آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 27 مرداد ماه 1396 = 18-08 2017

سوابق وزیر بدنام پیشنهادی از زبان خودش

علیرضا آوایی که به‌ جای مصطفی پورمحمدی به‌ عنوان وزیر دادگستری در کابینه دوم روحانی معرفی شده، در اعتراف به سوابق خود در تلویزیون جمهوری اسلامی گفت: تاکنون چه در کسوت دادستان و رئیس کل دادگستری در شش استان و قاضی دادگاه عالی انتظامی قضات و متعاقب آن در جایگاه رئیس سازمان ثبت احوال کشور و همین‌طور در مسئولیت رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور که مورد اعتماد علی الدوام مسئولان ارشد نظام و در خدمتگذاری به مردم عالی مقدار قرار گرفته‌ام.


اعتراض به معرفی یک "متهم به جنایت علیه بشریت" برای پست وزارت

به گفته سازمان حقوق بشری "عدالت برای ایران"، علیرضا آوایی، گزینه پیشنهادی روحانی برای وزارت دادگستری، متهم به دست داشتن در کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷ است. از این کشتار به عنوان "جنایت علیه بشریت" یاد می‌شود.

به گزارش رادیو آلمان، سازمان حقوق بشری "عدالت برای ایران" با استناد به شهادت محمدرضا آشوغ، "یکی از معدود زندانیان جان به در برده از کشتار ۶۷ در زندان یونسکو دزفول" می‌نویسد، آوایی در سمت دادستان دزفول عضو "هیأت مرگ" بوده و در تصمیم‌گیری درباره اعدام ده‌ها زندانی سیاسی در جریان کشتارها نقش‌آفرینی کرده است.
وزیر دادگستری دولت یازدهم مصطفی پورمحمدی بود که فعالان و مدافعان حقوق بشر همواره خواستار کنار گذاشتن‌اش از ترکیب کابینه اول حسن روحانی بودند. پورمحمدی هم به عنوان نماینده وقت وزارت اطلاعات از اعضای گروه چهار نفره‌ موسوم به "هیأت مرگ" بود؛ هیاتی که سرنوشت چندین هزار زندانی سیاسی را در سال ۱۳۶۷ رقم زد.
در جریان این کشتار چند هزار زندانی سیاسی اعدام شدند و پیکر بسیاری از آنان در گورهای دسته‌جمعی یا بی‌نام و نشان دفن شد. تصمیم‌گیری در مورد اعدام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ در سراسر ایران در گروه‌هایی معمولا سه نفره، متشکل از حاکم شرع، دادستان انقلاب و نماینده وزارت اطلاعات، صورت می‌گرفت. شمار زیادی از حقوق‌دانان برجسته بین‌المللی از کشتار زندانیان سیاسی ایران در سال ۶۷ به عنوان "جنایت علیه بشریت" نام برده‌اند.

غیاب پورمحمدی در لیست وزیران پیشنهادی روحانی برای کابینه دوازدهم می‌توانست در راستای برآورده شدن یکی از مطالبه‌های حامیان روحانی، به‌خصوص فعالان حقوق بشری ارزیابی شود. اما به نظر می‌رسد که جایگزین او هم خواست فعالان حقوق بشری را برآورده نمی‌کند.

علیرضا آوایی، رئیس کنونی دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور و گزینه روحانی برای وزارت دادگستری کابینه دوازدهم، در سال ۶۷ دادستان دزفول بوده است. او همچنین به دلیل مسئولیت در "نقض حقوق بشر" در زمان تصدی پست ریاست کل دادگستری استان تهران در سال‌های ۸۴ تا ۹۳ در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت.
مصوبه اتحادیه اروپا ورود آوایی به کشورهای اروپایی را ممنوع کرده و حکم به بلوکه کردن اموال احتمالی او در کشورهای عضو این اتحادیه را داده است. بدین ترتیب در صورت رأی اعتماد مجلس به آوایی، وزیر احتمالی دادگستری ایران اجازه ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نخواهد داشت.



آرش - صبحی August 11, 2017 06:09 PM

با چیدمان کابینه ای که حسن روحانی به مجلس اسلامی ارائه نموده وهریک ازآنهابا پیشینه ای سیاه وخون آلودمواجه هستند واینروزها موردانتقاد اصلاح طلب واصولگرا وسبزوبنفش وغیروقرارگرفته، یک پرسشس اساسی مطرح میشود که همه منتقدین ومحققین ومفسزین ومخالفین وموافقین نظام جمهوری اسلامی بایدبدان پاسخ بدهند
نه پاسخی چند لایه وبرای فراربجلو پاسخی که برای اثبات آن دلائل موجه وجودداشته باشند
آیا درگستره نظام ملایان عمامه داروبدون عمامه وکت وشلواری میتوانید کسی را بیابید ومعرفی کنید که ازخادمان نظام ولائی باشد، یا بوده باشد، یاحتی امروزازمخالفین ظاهری نظام باشند، و پرونده ای سیاه، ودستانی خون آلود نداشته باشند؟؟ بعید که نه!غیرممکن است چنین عناصری پیدا شود درهمین قبیله اصلاح طلبان جستجو کنید، چند نفرسراغ است؟ آبائی وپورمحمدی وشریعتمداری وغیرو پیشکش

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: