آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 9 مرداد ماه 1396 = 31-07 2017

تحریم بی سابقه آمریکا علیه دیکتاتور ونزوئلا


به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه تحریم های بی سابقه ای را علیه نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اعمال کرد.

براساس این تحریمها، همه دارایی های مادورو در آمریکا توقیف می شود و هیچکدام از شهروندان آمریکایی اجازه داد و ستد با او را ندارند.

برخی منابع در کنگره آمریکا اعلام کردند این تحریم ها به علت نقش مادورو در تضعیف دموکراسی در ونزوئلا علیه وی اعمال شده است.

وزیر دارایی آمریکا این تحریم ها را در راستای مخالفت با سیاست دیکتاتورمآبانه دولت مادورو و حمایت از مردم ونزوئلا که خواستار بازگشت کامل دموکراسی هستند، توصیف کرد.

وی گفت: انتخابات نامشروع روز گذشته نشان داد که مادورو یک دیکتاتور است و کسانی که همراه وی وارد مجلس موسسان ونزوئلا شوند، شامل تحریم های آمریکا خواهند شد.


همه علیه حکومت وارثان چاوز

انتخابات تغییر قانون اساسی ونزوئلا دست کم ۱۰ کشته داد. مخالفان این انتخابات را زمینه‌ساز تغییراتی برای دیکتاتوری می‌دانند. حدود ۴۱ درصد در انتخابات خونین ونزوئلا شرکت کردند.

اپوزیسیون ونزوئلا حاکمان کشور را متهم می کند که قصد دارند با تشکیل مجلس موسسان و اصلاح قانون اساسی، حکومت خود را به یک دیکتاتوری مطلق تبدیل کنند.

گزارش رادیو آلمان: آخرین خبرها حاکی از مشارکت ۵/ ۴۱ درصد از صاحبان حق رأی در انتخابات تشکیل مجلس مؤسسان قانون اساسی در ونزوئلاست.

دادستانی ونزوئلا می‌گوید، در انتخابات مجلس مؤسسان که هدف آن تغییر قانون اساسی است دست کم ۱۰ نفر کشته شده‌اند. مخالفان تعداد کشته‌ها را حداقل ۱۵ نفر می‌دانند. دو نوجوان ۱۳ و ۱۷ ساله ‌‌نیز کشته شد‌ه‌اند. یک سرباز، یک وکیل هوادار سوسیالیست‌های حاکم و یکی از کاندیداهای انتخابات نیز جان خود را از دست داده‌اند.

اوضاع شهرهای بزرگ کشور نفت‌خیز ونزوئلا در روز انتخابات متشنج بود. تانک‌ها به گشت پرداخته و ۲۳۲هزار سرباز مسئولیت حفظ امنیت را بر عهده داشتند. محدودیت‌های شدید برای رسانه‌ها برقرار شده بود.

مخالفان نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در بسیاری از شهرها موانع خیابانی برقرار کرده و آن‌ها را به آتش کشیدند. به علاوه، حملاتی به حوزه‌های انتخاباتی انجام شد و تعدادی از کامپیوترهای انتخاباتی نیز به آتش کشیده شد.

نیروهای امنیتی به شدت علیه تظاهرات خودجوش وارد عمل شدند. با وجود ممنوعیت تظاهرات، ائتلاف متشکل از ۲۰ حزب مخالف دولت مردم را به تظاهرات علیه مادورو دعوت کرده بود. کلیسای کاتولیک و انجمن‌های حقوق بشری نیز در زمره تشکیل‌دهندگان این ائتلاف قرار دارند.

رأی‌گیری روز یکشنبه برای انتخاب نمایندگان مجلس مؤسسان قانون اساسی بود. ائتلاف نامبرده این انتخابات را مغایر با مفاد قانون اساسی خواند و آن را تحریم کرد.

دو هفته پیش از برگزاری این انتخابات، حدود ۷ میلیون در تظاهراتی مخالفت خود را با آن ابراز کردند.

پیش‌بینی می‌شود که حزب حاکم سوسیالیست اکثریت قاطع آرا را به‌دست آورد. مخالفان دولت می‌گویند، نیکلاس مادورو در صدد است با تشکیل مجلس مؤسسان قانون اساسی به قدرت بیشتری دست یابد و از این طریق مجلس ملی را که مخالفان دولت در آن اکثریت دارند تضعیف کند.

مادورو از آغاز ماه آوریل تا کنون با اعلام "وضعیت اضطراری" و صدور فرمان‌های متعدد، می‌کوشد اعتراضات مردم و مخالفت نمایندگان مجلس ملی را نادیده بگیرد.

مادورو که در دوران ریاست جمهوری هوگو چاوز وزیر خارجه بود پس از مرگ او در سال ۲۰۱۳ به مقام ریاست جمهوری رسید.



arzhang July 31, 2017 02:52 AM

ونزوئلا که بزرگترین ذخیره نفتی دنیا را دارد بخاطرداشتن یک حکومت سوسیالیست دیکتاتوری نالایق کشوری شده که رهبرش نیکلاس مادورو و نظامیانش که دوست پاسداران و حزب اله هستند چاق و چله شکم سیرولی مردمشان فقیروگرسنه که برخلاف ایران چند سالی هست مردم ونزوئلا با اعتراضات خیابانی در صدد عوض کردن نیکلاس مادور هستند که در عکس العمل نیکلاس مادور میخواهد قانون اساسی ونزوئلا را که نیمه دمکراسی هست با انتخابات نمایشی اخوندی مثل اگر رای ندهی دولت بهت جیره نمیده به یک قانون اساسی دیکتاتوری مطلق اردوغانی و علی خامنه ای مانند عوض کند که ٪۹۰ مردم تحریمش کردند ولی گشتار دولت ادامه دارد و سوال اینجا هست سازمانهای خیر خواه مثل سازمان ملل یا یونسکو کجاند ؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: