آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 23 مرداد ماه 1396 = 14-08 2017

اف.بی.آی یک بمبگذار را بازداشت کرد+عکس

مقامات فدرال آمریکا اعلام کردند یک جوان 23 ساله را در حالی که تلاش می کرد بانکی را در شهر «اوکلاهاما سیتی» منفجر کند، بازداشت کردند. (عکس زیر)

به گزارش ایرنا به نقل از نیویورک تایمز، این فرد بمبی شبیه همان وسیله انفجاری در اختیار داشت که با آن یک ساختمان فدرال در سال 1995 در این شهر منفجر شد.

مقامات اعلام کردند این فرد که «جری دریک وارنل» نام دارد، ماه ها برای این حمله برنامه ریزی کرده بود اما تلاش وی در پی تحقیقات مخفیانه یک تیم ضربت ضدتروریسم در اف.بی.آی ناکام ماند.

وارنل اوایل روز شنبه دستگیر شد. وارنل اندکی قبل از دستگیری یک خودروی ون را که حامل یک وسیله انفجاری بود، در کوچه ای نزدیک بانک پارک کرده بود. وی سپس با یک تلفن همراه سعی کرد وسیله انفجاری را منفجر کند. اما این وسیله انفجاری توسط مقامات آمریکایی به طور مخفیانه خنثی شده بود و امکان انفجار نداشت.

طبق مدارکی که به دادگاه ارائه شده است، وارنل تفکرات ضددولتی داشت و نسبت به حمله ای همچون بمبگذاری سال 1995 ابراز علاقه کرده بود. بر اثر آن حمله که ساختمان فدرال «آلفرد مورا» منفجر شد، 168 نفر کشته شدند.

وارنل در ماه ژوئن در ملاقات با یک مامور اف.بی.آی که در پوشش یک فرد مایل به همکاری به او نزدیک شده بود، گفته بود که می خواهد انقلاب بعدی را رقم بزند.

وی قصد داشت یک گروه شبه نظامی کوچک با الگوبرداری از فیلم «باشگاه شبانه» تشکیل بدهد.

یک خبرچین در ماه دسامبر سال گذشته میلادی به اف.بی.آی گفته بود که وارنل می خواهد ساختمان هیات مدیر فدرال رزرو را در واشنگتن منفجر کند. ظاهرا وی از نظام بانکی و مالی آمریکا ناخرسند بود و نسبت به حمله به مراکز مالی و نهادهای وابسته به فیسبوک و بانک آمریکا ابراز علاقه کرده بود.

ایران پرس نیوز




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: