آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 15 مرداد ماه 1396 = 06-08 2017

فرمان اردوغان در پی جنجال تی‌ شرت قهرمان

فرمان اردوغان در پی جنجال ماجرای تی‌شرت ‌"قهرمان"

به گزارش دویچه وله، پس از جنجالی که در دادگاه‌‌ کودتاچیان ترکیه به دلیل پوشیدن تی‌‌شرتی با نوشته "قهرمان" پدید آمد، رئیس‌جمهور این کشور دستور داد، از این پس مظنونان پرونده‌های تروریستی یا کودتا باید در دادگاه‌ها لباس‌هایی یکسان به تن کنند.

متهمان مربوط به پرونده کودتای سال ۲۰۱۶ در ترکیه از این به بعد در دادگاه‌ها باید لباس‌هایی سر هم بپوشند. متهمان "پرونده‌های تروریستی" هم باید در دادگاه‌ها طبق دستور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه کت و شلوار به تن کنند.

اردوغان در شهر ملطیه در شرق ترکیه راجع به متهمان دادگاه‌های یادشده گفت: «هیچ کس نباید با لباس‌هایی که خودش می‌خواهد بیاید.»

ماجرا از سه هفته پیش و هنگامی آغاز شد که یکی از متهمان مظنون به دخالت در کودتای ژوئیه ۲۰۱۶ در دادگاه با تی‌شرتی که به زبان انگلیسی بر روی آن کلمه "هیرو" یا "قهرمان" نقش بسته بود در دادگاه ظاهر شد. این اقدام منجر به جنجال در سالن و قطع جلسه پرسش و پاسخ دادگاه شد.

طبق گزارش رسانه‌ها، طی روزهای بعد از این واقعه چندین نفر در سراسر ترکیه به دلیل پوشیدن تی‌شرت‌هایی با نوشته "قهرمان" بازداشت شدند.



یک ایرانی July 28, 2017 12:30 AM

نکته جالب توجه این است که در کشورهای خاورمیانه اکثر دیکتاتورها به وسیله افرادی حمایت میشوند و در رأس قدرت خود را نگه میدارند که از افراد عادی جامعه هستند و بیشترینشان نظامی و افراد پلیس هستند اینکه چرا نظامیان و پلیس همیشه طرف دیکتاتور حاکم را میگیرد بر میگردد بر سلسله مراتب ریاست و قدرت در ارتشها و نیروهای نظامی و پلیس که مثلا در ترکیه و ایران بقول خودشان خدمت میکنند ولی در واقع مزدور دیکتاتور به حساب می آیند و اکنون میخواهد دیکتاتور مذهبی باشد و یا ارتشی و نظامی و کسی مانند اردوغان مافیایی که حمایت گروه بسیار کوچکی از مردم را هم دارد ولی باید تحقیق کرد که چگونه میشود به این نظامیان درس داد تا زمانی که حاکم از آنها سوء استفاده را میکنند آنها بتوانند همزمان در سلسله مراتب قدرت با حاکم مخالفت کنند و به دامان مردم بازگردنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ira August 7, 2017 02:00 AM

خاک‌ بر سر حکومتی که از یک تی شرت خارجی تابلو جهان می گردد
هدف غرب نابودی منطقه و غارت هستی و نیستی ماست
این رجب دیوانه مزدور کیست؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: