آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 23 مرداد ماه 1396 = 14-08 2017

احداث بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در موصل

یک منبع آگاه از آغاز فعالیت ارتش آمریکا برای ساخت بزرگترین پایگاه نظامی در غرب موصل جهت کنترل مرزهای مشترک عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا، شیخ المزاحم الحویت، سخنگوی نیروهای عشایر در استان نینوا در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفت:‌ نیروهای آمریکایی از حدود یک هفته قبل فعالیت‌های خود برای ساخت بزرگترین پایگاه نظامی در استان نینوا واقع در نزدیکی روستای کهریز از توابع منطقه زمار در غرب رودخانه دجله را آغاز کرده‌اند و قرار است پس از آن چهار پایگاه نظامی دیگر در مناطق مختلف استان نینوا احداث شوند.

به گفته الحویت، ماموریت نیروهای آمریکایی که در غرب موصل مستقر خواهند شد، کنترل تمامی مرزهای مشترک عراق و سوریه از غرب سنجار تا القائم است.

نماینده عشایر استان نینوا گفت: اهل تسنن عراق بیش از همه گروه‌ها از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق زیان خواهند دید به همین دلیل آنها از این طرح استقبال می‌کنند.

طبق اطلاعاتی که الشرق الاوسط به دست آورده، آمریکا چندین پایگاه در استان نینوا به ویژه در پایگاه هوایی القیاره، در دشت نینوا و غرب موصل، در شهر البعاج و شمال آن و در شهر مخمور در جنوب غرب اربیل خواهد ساخت،‌ نیروها و شرکت‌های آمریکایی به صورت رسمی کار احداث پایگاهی در غرب رودخانه دجله را آغاز کرده‌اند.

هاشم البریفکانی، نماینده کمیته امنیتی و دفاعی شورای استان نینوا ضمن تایید ساخت پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه گفت: استان نینوا امروز پس از تحولات سیاسی و نظامی که عراق و سوریه اخیرا شاهد آن بوده‌اند، مورد توجه بسیار کشورهای منطقه و جهان قرار دارد، به همین آمریکا توجه بسیاری به موصل به دلیل وسعت و اهمیتش دارد و در آن پایگاه‌هایی برای ارتش خود ایجاد کرده که از جمله آنها پایگاه جدیدی است که در منطقه‌ای نزدیک به فرودگاه تلعفر احداث خواهد شد.



خسرو August 14, 2017 12:30 PM

با درود واقعا اسم این یارو شیخ المزاحم الحویت است ؟ واااای این چه اسمیه دیگه هه هه ههه واقعا خنده داره، مزاحمه ؟ فکر کنم اینو بچه های شوخ طبع ایران پرس نیوز درست کردند ، نه ؟ دمتون گرم ها ها ها

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: