آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 2 مرداد ماه 1396 = 24-07 2017

معلم زندانی نیازمند رسیدگی پزشکی است

خبرگزاری هرانا – محسن عمرانی، معلم و فعال صنفی بوشهری که از اردیبهشت ماه سال جاری برای تحمل یکسال حبس در زندان این شهر به سر می برد به بیمارهای عفونی دچار شده، با اینحال از دریافت خدمات پزشکی کافی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محسن عمرانی، معلم و فعال صنفی بوشهری که در زندان مرکزی این شهر تحمل حبس می کند از مدتی پیش به بیماریهای عفونی دچار شده است.

یک منبع نزدیک به آقای عمرانی ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت “محسن در زندان دچار عفونت پوستی و قارچ شده است. این عفونت های پوستی تمام سطح پوستی ایشان را در برگرفته است.”

منبع نزدیک به محسن عمرانی در توصیف وضعیت سلامتی این زندانی اضافه کرد “محسن از درد پا و دندان نیز رنج می برد، همینطور به بیماری میگرن دچار است.”

به گفته این منبع علیرغم وضعیت نامناسب این فعال صنفی دربند او از دسترسی به خدمات پزشکی و رسیدگی های بهداشتی کافی محروم مانده است.

لازم به یادآوری است محسن عمرانی، معلم و فعال صنفی بوشهری است که در اردیبهشت ماه سال جاری برای تحمل یکسال حبس راهی زندان این شهر شد.

یکی از وکلای این فعال صنفی دربند به هرانا گفته بود آقای عمرانی در دادگاه بدوی با اتهامات «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام» به ۶ سال حبس محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر با حضور امیر رئیسیان، حسین تاج و عادل مقدسی بعنوان وکلای آقای عمرانی با تبرئه از اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و دو سال انفصال از خدمت (شغل معلمی) تقلیل یافت.

این وکیل مدافع دراین‌باره تاکید کرد: “ایشان یکی از معلمان شریف استان بوشهر است که شخصیت با ارزشی داشته و تعهد کاری دارد. سوء تفاهمی برای ارگان‌های امنیتی پیش آمده و برای وی پرونده گشوده شد. ایشان به عنوان یک معلم، پیگیر وضعیت معلمان و کارگران و قشر ضعیف بوده. آقای عمرانی خواستار حقوق صنفی خود بوده و قصد ارتکاب جرمی را نداشته، اصلا چنین روحیه‌ای ندارد.”

در روزهای اخیر صدها فعال صنفی با امضای طوماری خواستار آزادی محسن عمرانی شدند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: