آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 28 مرداد ماه 1396 = 19-08 2017

ضربه زدن به قدرتنمایی حاکم ظالم در زندانها

زینت میرهاشمی

صدای رضا شهابی و زندانیان سیاسی رجایی شهر هستیم

شمار زندانیان سیاسی در یک کشور، میزان استبداد در آن را نشان می دهد. تحمیل شرایط غیر انسانی همراه با شکنجه و آزار زندانیان سیاسی، خشونت یک حکومت را بر جسته می کند. شمار بالای زندانیان سیاسی و افزایش خشونت، قدرتنمایی استبداد حاکم برای مَهار حق طلبی را نشان می دهد. مقاومت و شجاعت زندانیان سیاسی نقش مهمی در ضربه زدن به قدرتنمایی حاکم ظالم و تداوم مبارزه دارد.

این زندانیان سیاسی هستند که دیکتاتوری ولایت فقیه را با سرفرازی به چالش می کشند. به همین دلیل است که دیکتاتورها همیشه در برابر دوربین و سوالهای خبرنگاران منکر وجود زندانیان سیاسی می شوند. دیکتاتورها زندانیان سیاسی را چون انکار خود می دانند مجبورند آنان را انکار کنند. در مقابل زندانیان سیاسی در واکنش به شرایط غیر انسانی تحمیل شده بر آنان مجبور می شوند که از آخرین ابزار برای مبارزه استفاده کرده و جان خود را در شورش علیه تحمیل بی عدالتی هزینه کنند.

سرکوب زندانیان سیاسی در رژیم ولایت فقیه، ترس و درماندگی استبداد حاکم از جهت خدشه دارشدن قدرت استبدادی را نشان می دهد.

یورش به زندان رجایی شهر کرج و غارت اموال آنها و دستبرد به اولیه ترین امکانات شخصی زندانیان که با پول خود زندانیان تهیه شده، جا به جایی زندانیان و محروم کردن آنها از تماس با خانواده، خشونت عریان و ضد بشری است. اینگونه اعمال یعنی تحمیل مرگ تدریجی به زندانیان سیاسی است. این خشونت به معنای حذف فیزیکی زندانی در اثر اعتصاب غذا و محروم کردن از امکانات بهداشتی، درمانی و زندگی است.

۱۷ زندانی سیاسی در سیاهچال رجایی شهر کرج از روز ۸ مرداد تا کنون در اعتراض به شرایط غیر انسانی و اعمال خشونت در اعتصاب غذا به سر می برند. در این اعتصاب غذا آقایان ابولقاسم فولادوند، سعید ماسوری، محمد بنازاده امیرخیزی، سعید شیرزاد، امیر قاضیانی، خالد حردانی، شاهین ذوقی تبار، جعفر اقدامی، لقمان مرادی، زانیار مرادی، مجید اسدی، پیام شکیبا، رضا اکبری منفرد، محمدعلی منصوری، هوشنگ رضایی و چند زندانی دیگر شرکت دارند.

رضا شهابی، عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، بعد از پایان مرخصی پزشکی روز 18 مرداد به زندان بازگشت و از همان روز دست به اعتصاب غذا زد. رضا شهابی به جرم فعالیت سندیکایی برای دفاع از حقوق اولیه کارگران، در زندان مورد خشونت و شکنجه قرار گرفته است. رژیم علیرغم اعتراضهای نهادهای بین المللی کارگری، فعالان مدنی و کارگری در ایران و جهان، نه تنها رضا شهابی را آزاد نمی کند بلکه با اضافه کردن سالهای زندان او و پرونده سازی جدید علیه وی، قصد دارد او را به سرنوشت شاهرخ زمانی دچار کند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه طی بیانیه ای پرونده سازی جدید علیه رضا شهابی را محکم کرد و «مسئولیت حفظ سلامت رضا شهابی را متوجه قوه قضائیه» رژیم دانست و «خواهان آزادی فوری و بی قید شرط این کارگر زحمتکش و لغو کلیه احکام قضایی علیه اعضای سندیکا و دیگر کارگران و فعالین کارگری» شد.

وضعیت جسمی آرش صادقی به شدت بحرانی و حکومت به اشکال مختلف و منجمله ممانعت از مداوای مداوم در بیمارستان او را آزار می دهد.
ضمن دفاع از خواسته های بر حق و عادلانه رضا شهابی، کارگر زحمتکش و مبارز و همه زندانیان سیاسی، خواهان آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی هستیم. صدای مقاومت آنها در برابر استبداد را هر چه رساتر فریاد می زنیم، باشد تا مماشاتگران و همه کسانی که چشم شان بینایی و گوش شان شنوایی ندارد را شرمسار کند.



IRAN August 13, 2017 11:31 AM

این حکومت اخبار خوب ندارد همش مرگ فقر دزدی اختلاس اعدام فحشا اعتیاد زلزله گرانی تصادفات بیماری تحریم غارت کشتار فاجعه پلاسکو سینما رکس بانکهای دزد و و و ننگ بر این دولت بی ملت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: