آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 17 مرداد ماه 1396 = 08-08 2017

مدیریت جهادی سردار؛ تهران دارد فرو می‌رود!

روزنامه ایران: صدور پیش پروانه یا دستورموقت برای طرح‌های ساختمانی ممنوع است، براین اساس هیچ شهرداری منطقه‌ای نمی‌تواند پیش پروانه صادر کند، چراکه صدور پیش پروانه در سال‌های اخیر پیش از طی مراحل قانونی از سوی شهرداری تهران، موجب شده تا پایتخت، امروز با حجم انبوهی از گودهای پر خطر و در معرض خطر روبه‌رو باشد.

آن‌طور که کارشناسان می‌گویند هم اکنون حدود 150 گود پرخطر در تهران وجود دارد که مالک بدون طی فرآیندهای قانونی و کارشناسی، تنها با پرداخت هزینه‌ای که برای شهرداری درآمدزاست، دستور موقت گرفته و کار گودبرداری را آغاز کرده است، اما با وجود گذشت زمانی طولانی، هنوز هم طرح در مرحله گودبرداری قرار دارد و کاری جلو نرفته است! این درحالی است که هم‌اکنون عمر مقاوم‌سازی جداره دیواره بسیاری از گودها یا نیلینگ (شیوه ای برای پایداری خاک) آنها، به پایان رسیده و باید هرچه سریع‌تر فرآیند ساخت انجام شده یا گود پر شود.

«برج میلاد» نمونه‌ای از این ادعاست که هشدارها برای ساختمان‌های اطراف آن به صدا درآمده است. ماده ۵۵ بند ۱۴، قانون شهرداری‌ها می‌گوید که اگر بنا یا سازه‌ای، ایمنی شهر را به خطر بیندازد، شهرداری رأساً می‌تواند وارد شده و گود را ایمن‌سازی کرده و سپس هزینه را از مالک دریافت کند، اما این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

برج میلاد در خطر کج شدن و فرو ریختن

تندگویان، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر گفته: از سال ۹۲ تا کنون گود برج میلاد رها شده است و تقریبا صاحبی ندارد و این در حالیست که عمر مفید نیلینگ چهار سال است و حالا این گود نیازمند استحکام سازی است...بارها در این خصوص به شهرداری تهران تذکر داده‌ایم اما تا کنون شهرداری مجموعه‌ای را معرفی نکرده که حداقل ساماندهی ادامه پروژه را انجام دهد....ما با یک گود پرخطری مواجه هستیم که دقیقا در کنار برج میلاد قرار دارد و بار برج بر روی این گود سنگینی می‌کند....با اولین شکاف در گود، شاهد خواهیم بود که پایه‌های برج مقاومت خود را از دست داده و برج به درون گودال ۴۰ متری سقوط خواهد کرد و در خوشبینانه‌ترین حالت برج میلاد کج خواهد شد.



arzhang August 7, 2017 10:11 AM

متخصصان میگویند تمام ساختمان ها پل ها و برج ها ساخته شده زمان اخوندا بخاطر دزد بودن و فساد این رژیم مصالح غیر استاندارد مهندسی بکار گرفته شده و در یک زمین لرزه حتی کوچک تخریب و چون مملکت مثل زمان شاه نیست که صاحب و ارتش دلسوز داشته باشد دزدی و هرج مرج و گشتارهای وحشتناک بدون کنترل اول بوسیله پاسداران و بسیجیها بعد مردم حلبی نشینها و غیره به مدت طولانی اتفاق خواهد افتاد البته فرو ریختن برج میلاد بخاطر این هست که دور اطراف زمین برج را شروع کردن حفرکردن برای ساختن هتل و ازین چیزا بدون رعایت و مشورت مهندسها که با یک وزش باد شدید هم میتونه فرو بریزه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: