آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 1 مرداد ماه 1396 = 23-07 2017

تیراندازی به جنگلبانان در حال اطفاء حریق

تیراندازی به ماموران جنگلبانی که در حال اطفاء حریق بودند

خبرگزاری هرانا – رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های کوه حاتم این شهرستان، گفت که متجاوزان به منابع طبیعی به سمت مأموران جنگلبانی که در حال مهار آتش بودند، تیراندازی کردند. عاملان تیراندازی افرادی محلی هستند که با آتش زدن جنگل ها سعی در ایجاد “کوره ذغال” دارند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، ذبیح الله محمدی در جمع خبرنگاران با بیان جنگل‌ها و مراتع منطقه کوه حاتم در این شهرستان ساعت ۹ صبح روز گذشته دچار آتش‌سوزی شد، اظهار داشت: “با تلاش پرسنل اداری و افراد محلی این آتش بعد از ۷ ساعت تلاش مهار شد”.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده با بیان اینکه گرمای هوا و سهل انگاری انسان‌ها مهم‌ترین عامل آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع است، بیان کرد: “علت اصلی این آتش‌سوزی نیز عامل انسانی بود که در حال ایجاد کوره ذغال در این منطقه بودند”.

وی افزود: “در عین حال اینکه مأمورین منابع طبیعی و نیروهای مردمی در حال خاموش کردن شعله‌های آتش در منطقه کوه حاتم بودند افراد خاطی به سوی مهارکنندگان تیراندازی کرده و مانع از مهار آتش شدند”.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنده خاطرنشان کرد: “خوشبختانه در این تیراندازی به کسی آسیب نرسیده است ولی به طور قطع ما این موضوع را از طریق مراجع قضایی و قانونی پیگیری می‌کنیم”.

محمدی با بیان اینکه این افراد همیشه به صورت مسلحانه در این منطقه حضور دارند، بیان کرد: “این افراد خاطی از اهالی شهرستان‌های بهبهان و تشان خوزستان هستند و با آتش‌زدن جنگل‌های این منطقه سعی در ایجاد کوره ذغال دارند.”

وی تصریح کرد: “هیچ کسی حق تخریب و دست اندازی به منابع طبیعی را ندارد و براساس قانون با متخلفان به طور قطع برخورد می‌شود”.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: