آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 8 مرداد ماه 1396 = 30-07 2017

تنش و اعتراض در زندان رجایی شهر کرج

تبعید زندانیان سیاسی به محلی کنترل شده و محدود

خبرگزاری هرانا – صبح امروز با حضور گارد زندان، بدون اطلاع قبلی زندانیان سیاسی-امنیتی محبوس در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج به محلی که از قبل مدتها توسط نیروهای امنیتی در حال ساخت و توسعه بود منتقل شدند. این محل مجهز به دوربین های مداربسته و حفاظهایی است که آن را از باقی قسمتهای زندان جدا می کند. زندانیان سیاسی محبوس در این محل از زمان انتقال اجباری با سردادن شعار و تحصن دست به اعتراض زده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز با حضور بی مقدمه نیروهای گارد زندان و تنی از مسئولان امنیتی، زندانیان سیاسی محبوس در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج بدون اجازه برداشتن لوازم شخصی به سالن ۱۰ این زندان منتقل شدند.

سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج (اندرزگاه ۴) پیش تر محل نگهداری جمعی از زندانیان اسلامگرا بود که سال گذشته بصورت دسته جمعی در این زندان اعدام شدند .

پس از اعدام این زندانیان و متروک ماندن این سالن با دستور و نظارت نهادهای امنیتی این محل مورد بازسازی و توسعه از منظر امنیتی قرار گرفت.

تغییر ساختار این سالن با جوش دادن درب ها، اضافه کردن دوربین های مداربسته به هر اتاق و احتمالا در نظر گرفتن موارد دیگری از محدودسازی و مانیتور کردن تا ماه گذشته به طول انجامید.

پس از انتقال غافلگیرانه زندانیان سیاسی-امنیتی سالن ۱۲ به این سالن بدون اجازه برداشت وسایل شخصی، احتمالا طرح تفتیش و جستجوی لوازم زندانیان نیز در دست اجرا است. بازرسی که حسب تجربه بعضا حتی به مطالعه یادداشت ها و اوراق و اسناد مرتبط با پرونده های زندانیان نیز کشیده میشود.

گفته میشود زندانیان سیاسی-امنیتی منتقل شده به سالن ۱۰ از بدو ورود با سردادن شعار و تحصن در سالن اعتراض خود را نسبت به این انتقال و اعمال محدودیتهای مضاعف اعلام کردند.

این زندانیان که اساسا از زندانهای دیگر کشور و بخصوص زندان اوین بعضا ماهها یا سالها قبل به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده اند، معتقد هستند پس از محکومیت، تفاوتی بین آنان و سایر زندانیان وجود ندارد و لازم است حسب قوانین سازمان زندانها با همه به یک شکل برخورد شود.

بعضی منابع از انتقال حدود ۵۰ تن از زندانیان اسلامگرا به سالن ۱۰، همزمان با سایر زندانیان سیاسی-امنیتی به هرانا گزارش داده اند، با اینحال تا زمان تنظیم این گزارش هرانا قادر به تایید مستقل انتقال زندانیان اسلامگرا به سالن ۱۰ نیست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: