آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 2 مرداد ماه 1396 = 24-07 2017

برکناری یک امام جمعه دیگر طرفدار روحانی

خبر استعفای امام جمعه بیرجند که به طور غیررسمی منتشر شده بود از سوی شورای سیاست‌گذاری امامان جمعه تائید شد. چند روز پیش امام جمعه کرمان نیز که از حامیان دولت است به دلیل "برخی فشارهای سیاسی" کناره‌گیری کرد.

از مدتی پیش خبرها و شایعاتی درباره کناره‌گیری حجت‌الاسلام علی رضایی بیرجندی، امام جمعه مرکز استان خراسان جنوبی در رسانه‌ها و فضای مجازی انتشار یافته بود.

علی رضایی از روحانیان اعتدال‌گرا و حامی دولت حسن روحانی محسوب می‌شود.

به گزارش رادیو آلمان، مطابق برخی گمانه‌زنی‌ها کناره‌گیری رضایی از روی اجبار بوده و این مسئله بخشی از پروژه حذف یاران و نزدیکان رفسنجانی و روحانی از تریبون‌های نماز جمعه است.


بودن یا نبودن این ها به عهده رهبری است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: انتخاب نمایندگان ولی فقیه برای شخص رهبری است؛ بودن یا نبودن این ها به عهده رهبری است ما نمی توانیم دخالت کنیم و ائمه جمعه نیز حقوق بگیر نیستند بلکه شهریه طلبگی دریافت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدرضا تقوی در نشست خبری با اهالی رسانه، اظهار کرد: نماز جمعه تریبون نظام و متعلق به حاکمیت است و متولی اصلی آن امام معصوم است اما در زمان غیبت، ولی فقیه که زمام امور را به دست دارد متولی نماز جمعه است.

وی با اشاره به شرایط گزینش ائمه جمعه، گفت: ما گرایش های حزبی را در این زمینه اصلا دخالت نمی دهیم؛ اما امام جمعه باید طرفدار سیاست های نظام و علاقه مند به رهبری باشد. اینکه یک نفر بگوید اصل ولایت فقیه را قبول ندارم ما این ها را گزینش نمی کنیم. کسی که می خواهد گزینش شود باید طرفدار خط امام و رهبری باشد.


واکنش معاون اول روحانی

آفتاب‌‌نیوز: معاون اول رییس‌جمهور در توییتر خود به ماجرای استعفای امام جمعه کرمان واکنش نشان داد. اسحاق جهانگیری با انتشار تصویری از امام جمعه کرمان به استعفای او اشاره کرد و در توییتر خود نوشت: آیت‌الله جعفری یار دیرین امام و انقلاب و امام جمعه با سابقه کرمان، نماد روحانیت روشن ضمیر، آگاه، خوشنام و معتدل است که خبر استعفایش نگرانم کرد.

ایران پرس نیوز




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: