آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 30 تیر ماه 1396 = 21-07 2017

ترکیه؛ تغییر رویکرد آلمان/واکنش اردوغان

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت، آلمان نمی تواند با تهدید ترکیه را بترساند.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز واکنش آلمان به بازداشت فعال حقوق بشر آلمانی در کشورش را غیر قابل قبول و دخالت در امور قضائی ترکیه دانست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، دولت آلمان روز گذشته در پی دستگیری فعالان حقوق بشر آلمانی در ترکیه، از تغییر رویکرد خود در برابر ترکیه و همچنین تشدید هشدارهای خود برای سفر اتباعش به این کشور خبر داد.

زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان در کنفرانس خبری در برلین اعلام کرد: ما باید در سیاست خود در قبال ترکیه تغییر جهت دهیم. ما باید شفافتر از قبل عمل کنیم و نشان دهیم نقض حقوق بشر نمی تواند بدون پیامد باقی بماند.

در حال حاضر، وزارت امور خارجه آلمان توصیه های جدیدی را درباره سفر به ترکیه منتشر کرده است. توصیه هایی که در مقایسه با قبل جدی تر هستند.

در متنی که در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آلمان منتشر شده آمده است: از کسانی که قصد دارند برای سفر کاری یا شخصی حتی برای اقامتی کوتاه مدت به ترکیه بروند درخواست می شود احتیاط بیشتری کنند و نام خود را از طریق کنسولگری ثبت نمایند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه 9 شهروند آلمانی که تابعیت دوگانه دارند هم اکنون به اتهام حمایت از تروریسم در ترکیه زندانی شده اند، نوشته شده است: این اواخر، برخی آلمانی ها به دلایلی و برای مدتی که قابل درک نیست در ترکیه زندانی هستند.

این هشدار برلین می تواند پیامدهای اقتصادی فوری برای ترکیه داشته باشد. آلمان از تأمین کننده های اصلی گردشگری در ترکیه و یکی از شرکای مهم تجاری این کشور است.

گابریل خاطر نشان کرد این تصمیم ها با توافق آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اتخاذ شده است.

گابریل حکومت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را متهم کرد در کشورش چرخ تاریخ را به عقب بازگردانده است تا همه صداهای انتقاد آمیز را خاموش کند.

، وزیر امور خارجه آلمان گفت تغییر جهت سیاست آلمان در قبال ترکیه همچنین بررسی مجدد اعتبارها، تضمین ها یا کمک های مالی برلین به صادرات یا سرمایه گذاری های شرکت های آلمانی را در این کشور در برمی گیرد.

گابریل گفت: دیگر ممکن نیست سرمایه گذاری در کشوری را توصیه کرد که حاکمیت قانون در آن رعایت نمی شود.

وی افزود آلمان درباره آینده کمک های مالی که ترکیه در چارچوب روند نزدیکی با اتحادیه اروپا دریافت می کند، با شرکای خود در اتحادیه اروپا گفتگو می کند.

سخنگوی آنگلا مرکل ، صدر اعظم آلمان اعلام کرد مرکل تدابیری را که زیگمار گابریل وزیر امور خارجه این کشور روز پنجشنبه علیه ترکیه اعلام کرد ضروری و اجتناب ناپذیر می داند.



omid July 20, 2017 02:03 PM

چرا دولت آلمان ۳۸ سال پیش با آمدن خمینی نگفت که دولت اسلامی چرخ تاریخ را به عقب میبرد و هر صدای انتقاد را خاموش میکند دولتها خارجی نان را به نرخ روز میخورند و بیخیال حقوق بشر همه چیز فقط برا خودشان خوب است

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa July 20, 2017 05:41 PM

اقای امید موافقم باشما همین المان درزمان صدراعظم گرهارد شوغیده بالاترین رقم اقتصادی باایران درجهان راداشت
لعنت برهرچی سود جو ومنفعت جو

گزارش یا اعتراض به این نظر


رضا.ف July 20, 2017 10:19 PM

عده ای فکر میکنن که المان مانند امریکا یک دموکراسی بزرگه در حالی که سخت در اشتباه هستند امریکا پس از جنگ جهانی دوم در المان شرقی به عنوان دز ضد کمونیست قوی ترین سیستم سرکوپ و کنترل رسانه و مردم رو ایجاد کرد که حتی مقامات سیاسی المان نیز توسط همین دولت در سایه انتخاب میشند المانیها مردم ساده و پاکدلی هستن که فکر میکنن دولتشون فرشتست! ! خود این اردوغان اخوند کمکها و مشاوره های زیادی از المان دریافت کرد تا تونست به حساب نظامی های ترکیه برسه داوود اغلو مهره مستقیم المان و غربیها در ترکیه انواع سیاستهای اخوانی رو در ترکیه اجرا کرد ولی حالا اردوغان داوود اغلو و گل رو بازنشسته کرده و یه چرخش قهرمانانه به روسیه یعنی جایی که پدر و مادرش به دنیا اومدن انجام داده و حالا یه تهدیده به قول روسها هر روسی یک روز مادر راشا بر میگرده شک نکنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: