آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 4 مرداد ماه 1396 = 26-07 2017

خانواده های دو اعدامی در تهران تحصن کردند

خانواده های دو زندانی ایلامی محکوم به اعدام در تهران تحصن کردند

خبرگزاری هرانا – در حالی که دو زندانی در سلول های انفرادی زندان پارسیلون خرم آباد در انتظار اجرای حکم اعدام به سر می برند، خانواده های آنان با درخواست توقف اجرای حکم اعدام آنان راهی تهران شدند و مقابل ساختمان دیوان عدالت کشور تجمع کردند. این خانواده ها خواستار آن هستند، تا تصویب نهایی قانون جدید مبارزه با مواد مخدر که احتمالا تا پایان مردادماه صورت می گیرد اجرای احکام اعدام این افراد به تعویق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خانواده های ایرج قبادی و کاووس ملکی، دو زندانی محکوم به اعدام در زندان پارسیلون خرم آباد با هدف تقاضای توقف اجرای احکام این افراد راهی تهران شدند.

در حالی که صبح امروز دهها تن از اعضای خانواده این افراد در مقابل ساختمان دیوان عدالت کشور با درخواست توقف اجرای حکم اعدام این زندانیان دست به تجمع زدند این دو زندانی در سلول های انفرادی زندان پارسیلون خرم آباد در انتظار اجرای حکم اعدام به سر می برند.

یکی از اعضای خانواده قبادی که در تجمع حاضر بود به گزارشگر هرانا توضیح داد “ایرج و کاووس از ۲۹ تیرماه به سلولهای انفرادی برای اجرای حکم اعدام منتقل شدند. حتی یکبار هم به ما خبر اجرای حکم داده شد ولی بعد متوجه شدیم تلاش های ما نتیجه داده و این اجرا هنوز صورت نگرفته با اینحال هر دوی این افراد همچنان در انفرادی و در شرایطی که هر لحظه احتمال اجرای حکم آنان می رود به سر می برند.”

این منبع نزدیک به زندانیان در آستانه اعدام اضافه کرد “ایرج برادر شهید است و هر دوی این افراد متهمان ردیف دوم و سوم پرونده هستند، متهم ردیف اول متواری است و حالا میخواهند این دو فرد را قربانی کنند.”

آقای قیادی در پاسخ به سئوال گزارشگر هرانا مبنی بر اینکه مطالبه آنان چیست گفت “قانون جدید جرایم مواد مخدر در حال تصویب است، اگر چند هفته لااقل این اعدام ها را عقب بندازند و اجازه بدهند این قانون جدید برای سرنوشت این زندانیان تصمیم بگیرد ایرج و کاووس زنده می مانند، این تمام خواسته ما است.”

خانواده قبادی همچنین در روزهای گذشته با امام جمعه و دفتر نماینده مجلس ایلام که از حامیان اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر است ملاقات کرده اند.

لازم به یادآوری است این دو زندانی مورخ ۲۹ تیرماه در زندان پارسیلون خرم آباد جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند.

هرانا گزارش اجرای حکم اعدام این افراد را در تاریخ ۱ مردادماه منتشر کرده بود که کمی بعد مشخص شد خبر اعدام این افراد صحیح نبوده و این زندانیان کماکان در انتظار اجرای حکم اعدام در سلولهای انفرادی این زندان به سر می برند.

ایرج قبادی (اهل کوهدشت) و کاووس ملکی (اهل الیگودرز) به همراه نفر سومی که متواری است به حمل و نگهداری ۱۹ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع هروئین متهم شدند.

در حالی موجی از اعدام بخصوص در رابطه با محکومان جرایم موادر مخدر در کشور، پس از ماه رمضان، مجددا به راه افتاده که مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و کاهش چشمگیر مجازات اعدام است.

نمایندگان مجلس پیش تر از قوه قضاییه خواسته بودند تا زمان پایان این بررسی از اعدام دست کم ۵ هزار زندانی محکوم به اعدام در رابطه با مواد مخدر خودداری کند با اینحال قوه قضاییه در عمل بی این خواسته بی اعتنایی پیشه کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: