آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 31 تیر ماه 1396 = 22-07 2017

احضار و پلمب محل کسب هموطنان بهایی

محل کسب دست کم ۱۱ شهروند بهایی پلمب و ۹ تن احضار شدند

خبرگزاری هرانا – محل کسب دست کم ۱۱ شهروند بهایی در ارومیه توسط نیروهای اداره اماکن پلمب شد. همزمان حداقل ۹ شهروند بهایی در خرمشهر به صورت جداگانه به اداره اماکن این شهر احضار شده اند و در خصوص تعطیل کرن مغازه های خود در مناسبت های مذهبی جامعه بهایی که میتواند منجر به پلمب اماکن کسب آنان شوند تهدید شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از تاریخ ۲۸ تیرماه سال جاری ماموران اداره اماکن شهر ارومیه با مراجعه به اماکن کسب شهروندان بهایی ساکن این شهر دور جدیدی از پلمب اماکن کسب بهاییان ساکن این شهر را آغاز کرده اند.

ضابطان مراجعه کننده، تعطیل بودن این اماکن کسب همزمان با مناسبت مذهبی بهاییان (بطور خاص مورخ ۱۸ تیرماه) را بهانه پلمب این اماکن اعلام کرده اند.

از مورخ ۲۸ تیرماه تا زمان تنظیم این گزارش اماکن کسب امید لطیفی، عرفان سمندری ، آرمان نورزی، الهام عبدی، علی لطیفی، ناصر پناهی، ریتا لطیفی (واحد صنفی چرم دوزی)، ساسان کریمی و بنیان مقصودی (واحد صنفی قطعات خودرو)، قربان نجف زاده (واحد صنفی تولید لوازم یدکی ماشین لباس شویی) و آقای سلیمانی (نام اول نامعلوم – مالک واحد صنفی فروش لوازم خانگی) به این ترتیب در شهر ارومیه پلمب شده است.

همچنین بنابر گزارشات دریافتی در خرمشهر از توابع استان خوزستان، دست کم ۹ تن از کسبه پیرو آیین بهایی توسط اداره اماکن احضار یا تهدید به پلمب محل کسب شده اند.

این احضارها که در نیمه دوم تیرماه در این منطقه صورت گرفته است عمدتا به مراجعات حضوری یا تماس های تلفنی منجر شده است.

نیروهای اداره اماکن این شهر، شهروندان بهایی احضار شده را مواخذه کرده اند که “چرا در مناسبت مذهبی جامعه بهایی اماکن کسب خود را تعطیل کرده اند.”

به شهروندان احضار شده گفته شده در صورت تکرار این امر، یعنی تعطیل کردن اماکن کسب خود در مناسبت های مذهبی جامعه بهایی مغازه های آنان بدون اخطار قبلی پلمب خواهند شد.

لازم به یادآوری است طبق قانون هر محل کسبی میتواند تا سقف ۱۵ روز در سال کسب و کار خود را بدون ارائه دلیل خاصی تعطیل کند. با اینحال این قانون در مورد شهروندان بهایی به هدف اعمال فشار بر آنان نادیده گرفته میشود.

اخیرا دیوان عدالت اداری در پی اعتراض شهروندان بهایی مازندران که محل کسب آنان نیز پلمب شده بود رایی به نفع آنان صادر کرد مبنی بر اینکه حق قانونی آنان در مورد تعطیلی محل کسب تا سقف ۱۵ روز در سال نادیده گرفته شده است.



shahin July 24, 2017 06:52 AM

یک سوال از سران جمهوریی اسلامی؟
چطور است که در این کره زمین چه از گذشته و تا به امروزهنوز یک شخص بهایی را نتوانسته اند با عنوان جاسوس دستگیر ویا شناسایی کنند ! ! و فقط باید این مسئله جاسوسی مرتب در ایران پیدا شود ! ! دوستان کمی فکر کنید و توجه داشته باشید که چطور ممکن است که با این همه خفقانی که برای همه هموطنان بهایی مان که در کشورشان درست کرده اند مرتب هم نیز لقب جاسوس به انها میزنند ! ! ! ! ! !
این عجیب است ولی مطمعن هستم که مردم ایرن بیدار هستند ! !
به امید روز( ازادی ملت ایران) که نه چندان نیز دور نیست! ! ! ! ! ! ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: