آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 3 مرداد ماه 1396 = 25-07 2017

برچیدن گیت های الکترونیکی مسجد الاقصی

کابینه امنیتی اسرائیل بامداد امروز سه‌ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت تصمیم گرفته تا گیت‌های کنترل تردد در ورودی مسجدالاقصی را بردارد.

به دنبال این تصمیم، نیروهای امنیتی اسرائیل بلافاصله برداشتن گیت های الکترونیکی ورودی به مسجد الاقصی را آغاز کردند. (عکس کنار)

یکی از مقامات ارشد دولت اسرائیل گفته: علاوه بر گیت‌های الکترونیکی، برخی از دوربین‌هایی که در این مکان طی چند روز گذشته نصب شده بود نیز برداشته خواهد شد.

در بیانیه کابینه امنیتی اسرائیل آمده است، پلیس قصد دارد به جای این گیت‌ها از ابزار نظارتی دیگری استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پادشاه اردن دوشنبه شب از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خواسته بود تدابیر امنیتی جدید در مسجد الاقصی را لغو و همه درهای این مسجد را برای ورود نمازگزاران فلسطینی باز کند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز پس از قطع روابط با اسرائیل در پی تشدید کنترل‌ در ورودی مسجدالاقصی گفته بود، مناسبات زمانی از سر گرفته خواهد شد که اسرائیل تدابیر امنیتی جدید را لغو کند.

به دلیل نصب دستگاه‌های فلزیاب در ورودی‌های محوطه‌ای که مسلمانان آن را حرم شریف و یهودیان آن را کوه معبد می‌نامند، طی روزهای گذشته درگیری‌های شدیدی میان تظاهرکنندگان فلسطینی و نیروهای پلیس اسرائيل صورت گرفت. در این درگیری‌ها چندین نفر کشته و صدها تن دیگر نیز زخمی شدند.



arzhang July 25, 2017 10:46 AM

تنش بین اعراب و اسراییل همیشه برای هر ۲ طرف جنبه منفی داشته ولی این دفعه جنبه منفی بیشتر به اسراییل بود و دنیا اسراییل را محکوم کرد چون این تنشج بوسیله ۳ عرب اسراییلی شروع شد نه عرب فلیسطینی و بدتر از همه وقتی تنش و جنگ میشود اخوندهای یهودی که مثل اخوندهای ایران مفتخور و اهل کار نیستند (از ترس) اوقاتشان را با همسراشان در رختخواب میگذارنند که باعث ذات و ولد بیشتر این نسل میشه که همان اخرش همان اتفاقی که ۳۷ سال پیش بر سر ایران افتاد برسر اسراییل هم خواهد افتاد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: