آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 8 دی ماه 1396 = 29-12 2017

آمریکا؛ دیکتاتوری مذهبی سرنگون شود

یک سخنگوی پیشین کاخ سفید ابراز امیدواری کرد که اعتراضات به همه نقاط ایران گسترش یافته، و منتهی به سرنگونی دیکتاتوری ظالم، مرتجع و خطرناک مذهبی شود.

به گزارش صدای آمریکا، در اولین واکنش به اعتراض‌های گسترده در شهرهای مختلف ایران، وزارت خارجه ایالات متحده در بیانیه ای خواستار همه ملت ها از مطالبات مردم ایران شد .

در این بیانیه آمده است:‌ ما گزارش‌های تظاهرات مسالمت آمیز متعدد شهروندان ایرانی در شهرهای مختلف کشور را دنبال می کنیم. رهبران ایران یک کشور ثروتمند را با تاریخ و فرهنگ و غنی را به کشوری سرکش با اقتصاد خراب تبدیل کردند که خشونت، خونریزی و آشوب، در صدر صادرات آن است. همانطور که پرزیدنت ترامپ گفته است، قربانیان دیرینه رهبران ایران، خود مردم ایران هستند. ما از همه ملت‌ها می‌خواهیم از مردم ایران و مطالبات آنها برای حقوق ابتدایی شان و پایان فساد حکومت، بطور علنی حمایت کنند.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا نیز خواهان حمایت از اعتراضات مردم ایران شده است.

پل رایان در حساب کاربری توییتر خود نوشته است، این مهم است که ما از اعتراضات مسالمت‌آمیز در ایران حمایت کنیم.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرده است، این نتیجه رفتار رژیم حاکم بر ایران است که به جای حل مشکلات شهروندان خود بر حمایت از تروریسم متمرکز شده است.

مارک دوبوویتز مدیر بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها نیز می گوید این اعتراض ها، خطرناک تر از اعتراضات سال ۸۸ است.

او نوشت: اغلب گفته‌‌ام «انقلاب آبی» هزاران ایرانی یقه آبی که شعار «حقوق من کو؟» سر می‌دهند، برای رژیم (ایران) خطرناک‌تر از حتی «انقلاب سبز» ی است که هزاران نفر از طبقه متوسط جامعه مطالبه «رأی من کو؟» را مطرح کردند.

«آری فلیشر» سخنگوی پیشین کاخ سفید نیز ابراز امیدواری کرد که اعتراضات به همه نقاط ایران گسترش یافته، و منتهی به سرنگونی دیکتاتوری ظالم، مرتجع و خطرناک مذهبی شود.


حمایت سناتور آمریکايی از اعتراضات

تام کاتن، سناتور آمریکایی پس از تظاهرات اعتراضی مشهد گفت: ما باید از اعتراضات مردم ایران حمایت کنیم.

وی گفت: آیت‌الله‌ها، حتی بعد از میلیاردها دلاری که درنتیجه توافق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها به دست آوردند، هم‌چنان از فراهم کردن نیازهای اولیه‌ مردم‌شان ناتوانند؛ شاید به این خاطر که آنها مقدار زیادی از آن پول را به کارزار تجاوز منطقه‌ای‌شان در سوریه و لبنان و عراق و یمن اختصاص داده‌اند.

این سناتور آمریکايی افزود: اعتراض‌ها در مشهد نشان می‌دهد رژیمی که بر پایه چنین ایدئولوژی نفرت‌انگیزی بنا نهاده شده، نمی‌تواند برای همیشه خود را حفظ کند. و ما باید از مردم ایران که جان خود را به خطر می‌اندازند تا اعتراض‌شان علیه چنین حکومتی را فریاد بزنند، حمایت کنیم.



Babak December 29, 2017 01:07 PM

آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا
بی وفا حالا که من افتاده ام از پا چرا

نوشداروئی و بعد از مرگ سهراب آمدی
سنگدل این زودتر می خواستی حالا چرا

گزارش یا اعتراض به این نظر


Dariush December 29, 2017 01:30 PM

سناتور گرامی آقای کاتن, مردم ایران دوستان خود را که در یکی از تاریکترین دوران یک کشور باستانی کمک کرده اند را فراموش نخواهند کرد؛ بر عکس حاج حسین, پرزیدنت ترامپ سال پیش اعلام کرد که در کنار مردم ایران خواهد ایستاد! آخوند و دینش دیگر جای در ایران ندارند؛ مردم ایران در این جنگ تنها نیستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام December 30, 2017 02:11 AM

ایران آریایی، ایران اهورایی، ایران مهد پاکی و نور ، تعفن و سیاهی آخوندها از ایران دور ایدون باد

گزارش یا اعتراض به این نظر


censorship for Putin December 30, 2017 04:07 AM

اسپوتنیک پوتین میگوید عده ای خرابکار بانک ها را آتش زدند
شریعتمداری جاسوس روسیه میگوید مردم راست میگویند اما فتنه گران نه
میفهمید منظورش چیه دیگه

گزارش یا اعتراض به این نظر


irani December 30, 2017 09:38 AM

حالا دیگه وقتشه کشورهای اروپای مثل / فرانسه / المان / انگلیس / و پارلمان اروپا از اعتراظات به حق مردم ایران جانبداری کنند و از رژیم دیکتاتوری بخواهند هرچه زودتر تمام بازداشت شدگان را ازاد کنند و حق ازادی بیان را ایرانیان مقیم خارج همانگونه که از جنبش مردم به سال ۸۸ رای من کو در تمام کشورها با تظاهرات خیابانی و تجمع مقابل سفارتخانه ها حمایت کردند حالا که دولت امریکا موافق سرنگونی اخوندهاست باید در حمایت از حق طلبی مردم دوباره جلوی سفارتخانه ها و میادین شهرهای بزرگ اروپا همبستگی خود را نشان بدهند اینکار انعکاس وسیعی در رسانه های جهانی خواهد داشت و در داخل هم دلگرمی زیاد برای مردم معترض

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: