آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 4 مرداد ماه 1396 = 26-07 2017

همانند گربه ای که در کنج دیوار گیر افتاده

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اقدام شب گذشته مجلس نمایندگان آمریکا گفت:‌ کمیسیون نظارت در خواب؛ روح و جسم برجام زخمی است. تا دیر نشده فکری کنند.

عباس عراقچی نیز در همین رابطه گفت: اقدامی که در کنگره آمریکا در حال انجام است و قانونی که در حال تصویب است، یک اقدام خصمانه کاملا روشن علیه جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: این اقدام می‌تواند اجرای موفق برجام را تحت تاثیر قرار دهد و بهره‌مندی جمهوری اسلامی را از برجام کاهش دهد.

معاون وزیر خارجه افزود: دولت آمریکا هفته گذشته برای بار دوم پایبندی ما به برجام را تایید کرد،‌ البته حرف‌ها و تهدیداتی زده می‌شود که سه ماه آینده که موعد تایید مجدد پایبندی ما به برجام از طرف دولت آمریکا و اعلام این موضوع از سوی دولت این کشور به کنگره است آنها این کار را نخواهند کرد. ما منتظر می‌مانیم و با توجه به اقدامات آنها در صحنه عمل تصمیم خواهیم گرفت.

یک تحلیلگر سیاسی درباره نقشه آمریکا برای برجام گفت: به نظر می رسد آمریکا به دنبال تحریک جمهوری اسلامی است تا از این طریق تهران را وادار به نقض برجام کند.

وی راه های تحریک حکومت ایران را تشدید تحریم ها، قراردادن نام سپاه در لیست تروریستی و مواردی از این دست دانست.

این در حالیست که رئیس جمهور آمریکا در حاشیه یک سخنرانی، بار دیگر از توافق هسته ای انتقاد کرد و گفت اگر رژیم ایران توافق هسته ای را رعایت نکند و به آن پایبند نباشد، عواقب آن را خواهد دید.

ترامپ در مصاحبه با هیئت تحریریه و خبرنگاران روزنامه وال استریت جورنال که روز سه شنبه در کاخ سفید انجام شد، گفته است دولت او جزئیات توافق جامع هسته‌ای سال ۲۰۱۵ قدرت‌های جهانی با رژیم ایران را به دقت دنبال می‌کند و از آنجا که معتقد است تهران به توافق پایبند نیست، انتظار دارد عدم پایبندی آن اعلام شود.

ترامپ در پاسخ به این پرسش وال استریت جورنال که آیا انتظار دارد تیم او در گزارش بعدی خود عدم پایبندی تهران را اعلام ‌کند، گفت: شخصا بله ...من فکر می‌کنم آنها پایبند نیستند. فکر می‌کنم از این کشور (ایالات متحده) امتیاز می‌گیرند. آنها از یک رئیس جمهوری به نام باراک اوباما، که نمی‌دانست چه کاری دارد می‌کند، امتیاز گرفته‌اند. آنها به جای تشکر از آمریکا، گستاخ تر شدند و در ادامۀ رفتارهایشان احساس امنیت بیشتر می کنند. البته این وضعیت خیلی طول نخواهد کشید.

رئیس جمهور آمریکا افزود: اگر این توافقنامه مطابق با چیزی نباشد که باید باشد، آنها با مشکلات بسیار بسیار بزرگی روبرو خواهند شد.

از سوی دیگر پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ ای اعلام کرد:‌ این عاملان بد و نامطلوب مدتهاست که دست به تضعیف آمریکا زده‌اند و ثبات جهانی را مختل ساخته‌اند. لایحه‌ ای که ما با حمایت یکپارچه دوحزبی تصویب کردیم یکی از وسیعترین بسته تحریمها در تاریخ بوده است. این لایحه فشار را بر خطرناکترین دشمنان ما بالا می‌برد.



اردشیر July 26, 2017 11:07 AM

این موضع قدرت مندی که ترامپ در سخن گفتن دارد وحشت را تا عمق وجود عناصر ولایت و رژیم فاسد و دست نشانده فرو می کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


ماری July 26, 2017 04:46 PM

Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: