آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 14 مرداد ماه 1396 = 05-08 2017

شمشیر از رو بسته مقتدی صدر علیه رژیم

مقتدی صدر فهمیده که حکومت ایران رفتنی است

رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد که الحشد الشعبی (شبه نظامیان شیعه عراقی تحت امر سلیمانی) باید زیر نظر دولت عراق باشد و سلاح فقط باید در دست دولت باشد.

به گزارش فارس، رهبر جریان صدر عراق عصر روز جمعه طی سخنانی در جمع تظاهرات‌کنندگان در میدان التحریر بغداد خواستار ادغام الحشد الشعبی در ارتش عراق و قرار گرفتن آن زیر نظر نیروهای دولتی شد.

رهبر جریان صدر عراق این سخنان را سه روز پس از بازگشت از عربستان و دیدار با ولیعهد و مقامات سعودی ایراد کرد.


واکنش آمریکا به دیدار مقتدی صدر از عربستان

یکی از اعضای هیئت سیاست دفاعی آمریکا که پیشتر سفیر این کشور در عراق و ترکیه بوده گفت: عربستان و عراق، هر دو شرکای مهمی برای ایالات متحده هستند و واشنگتن از برقراری رابطه قوی میان ۲ کشور استقبال کرده و در این راستا، به حمایت از تلاش های آنها ادامه می دهد.

جفری که عضو «موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک» است، افزود: سفر مقتدی صدر به عربستان بسیار مهم است و نشانه ای مبنی بر فهم ریاض از این حقیقت مهم که مشکل اصلی رژیم ایران است و نه لزوما اختلافات مذهبی.

منبع حکومتی: اظهارات عجیب نماینده مقتدی صدر علیه جمهوری اسلامی

به گزارش افکارنیوز، سخنگوی مقتدی صدر مدعی شد جمهوری اسلامی در عراق به دنبال منافعش است و افزود: ما به هیچ طرفی فرصت نخواهیم داد به منافعی دست یابد که به ضرر عراق تمام شود.

«صلاح العبیدی» در گفت‌وگو با شبکه «العربیة»، اظهار داشت که ولی‌عهد عربستان سعودی در جریان گفت‌وگو با مقتدی صدر، اعتراف کرد که اشتباهاتی در دولت قبلی وجود داشته و دو طرف بر ضرورت تلافی این مسئله، تاکید کردند.

وی افزود: صدر و بن‌سلمان توافق کردند که ادبیات میانه‌روی و رهایی از سخنان طائفه‌گرایی را حاکم کنند. ضمن اینکه اذعان داشتند که دخالت حکومت ایران، عربستان و ترکیه در عراق، منفی بوده است.

مقتدی صدر که یکشنبه گذشته به عربستان سفر کرده و احتمالا این سفر دو تا سه روز ادامه خواهد یافت، با محمد بن سلمان در جده دیدار کرد.

منابع رسانه‌ای می‌گویند که ریاض علاوه بر صدر، شمار دیگری از رهبران احزاب سیاسی شیعی عراق را به طور رسمی برای رایزنی به عربستان دعوت کرده است.

در بیانیه‌ای که دفتر صدر در این باره صادر کرد، آمده است: «هنگامی که گشایشی مثبت در روابط سعودی-عراقی دیدیم، خشنود شدیم. امیدواریم آغازی باشد برای پایان فرقه‌گرایی در منطقه عربی».

ایران پرس نیوز




Irani July 31, 2017 12:27 PM

اين اتفاقا دهنكجى به رهبر نيست، اين نشوندهنده شروع مذاكرات غير مستقيم ايران با عربستان است! هر حركتى كه آخوند انجام ميده رو بايد خوب تحليل كرد و گول عوامفريبيه اين آدمخوران را نخورد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang July 31, 2017 01:31 PM

دیدار مقتدا صدر با ولیعهد جوان سعودی گرم و صمیمی بود همه خوشحال که برعکس دیدار پاسداران با اخوند روحانی که اخمهای همه تو هم بود و شیعیان عراق متوجه شدند رژیم اخوندی در ایران دشمن انهاست نه دوست که سفر مقتدا صدریا خروج عمار حکیم از مجلس اعلای اسلامی همه از دور شدن عراق از اخوندا ایران هست

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش August 5, 2017 08:29 AM

در واقع نفوذ منطقه ای ،عمق استراتژیک و که خامنه ای اینهمه به آن افتخار می کرد در حال به فنا رفتن است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Manam Babak August 5, 2017 04:18 PM

ملا، و آخوند کشی بر هر ایرانی واجب است تنها راه آزادی ما از بین بردن همه ملا هاست اگر راهه دیگری کسی میدونه یالله

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: