آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 22 مرداد ماه 1396 = 13-08 2017

آمریکا؛ آشوب در پی بالاگرفتن تنش نژادی

به گزارش سی ان ان، در پی بالاگرفتن تنش ها و درگیری میان طرفداران برتری نژادی سفیدپوستان و مخالفان آنها، در شهر شارلوتزویل ویرجینیا وضع فوق العاده اعلام شد. منابع خبری از درگیری های خشونت بار بین فعالان ضد نژادپرستی و گروههای راست افراطی آمریکا خبر دادند که در شهر شارلوتزویل در ایالت ویرجینیا تجمع کرده بودند.

در پی تشدید تنش، فرماندار ایالت ویرجینیا حالت فوق العاده اعلام کرد و پلیس تصمیم گرفت از تجمع طرف‌های درگیر جلوگیری کند. فعالان ضد نژادپرستی و گروههای راست افراطی آمریکا قبل از آغاز تجمع پیش بینی شده، با پرتاب اشیاء مختلف به طرف یکدیگر باهم درگیر شدند. این در حالی است که پلیس ضد شورش تصمیم گرفت برگزاری تجمع را ممنوع کند و پارک عمومی محل تجمع طرف های درگیر را تخلیه و شمار زیادی از افراد را بازداشت کرد.

تظاهرات روز شنبه در شارلوتزویل، سومین گردهمایی اعتراض آمیز و بزرگترین در نوع خود به شمار می آید و احتمال دارد سرآغاز هرج و مرجی بزرگ در ویرجینیا و شاید در سراسر آمریکا باشد. فرماندار ویرجینیا ساعت 11 به وقت محلی وضعیت اضطراری اعلام کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که

چندین افسر پلیس از جمله یکی از افسران پلیس دانشگاه ویرجینیا در درگیری ها زخمی شدند.

یکی از مقامات شهر شارلوتزویل در ایالت ویرجینا آمریکا گفت شمار کشته های ناشی از خشونت های روز شنبه در تجمع راست گرایان افراطی به سه نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از شارلوتزویل ، موریس جونز مدیر شهری شارلوتزویل در کنفرانسی خبری افزود: براثر خشونت و هرج و مرج بوجود آمده در این شهر تاکنون سه نفر کشته شده اند.

یک نفر براثر برخورد یک دستگاه خودرو که به طرف این جمعیت سرازیر شده بود و آنها را زیر گرفت کشته شد که شاهدان گفتند راننده آن از مخالفان این تظاهرات بوده است.

رئیس پلیس شارلوتزویل گفت قربانی یک زن 32 ساله است که هنگام حرکت این خودرو به طرف تظاهرکنندگان درحال عبور از خیابان بود.

راننده این خودرو که یک مرد بود بازداشت شده و پلیس درحال بازجویی از او است. جزئیات دو قربانی دیگر این خشونت ها هنوز مشخص نشده است.

خشونت ها در شارلوتزویل دست‌کم 35 زخمی نیز داشته است.



اردشیر August 16, 2017 12:17 PM

جالبه که بر اساس گزارش رسانه ی سراسر دروغ سی ان ان مشکل از راست گرایان افراطی است که البته در واقعیت اصلا هم افراطی نیستند بلکه میهن پرستند ولی در نگاه چپ میهن پرستی یعنی فاشیزم و نژاد پرستی و یک انسان معقول کسی است که وطن خود را دوست نداشته باشد و به سادگی نظاره گر ویران شدن سرزمینش به دست چپ گرایان باشد و هیچ چیز هم نگوید
چپ های افراطی و تروریست های بی ال ام و انتی فا هر جا که تظاهرات یا میتینگ یا همایشی از طرف جریان ملی گرای امریکایی برگزر شود خود را به سرعت می رسانن و با رفتاری بسیار توهین آمیز و متوحشانه سعی می کنن به هر ترتیبی جلوی برگزاری مراسم را بگیرند حتی شده با حمله و کتک کاری مثل مراسم برکلی در کالیفرنیا در همین چند ماه پیش انها خودشان شبیه به مگس رفتار می کنند پس باید انتظار دریافت ضربه ی مگس کش را هم داشته باشند
من توهین نکردم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: