آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 6 مرداد ماه 1396 = 28-07 2017

اوین؛ آخرین وضعیت گروگان آمریکايی-لبنانی

خبرگزاری هرانا – نزار زکا، شهروند لبنانی محبوس در زندان اوین که در بیست و نهمین روز اعتصاب غذای اعتراضی خود به سر می برد با کاهش وزن و خونریزی معده روبروست. آقای زکا که مقیم آمریکا است مدت یک روز را به دلیل عوارض اعتصاب غذا در بیمارستان گذراند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نزار زکا شهروند لبنانی محبوس در زندان اوین از هشتم تیرماه دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده است.

آقای زکا به دلیل وخامت حال حاصله از اعتصاب، مورخ ۲۸ تیرماه به بیمارستانی خارج از زندان منتقل و پس از یک روز مجدد به اوین بازگردانده شد.

گزارش می شود آقای زکا پس از ۲۹ روز اعتصاب غذا حداقل ۱۴ کیلوگرم کاهش وزن داشته و در این مدت بخصوص هفته جاری چند بار دچار خونریزی معده شده است.

یک منبع آگاه از وضعیت این زندانی، ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “این زندانی با تاکید بر تحقق مطالباتش اعلام کرده است که یا مرگ یا آزادی. برای همین از تزریق سرم و استفاده از دارو و همینطور اعزام به بهداری زندان خودداری می کند.”

نزار زکا، ۵۰ ساله،که دارای اقامت دائم آمریکا است،‌ کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات است و برای یک مؤسسه غیرانتفاعی فناوری اطلاعات در واشنگتن کار می‌کرد.

این شهروند لبنانی در روز ۲۷ شهریور سال ۹۴ در پنجمین سفر خود به ایران به دست مأموران امنیتی در تهران بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان اوین به سر می‌برد.

نزار زکا سال گذشته به ۱۰ سال زندان و چهار میلیون و ۲۰۰ هزار دلار جریمه نقدی محکوم شده است.

مقام‌های امنیتی ایران و سپاه نزار زکا را به «جاسوسی و همکاری با دولت متخاصم» متهم کرده اند، اما خانواده او این اتهامات را رد کرده‌ است.



رضا.ف July 28, 2017 05:15 PM

پنتاگون در یک اقدام مایوس کننده به گروه کردی ارتش دموکراتیک سوریه هشدار داد با دولت سوریه وارد درگیری نشن وگرنه حمایت امریکا رو از دست میدن و حتی در یک حمله رزیم اسد
پنتاگون نیروهای جداشده دموکراتیک سوریه رو مقصر دونست! ! اینها خوش رقصی برا پوتینه یا حکومت اخوندی؟
دو حالت وجود داره
۱_امریکا داره اماده بمب باران اهداف اتمی در ایران برای سه ماه اینده میشه پس اسد در این بین اخوندها رو فروخته و با امریکا و روسیه توافق کردن
۲_ ترامپ با اخوندها وارد مذاکره شده و اون فرصت سه ماه برای عدم تمدید پایبندی ایران به برجام در اصل ترسوندن اخوندها از لولو خورخوره هستش تا شروط امریکا برای شروع روابط رو بپذیره مثل باز شدن یه حزب غربگرا در تهران که منافع امریکا رو تو ایران تضمین کنه! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: