آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 24 مرداد ماه 1396 = 15-08 2017

بلاتکلیفی زندانی سیاسی سابق دهه ۶۰ در اراک

بلاتکلیفی زندانی سیاسی سابق دهه ۶۰ و دو تن دیگر در زندان اراک

خبرگزاری هرانا – بیژن کلنگری، از زندانیان سیاسی سابق در دهه ۶۰ به همراه دو خواهرزاده خود که از تاریخ ۴ مردادماه در بازداشت اداره اطلاعات شهر اراک به سر می برند پس از حدود دو هفته بازجویی با تمدید قرار بازداشت و پایان مرحله تحقیق به زندان مرکزی اراک منتقل شدند. این افراد که در شرایط بلاتکلیفی قضایی به سر می برند کماکان با ممانعت دادگاه از بابت در اختیار داشتن وکیل مدافع روبرو هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مورخ ۴ مردادماه، بیژن کلنگری، ۶۰ ساله (بازنشسته) از زندانیان سیاسی سابق دهه شصت توسط ماموران وزارت اطلاعات در شهر اراک بازداشت شد.

نیروهای امنیتی علاوه بر بازداشت بیژن کلنگری، خواهرزاده های او به نامهای مجتبی فولادی، ۴۰ ساله (لیسانس حسابداری) و مقداد فولادی، ۳۵ ساله (لیسانس مدیریت) را نیز همزمان بازداشت کردند.
منازل این سه شهروند اراکی مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و بعضی از لوازم آنان همچون لب تاپ و تلفن های دستی آنان نیز ضبط شد.

گفته میشود هر چند ماموران وزارت اطلاعات اقدام به ارائه حکم بازداشت این افراد در زمان ورود به منزل نمودند با اینحال نه کتبا و نه شفاها توضیحی در مورد دلایل بازداشت آنان ارائه نکردند.

مورخ ۱۵ مردادماه با پایان مرحله بازجویی این سه زندانی سیاسی به زندان مرکزی اراک منتقل شدند.

در حالی که این افراد کماکان در حالت بلاتکلیفی قضایی به سر می برند دادگاه با بهانه “ادامه تحقیقات و عدم تکمیل بودن پرونده” از پذیرش وکلای متهمان خودداری می کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: