آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 30 تیر ماه 1396 = 21-07 2017

تغییرات گسترده در دستگاه امنیتی عربستان

به فرمان پادشاه عربستان یک سازمان جدید، "ریاست امنیت کشور" را به عهده خواهد گرفت. این سازمان تحت نظارت مستقیم رئیس شورای وزیران، یا به عبارت دیگر شخص پادشاه خواهد بود. گفته می‌شود که این تغییرات در جهت آماده ساختن دولت برای سلطنت قریب‌الوقوع محمد بن سلمان، ولیعهد کنونی است.

به گزارش رادیو فرانسه، مطابق با فرمانی که ملک سلمان صادر کرد، از این پس بخش‌های اصلی وزارت کشور از جمله سازمان اطلاعات و واحدهای مبارزه با تروریسم زیر نظر "سازمان ریاست امنیت کشور" قرار خواهد گرفت.

رهبری سازمان تازه به ژنرال عبدالعزیز الهویرینی سپرده شده که تاکنون ریاست سازمان اطلاعات را بر عهده داشته است.

در فرمان‌هایی جداگانه، ملک سلمان رئیس گارد سلطنتی را که مسئول محافظت از پادشاه است و همچنین مدیر بورس کشور را تغییر داد. مدیریت بورس تعیین‌کنندۀ سرمایه‌گذاری‌های سلطنتی نیز هست.

این تغییرات تازه کمتر از یک ماه بعد از تعیین محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان صورت می‌گیرد. طی دو سال گذشته، نشانه‌هایی از دودلی در تعیین ولیعهد دیده شده بود. سرانجام محمد بن نایف که قبلاً این مقام را به عهده داشت کنار زده شد و محمد بن سلمان، شاهزادۀ ٣١ ساله و پسر پادشاه فعلی رسماً ولیعهد شد.

خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد که تغییرات اخیر در جهت آماده بودن برای "شرایط جدید" و رویارویی با چالشی‌های امنیتی انجام شده است.

گفته می‌شود که با جابجایی افراد، کسانی که به ولیعهد پیشین، محمد بن نایف نزدیک بودند، حذف شده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: