آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 11 مرداد ماه 1396 = 02-08 2017

بمب‌افکن‌های آمریکا در راه شبه جزیره کره

برخلاف آنچه بتازگی مقام های آمریکایی از آمادگی خود برای مذاکره با کره شمالی خبر داده اند، این کشور قصد دارد دو ناو هواپیمابر و تسلیحات راهبردی خود را راهی منطقه شبه جزیره کره کند.

به گزارش ایرنا، کره شمالی اعلام کرده است که هر چقدر فشارهای نظامی و اقتصادی آمریکا بیشتر شود توان بازدارندگی اتمی تسلیحاتی این کشور نیز افزایش خواهد یافت.
بر اساس اعلام روز چهارشنبه منابع خبری کره جنوبی، قرار است آمریکا به زودی 2 ناو هواپیمابر خود را به شبه جزیره کره گسیل دارد.

یونهاپ از کره جنوبی نوشت: چنین اقدامی از سوی آمریکا به طور حتم افزایش فشار نظامی بر کره شمالی محسوب می شود که بتازگی یک فروند موشک قاره پیمای بالستیک آزمایش کرد.

این در شرایطی است که بر اساس گزارش های اعلام شده آمریکا در حال استقرار 12 فروند از جنگنده های پیشرفته اف 16 خود در کره جنوبی نیز هست.
انتظار می رود که این اقدام همچنین برنامه آماده سازی دو کشور برای برگزاری رزمایش شبیه سازی شده در 21 ماه اوت باشد.

کره جنوبی و آمریکا قصد دارند با توجه به تشدید تنش ها در منطقه بار دیگر رزمایش مشترک برکزار کنند و سئول می گوید کره شمالی هم در آینده موشک های بیشتری پرتاب خواهد کرد.

ناوهای هواپیمابر کارل وینسون و رونالد ریگان آمریکا از ناوگروه های هجومی آمریکا هستند و اعزام آنها به منطقه برای کره شمالی تهدید تازه ای محسوب خواهد شد.

تارنمای مردم ارگان حزب حاکم چین هم اعزام این ناوهای هجومی را یک تهدید بزرگ برای کره شمالی دانست و نسبت به آن ابراز نگرانی کرد.

از سوی دیگر گزارش های منطقه ای حاکی است که آمریکا قصد دارد شماری از زیردریایی های خود را هم به شبه جزیره کره بفرستد و با کره جنوبی در حال بررسی در باره تعداد و زمان اعزام آنهاست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: