آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 6 مرداد ماه 1396 = 28-07 2017

یک شهروند بهایی در قائمشهر بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – مورخ سوم مردادماه یک شهروند بهایی به نام سهیل حقدوست در شهر قائمشهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. آقای حقدوست از جمله شهروندان بهایی استان مازندران است که محل کسب او در آبان ماه سال گذشته توسط نیروهای اداره اماکن پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مورخ ۳ مردادماه سال جاری، ۵ تن از مامورین اداره اطلاعات استان مازندران با استفاده از دو خودروی سمند و سراتو سفید رنگ به منزل “سهیل حقدوست” شهروند بهایی ساکن قائمشهر مراجعه کردند.

طی این مراجعه که با حضور “انصار حسینی” از مسئولان بخش فرق و مذاهب اداره اطلاعات استان مازندران همراه بود، آقای حقدوست بازداشت شد و منزل ایشان نیز مورد تفتیش قرار گرفت.

گزارش شده است ماموران مراجعه کننده رفتاری غیرمحترمانه در زمان بازداشت داشته اند و تعمدا به مقدسات و باورهای دینی پیروان بهاییت بی احترامی کرده اند.

این ماموران پس از تفتیش منزل و ضبط چند دستگاه تلفن همراه، یکدستگاه رسیور و چند رم و کارت حافظه، آقای حقدوست را به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل کردند.

گفته میشود ماموران بصورت ضمنی دلیل بازداشت وی را مرتبط با “رسانه ای” کردن پلمب محل کسب خود عنوان کرده اند با اینحال از ارائه مدارک از جمله دستور و دلیل بازداشت خودداری کرده اند.

لازم به یادآوری مغازه عینک فروشی سهیل حقدوست ۱۱ آبان ماه سال گذشته همراه با تعداد زیادی از اماکن کسب شهروندان بهایی استان مازندران پلمب شد.

آقای حقدوست در کنار سایر شهروندان در مدت پس از پلمب محل کسب به دادخواهی و پیگیری های حقوقی با خواست رفع پلمب مشغول بوده است.

یک منبع مطلع از آخرین وضعیت سهیل حقدوست به گزارشگر هرانا گفت “با وجودی که ایشان بیماری دیابت و کلیه دارند قرار بود امروز با قرار وثیقه ۲۰۰میلیون تومانی ازاد شوند. بعد از طی مراحل قانونی و ابطال تمبر به خانواده ایشان اعلام کردند به دستور دادستان استان مازندران آقای اسد الله جعفری تا شنبه آزادی وی به تعویق می افتد.”



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: