارلمان اروپا در این مورد به نشریه آلمانی «اشپیگل» گفت: «آنچه ما اکنون در ترکیه می‌بینیم، زیرپا گذاشتم تمامی مرزهاست. اردوغان دموکراسی و حاکمیت قانون را در ترکیه نقض می‌کند و کشورش را از اروپا دور می‌کند.»

شولتس که نامزد رقیب «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در انتخابات پارلمانی است در انتقاد از سیاست‌های مرکل گفت: «باید به چنین سیاستی، پاسخی روشن داد. مرکل تا کی می‌خواهد در این زمینه سکوت کند؟»

این در حالی است که مرکل این اقدام را محکوم و اعلام کرد که چنین اقداماتی کاملا غیرقانونی هستند.

وزارت خارجه آلمان هم با انتشار بیانیه‌ای جداگانه از آزادی هر چه سریعتر این 6 نفر حمایت کرد.

«سم اوزدمیر» نماینده ارشد حزب سبز که ترک‌تبار هم هست دیگر سیاستمدار آلمانی بود که واکنش نشان داد. وی در این مورد گفت: «این شرایط قابل قبول نیست که ترکیه روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق‌بشر را دستگیر می‌کند.این سوال مطرح می‌شود که چه کسی هدف بعدی است: نماینده‌های اقتصادی یا گردشگران.به نظر می‌رسید که در ترکیه هیچ امنیت حقوقی برای هیچکسی وجود ندارد.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: